۴۷۷۹۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رابط کاربری جدید واقعیت مجازی فیس‌بوک

شرکت فیس‌بوک در حال طراحی و ساخت نوعی دستکش است که اجازه‌ی می‌دهد نسبت به گذشته، تعامل بیشتر و بهتری با واقعیت مجازی صورت گیرد.

وب سایت سایبربان: شرکت فیس‌بوک در حال طراحی و ساخت نوعی دستکش است که اجازه‌ی می‌دهد نسبت به گذشته، تعامل بیشتر و بهتری با واقعیت مجازی صورت گیرد.

رابط کاربری جدید واقعیت مجازی فیس‌بوک

فیس‌بوک با خرید شرکت آکیولاس (Oculus) وارد رقابت هدست‌های واقعیت مجازی شده و محصولی با نام ریفت (Ouclus Rift) را به بازار عرضه کرد. با وجود این مدتی قبل متهم شد که قوانین حق اختراع را زیر پا گذاشته و جریمه‌ای سنگین را متحمل شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک به تازگی تصاویری را در حساب کاربری خود منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت در حال تحقیق برای ساخت یک رابط کاربری جدید است که عملکردی بهتری در این فضا را برای کاربر فراهم می‌کند.

زاکربرگ با اشاره به هدف گروه تحقیقاتی آکیولاس (Oculus Research team) نوشت: «برای این که به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ای که می‌خواهیم دست پیدا کنیم، عینک‌های این فناوری باید به اندازه‌ای کوچک شوند که بتوان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرده و به هر جایی منتقل کرد. نرم‌افزارها باید اجازه‌ی تجربه‌ی هر چیزی را به کاربر بدهد. همچنین این فناوری باید به شما اجازه بدهد دقیقاً مانند دنیای واقعی، هر کاری را که می‌خواهید در فضای مجازی نیز انجام بدهید.»

در تصویر اول منتشر شده از سوی زاکربرگ، یک دستکش واقعیت مجازی جدید دیده می‌شود که رابط کاربری بهتری نسبت به هدایتگر قبلی فراهم خواهد کرد.

زاکربرگ گفت: «با پوشیدن دستکش یاد شده شما می‌توانید نقاشی کرده و با نوعی صفحه‌کلید مجازی ارتباط برقرار کنید. همچنین به شما امکان داده می‌شود به عنوان مثال مانند مرد عنکبوتی تار شلیک کنید.»
رابط کاربری جدید واقعیت مجازی فیس‌بوک

تصویر دوم یک اتاق بدون پژواک ۱ (anechoic camber) را نشان می‌دهد. این اتاق در آزمایشگاه آکیولاس برای آزمایش بستر هدست این شرکت در زمینه‌ی صدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. زاکربرگ ادعا می‌کند زمانی که ساخت این اتاق تکمیل شود آرام‌ترین مکان در تمام دنیا به وجود می‌آید، به گونه‌ای می‌توان به راحتی صدای قلب را نیز شنید.
رابط کاربری جدید واقعیت مجازی فیس‌بوک

تصویر سوم نیز یک دستگاه برش پنج جهته (۵-axis CNC milling machine) را نشان می‌دهد. زاکربرگ همچنین ادعا کرد، آزمایشگاه آن‌ها دارای یک دستگاه برش الماس است که از یک سنگ قیمتی بسیار با کیفیت استفاده می‌کند.

زاکربرگ توضیح بیشتری در مورد دستکش و ابزارهای موجود در آزمایشگاه واقعیت مجازی فیس‌بوک ارائه نداده است و از زمان عرضه‌ی محصول یادشده نیز اطلاعاتی در دست نیست.

_____________________________________________

۱ - اتاق بدون پژواک، نوعی اتاق است که بازتاب تمام امواج صوتی و الکترومغناطیسی منتشر شده را جذب می‌کند. همچنین این اتاق نسبت به صداهای تولید شده‌ی خارج آن عایق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج