جاباما
۴۷۸۰۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چهره های سینمایی که تئاتری شدند

«مهدی پاکدل»، «پارسا پیروزفر»، «طناز طباطبایی»، «هانیه توسلی»، «محمدرضا شریفی نیا»، «باران کوثری»، «شقایق دهقان»، «سیامک انصاری»، «خاطره حاتمی»، «خاطره اسدی» و ... اینها تنها بخشی از چهره هایی هستند که سال ها از طریق قاب تصویر با مخاطب ارتباط برقرار می کردند ولی چالش بازی روی صحنه جشنواره تئاتر را پذیرفتند و برای درو کردن جوایز جشنواره با بازیگران تئاتری رقابت کردند.

هفته نامه همشهری جوان: «مهدی پاکدل»، «پارسا پیروزفر»، «طناز طباطبایی»، «هانیه توسلی»، «محمدرضا شریفی نیا»، «باران کوثری»، «شقایق دهقان»، «سیامک انصاری»، «خاطره حاتمی»، «خاطره اسدی» و ... اینها تنها بخشی از چهره هایی هستند که سال ها از طریق قاب تصویر با مخاطب ارتباط برقرار می کردند ولی چالش بازی روی صحنه جشنواره تئاتر را پذیرفتند و برای درو کردن جوایز جشنواره با بازیگران تئاتری رقابت کردند. بیشتر نمایش هایی که در جشنواره حاضر بودند، در طول سال گذشته هم اجرا داشته اند و بیشتر کارهایی که از چهره ها استفاده کردند، پرفروش شدند اما فارغ از عدد مخاطبان نمایش ها، بازی بازیگران تصویری روی صحنه را بررسی کرده ایم.

پارسا پیروزفر
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

پیروزفر در این چند سال آن قدر حضور پررنگی روی صحنه داشته که بیشتر یک بازیگر تئاتر است تا تلویزیون! پسر خوش تیپ سریال «در قلب من» چند سالی است که تقریبا هر سال یک نمایش را کارگردانی و بازی می کند. هم با کارگردانی و بازی در نمایش «ماتریوشکا» به صحنه بازگشته است، ماتریوشکا از ترکیب چندین اپیزود از داستان های کوتاه «آنتون جخوف» تشکیل شده. پیروزفر علاوه بر کارگردانی و طراحی صحنه، تنها بازیگر این نمایش هم هست و در ۱۰۰ دقیقه زمان نمایش، ۲۸ نقش مختلف را ایفا می کند. پیروزفر یکی از کاندیداهای جدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره است.

احسان کرمی
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

کرمی یک هنرمند چند وجهی است؛ اجرا، صداپیشگی، گویندگی، خوانندگی، نویسندگی و بازیگری می کند. او چند سالی است که روی صحنه هم به عنوان بازیگر و کارگردان ظاهر شده و ترکیب فعالیت های هنری اش را کامل کرده. آقای همه کاره که در نمایش های «p۲» و «کمدی استشمامات» بازی کرده، هم با بازی در نمایش «آیس لند» به کارگردانی آیدا کیخایی در بخش به علاوه فجر جشنواره تئاتر سال گذشته حاضر شد.

شقایق دهقان
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

بازیگر نقش «خانم شیرزاد» دو سال قبل پس از ۱۷ سال، طلسم بازی نکردن روی صحنه را شکست و در نمایش «اسپانیایی» به همراه بهاره رهنما بازی کرد. دهقان که اولین بار سال ۷۶ با بازی در نمایش «بازگشتی نیست»، بازیگری تئاتر را تجربه کرد، سال گذشته با دو کار روی صحنه حاضر شده. همسر مهراب قاسم خانی در جشنواره سال گذشته در نمایش های «هاروی» و «قیطریه» بازی کرد و اگر «قیطریه» در بخش مسابقه حاضر می شد، به احتمال زیاد دهقان یکی از کاندیداهای جدی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره می شد.

خاطره حاتمی
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

بی شک خاطره حاتمی یکی از موفق ترین چهر های تصویری است که به تئاتر آمده اند. حاتمی که شروع کارش با تئاتر بوده به خوبی از خلق و خوی تئاتری ها و سختی های این حرفه باخبر است و توانسته با حضور پراکنده اما موفق روی صحنه قابلیت های بازیگری اش را به اثبات برساند. بازیگر فیلم «گرگ و میش» در جشنواره تئاتر سال گذشته به کاراکتر ملکه جنیان در نمایش رویای نیمه شب و دختر بازیگر در نمایش «اسکورسیزی» جان بخشیده.

خاطره اسدی
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

با این که اسدی از چهارده سالگی روی صحنه حضور داشته ولی چند سالی است که به صورت جدی بازیگری تئاتر را تجربه می کند. اسدی که تابستان سال گذشته با نمایش «همسایه آقا» به کارگردانی حسین کیانی روی صحنه تماشاخانه باران حضور داشت، در جشنواره سال گذشته هم با بازی در نقش «مهرزاده ایرانی» در نمایش «تئاتر سعدی؛ تابستان ۳۲» باز هم با حسین کیانی همکاری کرد. به دلیل بعضی ناهماهنگی ها، این نمایش در بخش رقابتی حضور نداشت و تنها به عنوان مهمان شرکت کرد.

امیر مهدی ژوله
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

یکی دیگر از اتفاقات عجیب تئاتری سال گذشته حضور امیر مهدی ژوله به عنوان بازیگر نمایش های «دوباره همان آهنگ را بزن سم» و «رویای نیمه شب تابستان» معرفی شد. ژوله که به خاطر نویسندگی در سریال های طنز چهره شده است، تنها سابقه بازیگری اش، اجرای استندآپ کمدی در برنامه خندوانه بوده. آقای طنزنویس در اولین تجربه حضورش روی صحنه اجرای موفقیت آمیزی نداشت ولی بازی اش در نمایش رویای نیمه شب تابستان قابل قبول از آب در آمده و توی ذوق نمی زند.

آزاده صمدی
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

آزاده صمدی یکی دیگر از بازیگرانی است که سال گذشته دو نمایش را در جشنواره روی صحنه داشت. صمدی که دو سال پیش نمایش «p۲» را به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی بازی کرده بود، سال گذشته با نمایش «پنج ثانیه برف» این کارگردان به تئاتر برگشت؛ اما برای جشنواره دو نمایش دیگر را آماده کرد. آزاده صمدی نمایش رویای نیمه شب تابستان را در بخش مسابقه و نمایش «ایسلند» را در بخش به علاوه فجر جشنواره داشت.

محمدرضا شریفی نیا
چهره های سینمایی که تئاتری شدند

شاید مهم ترین خبر حضور چهره های سینمایی در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته، حضور محمدرضا شریفی نیا به عنوان بازیگر یک نمایش کمدی است. شریفی نیا که سال هاست در سینما و تلویزیون بازی می کند و حتی وظیفه انتخاب بازیگران را هم بر عهده می گیرد، این بار تصمیم گرفته در نمایش «دکتر استوکمان» روی صحنه بازی کند. «دشمن مردم» یکی از شاهکارهای هنریک ایبسن، نمایشنامه نویس نروژی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج