۴۷۸۱۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سه سال زندان در انتظار بیوهکرهای آلمانی

براساس قانون جدیدی در آلمان، بیوهکرها که آزمایشات DNA را به طور خانگی انجام می دهند با سه سال زندان یا جریمه نقدی ۵۰ هزار یورویی روبرو خواهند شد.

خبرگزاری مهر: براساس قانون جدیدی در آلمان، بیوهکرها که آزمایشات DNA را به طور خانگی انجام می دهند با سه سال زندان یا جریمه نقدی ۵۰ هزار یورویی روبرو خواهند شد.
سه سال زندان در انتظار بیوهکرهای آلمانی

به نقل از دیلی میل، مجازات برای بیوهکرها (هکرهای زیستی) در پی آن انجام شده که دانشمندان و مقامات امنیتی هشدار دادند فناوری سرهم بندی کردن کدهای ژنتیکی باکتری و میکروارگانیسم ها ممکن است در ساخت اسلحه های بیولوژیکی به کار رود.

این مجازات سنگین احتمالا به ایجاد قوانین سخت تر در بقیه کشورهای اروپا نیز منجر خواهد شد.

در همین راستا سازمان حمایت از مصرف کننده آلمان نیز هشدار داده افرادی که از کیت های آزمایشگاه خانگی استفاده کنند با جریمه ای معادل ۵۰ هزار یورو یا سه سال زندان روبرو خواهند شد.

البته پیش از این نیز بر اساس قوانین آلمان آزمایش های مهندسی ژنتیک بدون اجازه و در خارج از آزمایشگاه های تحت کنترل، ممنوع بوده است.

تاد کوییکن، محقق ارشد در مرکز مهندسی ژنتیک و علوم اجتماعی واقع در کارولینای شمالی در این باره می گوید: این نخستین مرتبه است که یک دولت قانونی خاص در این باره وضع می کند.

تا همین اواخر فناوری دستکاری ژنتیکی در آزمایشگاه های گرانقیمت علمی و تجاری انجام می شد. اما گسترش فناوری و تسهیل روش ها و دسترسی به تجهیزات و نمونه های DNA سبب شده امکانات انجام فرایندهای مختلف مهندسی ژنتیک راحت تر و ارزان تر در اختیار افراد قرار گیرد.

کیت های ساده مربوط به آزمایش DNA در Amino Lab ها را می توان به شیوه آنلاین و به قیمت ۳۴۹ دلار خرید. کاربر با استفاده از این کیت ها می تواند بی نیاز از تجهیزات خاص باکتری خاصی را درون DNA قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج