جاباما
۴۷۸۲۴۱
۱ نظر
۵۰۴۲
۱ نظر
۵۰۴۲
پ

«رنو کلیو ۴»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

در حال حاضر خودروهایی نظیر رنو کپچر، تلیسمان و نسل جدید کولئوس در بازار ایران قدرتنمایی می‌کنند و حالا نوبت به یک خودرو هاچ بک جذاب به نام رنو کلیو ۴ (Renault Clio ۴) رسیده است تا به بازار ایران ورود پیدا کند.

وب‌سایت گجت نیوز - معین کریمی: وقتی نام برند رنو به میان می‌آید، ناخودآگاه کلماتی همچون کیفیت، زیبایی و مدرنیسم به ذهن ما خطور می‌کند. در حال حاضر خودروهایی نظیر رنو کپچر، تلیسمان و نسل جدید کولئوس در بازار ایران قدرتنمایی می‌کنند و حالا نوبت به یک خودرو هاچ بک جذاب به نام رنو کلیو ۴ (Renault Clio ۴) رسیده است تا به بازار ایران ورود پیدا کند. طی روزهای اخیر یک خودرو رنو کلیو ۴ سفید مخصوص آزمایش فنی در خیابان‌های تهران رویت شده است که می‌تواند نویدبخش حضور این هاچ بک فرانسوی جذاب در کشورمان باشد.
«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

بر اساس شواهد و قراین این خودرو جذاب فرانسوی قرار است در انحصار ایران خودرو قرار گیرد، البته خبری از مونتاژ نبوده و نظیر خودرو کپچر، این شرکت می‌خواهد خودرو را به صورت مونتاژ شده وارداتی عرضه کند. به لطف همین قضیه خوشبختانه باید انتظار کیفیت بالایی از این محصول داشته باشیم تا رنو همچنان به درخشش در بازار ایران ادامه دهد. گفتنی‌ست که این خودرو بسته به مدل گیربکس دستی و اتوماتیک با قیمتی بین 72 الی 84 میلیون تومان به فروش خواهد رسید تا آن را رقیبی جدی برای هاچ بک شرکت هیوندای، مدل i20 با قیمت 85 میلیون توانی بدانیم. علاوه بر این باید به پژو 208 (Peugeot 208) نیز به عنوان یکی دیگر از رقبای این خودرو اشاره کرد که تا چندی دیگر رسما وارد بازار ایران خواهد شد.

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

نخستین نسل از خودرو کلیو در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد تا جایگزین خودرو رنو ۵ باشد. سال ۲۰۱۲ نیز چهارمین نسل (مدل مورد نظر قابل عرضه در بازار ایران) رسما پا به خیابان‌ها گذاشت و پس از آن شاهد موفقیت چشمگیری از آن بودیم تا آن جا که بارها توانسته پرفروش‌ترین خودروی قابل فروش در قاره سبز باشد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شد. این خودرو در دو مدل هاچ بک و استیشن روانه بازارهای جهانی شده است. از آنجایی که این خودرو در فرانسه و ترکیه ساخته می‌شود، به نظر می‌رسد مدل مورد نظر برای بازار ایران از کشور همسایه یعنی ترکیه وارد کشورمان خواهد شد. گفتنیست خودرو کلیو مبتنی بر پلتفرم رنو-نیسان با نام B Platform است که خودروهایی نظیر رنو کپچر، داتسون گو، نیسان کیوب، نسل ۱-۲-۳ رنو کلیو و همچنین نسل دوم رنو سیمبل از آن بهره می‌برند.

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند
رنو کلیو 4 در سال 2016 دستخوش تغییراتی شد تا آن بهبودیافته‌تر از گذشته شود. از این تغییرات باید به طراحی جدید دو چراغ جلو (تکنولوژی LED)، طراجی جدید جلو پنجره، بازطراحی جدید دو سپر جلو و پشتی، سیستم سرگرمی جدید و همچنین ارتقا کیفیت ساخت موارد داخل کابین اشاره کرد. البته این خودرو از نظر ابعاد تغییری نداشته است. به طور کلی رنو کلیو 4 را نباید یک خودرو هاچ بک جمع و جور به حساب بیاوریم؛ این خودرو دارای طول 4062 میلی‌متر، عرض 1732 میلی‌متر، ارتقاع 1448 میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور 2589 میلی‌متر است.
«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

فضای داخلی رنو کلیو 4 ؛ مدرن و شیک

وقتی به داخل کابین این خودرو می‌رویم، طراحی شیک و مدرن آن کاملا چشم نوازی می‌کند؛ هرچند به اعتقاد برخی از کارشناسان موارد به کار رفته کیفیت لازم را برای رقابت با سایر خودروهای هم رده با خود ندارد. اما این هیچ چیزی از شایستگی طراحی داخلی این خودرو کم نمی‌کند. آپشن های کنسول داشبورد خودرو بر روی یک صفحه پلاستیکی براق تعبیه شده‌اند. بر روی این صفحه شما می‌توانید یک نمایشگر 7 اینچی لمسی را نیز مشاهده کنید که به لطف آن قادر به تنظیم سیستم صوتی و تصویری خودرو، ارتباطات تلفنی و همچنین اتصال به مسیریاب (GPS) خواهید بود. این مانیتور با عملکردی مشابه تبلت های امروزی بوده و "Media Nav" نام خواهد داشت.

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند
«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

فضای پشتی این خودرو هاچ بک در شرایط عادی می‌تواند ۳۰۰ لیتر را در خود بگنجاند، اما با تا کردن صندلی های پشتی می‌توانید این فضا را به ۱۱۴۶ لیتر نیز افزایش دهید. دو صندلی جلو فضای کافی را برای نشستن در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند، اما متاسفانه مطابق اکثر خودروهای هاچ بک بازار، صندلی های پشتی ایده آل افراد قد بلند نیستند و کمی آن‌ها را با مشکل رو به رو می‌کند.

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند
مشخصات فنی

مدل قابل ارائه این خودرو در ایران احتمالا مجهز به موتور Tce 120 خواهد بود و با دو گیربکس دستی و اتوماتیک توسط شرکت ایران خودرو عرضه خواهد شد. Tce 120 یک موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری توروب بوده که به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت می‌تواند تا 120 اسب بخار را در 4 هزار و 900 دور و همچنین گشتارو 190 نیوتون در 2 هزار دور تولید کند. وزن این خودرو نیز 1100 کیلوگرم است که نسبت به نسل گذشته خود 100 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. گفته می‌شود مدل دستی خودرو رنو کلیو 4 می‌تواند 0 تا 100 را در حدود 9 ثانیه بپیماید که این مدت زمان در مدل اتوماتیک 0.2 ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

هرچند در بخش شتاب، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو (گیربکس دوکلاچه به نام EDC) عالی عمل می‌کند، اما در هنگام تعویض دستی دنده تاخیری در این امر دیده می‌شود که چندان برای این خودرو مناسب نیست. ظرفیت باک این خودرو ۴۵ لیتر گنجایش دارد؛ البته لازم به ذکر است که این هاچ بک نسبت به سایر هاچ بک های هم رده خود در بازار کم مصرف‌تر است. مصرف سوخت در مدل گیربکس اتوماتیک کلیو ۴ بهینه‌تر است.

یکی از نقاط قوت رنو کلیو ۴ ، امنیت آن است. این خودرو در سال ۲۰۱۲ میلادی موفق شد در تست‌های موسسه اروپایی NCAP سربلند بیرون آید و ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند. با این حساب باید گفت که این خودرو از نظر امنیتی، بهتر از خودروهایی نظیر فورد فیستا و همچنین پژو ۲۰۸ عمل کرده است. کلیو از شش کیسه هوا شامل ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ۲ مدل پرده‌ای و همچنین ۲ مدل جانبی بهره می‌برد. از دیگر امکانات امنیتی این هاچ بک فرانسوی نیز باید به نقطه اتصال صندلی کودک و همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی اشاره کرد. در زیر قصد داریم نگاهی به معایب و مزایای این خودرو بیندازیم:

معایب

  • موتور ضعیف‌تر نسبت به رقبا
  • کیفیت کمتر مواد داخل کابین نسبت به رقبا
  • صندلی‌های عقب مناسب افراد قد بلند نیست

مزایا

  • امنیت تحسین‌برانگیز
  • طراحی خارجی بی‌نقص
  • طراحی داخلی جوان پسند و شیک
  • هندلینگ خوب
  • عرضه به صورت وارداتی (و نه به صورت مونتاژ)
  • موتور کم مصرف
تجهیزات در دو مدل پایه و فول رنو کلیو ۴

«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند
«رنو کلیو 4»؛ یک هاچ بک مدرن، جذاب و جوان پسند

همانطور که گفته شد، ایران خودرو عرضه کننده انحصاری این خودروی با کیفیت فرانسوی در بازار کشور خواهد بود. هرچند هنوز زمان عرضه و قیمت رنو کلیو ۴ (Renault Clio ۴) در ایران مشخص نشده است، با احتساب قیمت جهانی این خودرو ما می‌توانیم انتظار قیمتی بین ۷۲ الی ۸۴ میلیون تومان را داشته باشیم. بدون شک با عرضه این خودرو، یک گزینه ایده آل و عالی زیر ۱۰۰ میلیون تومانی باکیفیت در پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودرو خارجي بخريد خودرو ايراني همش خرجه ارزش خريد نداره يك بار پول بديد يك عمر راحت باشيد

      خودرو خارجي بخريد خودرو ايراني همش خرجه ارزش خريد نداره يك بار پول بديد يك عمر راحت باشيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج