۴۷۸۲۵۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

داج چلنجر GT ۲۰۱۷؛ کوپه ای برای تمام فصول

نسخه ۲۰۱۷ خودروساز محبوب آمریکایی داج، یعنی مدل چلنجر، چندی پیش در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد.خودرویی که از گذشته با رقبای سرسخت خود یعنی فورد موستانگ و شورلت کامارو دست و پنجه نرم می کرد.

برترین ها - محمدرضا مرتضایی: نسخه ۲۰۱۷ خودروساز محبوب آمریکایی داج، یعنی مدل چلنجر، چندی پیش در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد.خودرویی که از گذشته با رقبای سرسخت خود یعنی فورد موستانگ و شورلت کامارو دست و پنجه نرم می کرد. این ماشین دو در بسیار بزرگتر از هم رده های خود است و تنها ماشینی در کلاس خود است که از صندلی عقب آن می توان استفاده کرد و قویترین ماشین در این کلاس با موتوری ۷۰۷ اسب بخاری از فرم SRT Hellcat محسوب می شود.(حداقل تا این لحظه) تولید نمونه های مشابه این ماشین از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است، اما داج چلنجر GT اولین خودرو عضلانی و کوپه آمریکایی است که مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک(ALL WHEEL DRIVE) است.
داج چلنجر GT 2017؛ کوپه ای برای تمام فصول

از اینکه موتور 8 سیلندر در این ماشین استفاده شده است، تعجب نکنید

پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر پنتا استار چلنجرGT دارای حداکثر توان ۳۰۵ اسب بخار و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور است. چلنجر نیرو پیشرانه اش را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها انتقال می دهد.به طور کلی این پیشرانه یک نقطه ضعف بزرگ به دلیل ۶ سیلندر بودنش نیست بلکه تمام نیاز ها را برطرف می سازد به علاوه این خودرو مجهز به لاستیک های بزرگ تر از حالت استاندارد(۱۹ اینچی) ساخت کمپانی میشلن مخصوص زمستان است.این لاستیک ها کمک می کنند تا خودرو علاوه بر آپشن AWD برای حرکت در برف کاملا مجهز باشد و به بهترین نحو ممکن عمل کند.
داج چلنجر GT 2017؛ کوپه ای برای تمام فصول

سیستم تعلیق مدل های SRT چلنجر هیچ شباهتی به مدل های GT دو محوره ندارد و از این حیث، GT ها اضافه وزن ماشین را از طریق کمک گرفتن از کمکفنرهای سنگین خود مدیریت می کنند. مسئولین داج می گویند، با اضافه شدن این قابلیت، واکنش ماشین در شرایط سخت و موقعیت های مختلف نرم تر شده و آنها باید این کار را به واسطه فاصله کم لاستیک عقب و جلو انجام می داده اند. GT از عهده پیچ های تند به خوبی بر می آید. در جاده های پوشیده از برف و یخ زده زمستان نیز حتی اگر چرخ ها نزدیک شانه جاده باشند، اما این ماشین بدون لغزش شدید و حرکت مارپیچی قادر است به حرکت خود ادامه دهد. کیفیت رانندگی در این ماشین بسیار خوب ارزیابی شد و این به واسطه کنارل مناسب تایرها و طراحی خوب کابین است. در جاده های بدون برف نیز چلنجر بسیار آرام و بدون دردسر در جاده حرکت می کند.
داج چلنجر GT 2017؛ کوپه ای برای تمام فصول

چرا از دو محور در این ماشین استفاده شده است؟

سیستم دو محوره کرایسلر به طور اتوماتیک وقتی به استفاده از محور دوم در کشش ها نیاز ندارد، استفاده از آن را قطع می کند و تمام نیروی ماشین به یک محور منتقل می شود.چلنجر GT در زمینه سیستم چهار چرخ متحرک دقیقا همانند دوج چارجر عمل می کند و در حالت عادی تمام قدرت پیشرانه را به چرخ های عقب انتقال می دهد و تنها در شرایط خاص که مورد نیاز است قدرت به چرخ های جلو نیز انتقال پیدا می کند. هنگامی که لغزش در چرخ های عقب ایجاد شود یا دما به صورت ناگهانی کاهش یابد، سیستم دیفرانسیل جلو را نیز وارد عمل می کند و نیرو به چرخ های جلو نیز منتقل می شود.

بدون تعجب، در جاده های خشک، GT مانند یک ماشین تا حدودی سنگین شش سیلندر با محور عقب در جاده حرکت می کند.

ماشینی که در اختیار ما قرار گرفت برای رانندگی در جاده های برفی تنظیم شد،تایرهای ۴ فصل میشلن و چلنجر MXM۴ خیال آسوده ای را برای راننده در کنترل تایرها از طریق فرمان ایجاد می کنند.در مقایسه با دیگر ماشین های دو محوره، از باز و بسته کردن دریچه گاز برای غلبه بر کشش های زیادی که به ماشین وارد می شود، استفاده می شود. چلنجر، در برخی موارد حدود ۳۸ درصد گشتاور ایجاد شده را به محور جلو منتقل می کند در این حالت اگر هر دو قسمت ماشین(عقب و جلوی ماشین) نیز نیاز به نیرو داشته باشند از این طریق، خودرو به تعادل می رسد.
بنابراین، با آزاد شدن گاز،باعث دور زدن Gt می شود؛ تایر عقب می لغزد و از این طریق سیگنالی به کامپیوتر ماشین ارسال می شود تا نیروی بیشتری به محور جلو منتقل کند تا کنترل ماشین در دریفت ها راحت تر شود.چه راننده این ماشین مهارت کنترل ماشین در جاده های لغزنده را داشته باشد یا نداشته باشد، امکان بالانس ماشین از طریق انتقال نیروی مناسب به محورهای عقب و جلو مانع از سر خوردن ماشین در جاده های برفی و یخ زده می شود.
داج چلنجر GT 2017؛ کوپه ای برای تمام فصول

کششی که چلنجر ایجاد می کند را نسبت به اندازه ان در نظر بگیرید، با این مقایسه به سادگی در می یابید که این ماشین عضلانی چقدر قدرتمند است. یکی دیگر از ادعاهایی که Gt می تواند بکند این است که این ماشین تنها ماشین کوپه 5 سرنشین ه دو محوره جهان در حال حاضر به شمار می رود. البته با ارزیابی که ما داشتیم در واقع این یک ماشین 4 سرنشین است مثل موستانگ و کامارو.

چلنجر با ارائه ۱۶ فوت مکعب فضای صندوق عقب و با قابلیت تا شدن صندلی های عقب، می تواند ماشین مناسبی برای یک سفر برفی برای ۴ نفر به شمار رود.

خوشبختانه، خرید GT بسیار ارزانتر از ان است که فکرش را بکنید. قیمت پایه این ماشین از ۳۴۴۹۰ شروع می شود و پکیج SXT آن نیز ۶۴۰۰ دلار بر قیمت آن می افزاید. البته بهای برخی امکانات مثل صفحه نمایش ۸.۴ اینچی uconnect و تایرهای ۱۹ اینچی و صندلی های چرمی و یک فرمان بسیار عالی که در آن به کار رفته به طور جداگانه اخذ نمی گردد و به طور استاندارد در چلنجر وجود دارد. در نهایت باید بدانید که چلنجر GT تنها کوپه عضلانی است که به خریداران ماشینی دو در ارایه می کند. آیا این قیمت برای یک ماشین شش سیلندر مناسب است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ولی بازم به پراید نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج