۴۷۸۶۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«ماجرای نیمروز» سفر كوتاهی در زمان است

جلیل سامان از معدود کارگردانانی‌ست که توانسته دو سریال با محوریت سازمان مجاهدین خلق بسازد و هر دو اثر جزو کارهای برتر تلویزیون شوند.

وب سایت آی سینما: جلیل سامان از معدود کارگردانانی‌ست که توانسته دو سریال با محوریت سازمان مجاهدین خلق بسازد و هر دو اثر جزو کارهای برتر تلویزیون شوند. سامان که این روزها مشغول ساخت سریال «نفس» است تا سه گانه اش پس از ساخت «ارمغان تاریکی» و «پروانه» تکمیل شود به تازگی فیلم «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان که ماجرایش به ترورهای سازمان مجاهدین خلق در سال ۶۰ بر می‌گردد را تماشا کرده و در رابطه آن یادداشتی نوشته است.
«ماجرای نیمروز» سفر كوتاهی در زمان است

سامان در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه در میان شلوغی این روزهایش فیلم مهدویان را دیده و ذوق زده شده ابراز امیدواری کرده مهدویان همچنان در همین ژانر مستندگونه به كار خود ادامه دهد. او مهدویان را کارگردانی بی نظیر و بی رقیب در میان همه فیلمسازان ایرانی دانسته است: «تاریخ ایران ما پر از لحظات غم انگیز و با شكوه است.. سینمای ما چهل سال از مردم كشورش عقب مانده است شاید «ماجرای نیمروز» را باید سال های ۶۰ می ساختند كه در تصمیم گیری خیلی از جوان ها اثرگذار بود. «ماجرای نیمروز» هم از نظر فضاسازی ما را ۳۰، ۴۰ سال به عقب پرتاب می كند و هم از جهت موضوعی.. شاید سازمان منافقین دیگر دغدغه مردم نباشد اما برای آنها كه در آن سال ها زندگی كرده اند نوستالژی و خاطره و برای آنهایی كه نبوده اند سفر كوتاهی در زمان است...»

البته سامان دراین یادداشت تنها به تمجید از مهدویان نپرداخته و به نقطه ضعف فیلم او نیز اشاره کرده است: «ماجرای نیمروز با فیلمنامه‌ای دقیق‌تر می توانست نسبت گذشته و حال را برقرار كند. واقعیت این است كه تماشاگر اگرچه به گذشته پرتاب می شود اما تجربه شخصیت های اصلی را از سر نمی گذراند.. برای اینكه تجربه فیلم تجربه مخاطب شود باید بیشتر به شخصیت ها و دغدغه هایشان نزدیك شد، باید بیشتر با خلوت شخصیت ها بودیم.. دلتنگی ها و عشق و نفرت ها.. زاویه دوربین و روایت مهدویان این امكان را به مخاطب نمی دهد و این باعث شده ماجرای نیمروز را مخاطب از سر نگذراند و مثل موزه تماشا كند اما همینقدر هم غنیمت بزرگیست.»

ماجرای نیمروز دومین تجربه کارگردانی محمدحسین مهدویان داستان ترورهای تابستان دهه ۶۰ را روایت می‌کند و در سی و پنجمین دوره جشنواره فجر توانست جایزه بهترین فیلم را هیات داوران و همچنین از مردم بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج