۴۷۸۸۵۷
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

بچه ها کجا می خوابند؟

روزنامه نگار آمریکایی «کریس بوث» و عکاس «جیمز مولیسون» به سراسر دنیا سفر کرده و عکس هایی از اتاق خواب بچه ها گرفته و آن را در یک کتاب گرد آورده اند.

برترین ها: روزنامه نگار آمریکایی «کریس بوث» و عکاس «جیمز مولیسون» به سراسر دنیا سفر کرده و عکس هایی از اتاق خواب بچه ها گرفته و آن را در یک کتاب گرد آورده اند. تفاوت بین فضاهای خواب کودکان مناطق مختلف جهان، خیره کننده است. مولیسون می گوید: «امیدوارم این کتاب به بچه ها کمک کند در مورد نابرابری های درون و بین جوامع جهان فکر کنند و شاید متوجه شوند که چطور در زندگی هایشان پاسخگو باشند. بخش هایی از این کتاب را در این مطلب مشاهده می کنید:

لامین، ۱۲ ساله در سنگال زندگی می کند. او دانش آموز یک مدرسه قرآنی در روستای خود است که دختران اجازه ورود به آن را ندارند. او با چند پسر دیگر اتاق مشترک دارد. تختخواب ها ابتدایی و برخی آجری هستند. پسرها ساعت ۶ صبح کار در مزرعه مدرسه را آغاز می کنند و یاد می گیرند چطور حفاری کنند، محصول برداشت کنند و زمین را با الاغ شخم بزنند. عصرها قرآن می خوانند و در زمان فراغت با دوستانشان فوتبال بازی می کنند.
بچه ها کجا می خوابند؟
تزویکا، 9 ساله در یک بلوک آپارتمانی در یک شهرک اسرائیلی زندگی می کند. او در جامعه ای متشکل از 36 هزار یهودی ارتدوکس زندگی می کند. تلویزیون و روزنامه ممنوع است. خانواده ها به طور متوسط 9 فرزند دارند اما تزویکا تنها یک خواهر و دو برادر دارد که با آن ها اتاق مشترک دارد. او با ماشین به مدرسه برده می شود، مسیری که دو دقیقه طول می کشد. ورزش در برنامه درسی جایی ندارد. او هرروز به کتابخانه می رود و از خواندن کتب مقدس لذت می برد. او همچنین بازی های مذهبی روی کامپیوتر خود دارد و می خواهد یک خاخام شود و غذای مورد علاقه اش کتلت و چیپس است.
بچه ها کجا می خوابند؟

جیمی ۹ ساله با والدین و خواهر و برادر کوچکترش در یک پنت هاوس در نیویورک زندگی می کند. جیمی به یک مدرسه معتبر می رود و دانش آموز خوبی است. او در اوقات فراغتش به ورزش جودو و شنا می پردازد. او عاشق مطالعه امور مالی است و می خواهد مانند پدرش وکیل شود.
بچه ها کجا می خوابند؟

ایندیرا ۷ ساله با والدین، برادر و خواهرش در نپال زندگی می کنند. خانه آن ها تنها یک اتاق دارد با یک تخت و تشک دارد. در زمان خواب، بچه ها روی یک تشک روی زمین می خوابند. ایندیرا از سه سالگی در معدن گرانیت محلی کار می کند. خانواده او بسیار فقیرند و همه اعضا باید کار کنند. ۱۵۰ کودک دیگر نیز در این معدن کار می کنند. ایندیرا ۶ ساعت در روز کار می کند و سپس در کارهای خانه به مادرش کمک می کند. او به مدرسه هم می رود که نیم ساعت تا خانه شان فاصله دارد. غذای مورد علاقه او نودل است.
بچه ها کجا می خوابند؟

کایا 4 ساله با والدینش در یک آپارتمان کوچک در توکیو زندگی می کند. اتاق خواب او از کف تا سقف پر از لباس و عروسک است. مادر کایا همه لباس های او را می دوزد و 30 پیراهن و کت، 30 جفت کفش و کلاه گیس های متعدد دارد. وقتی به مدرسه می رود مجبور است لباس مدرسه بپوشد. غذای مورد علاقه اش گوشت، سیب زمینی، توت فرنگی و هلو است و می خواهد کاریکاتوریست شود.
بچه ها کجا می خوابند؟

دوها ۱۰ ساله با والدین و ۱۱ خواهر و برادرش در یک اردوگاه فلسطینی در هبرون زندگی می کند. او یک اتاق مشترک با پنج خواهرش دارد. مدرسه او تا خانه ۱۰ دقیقه فاصله دارد و می خواهد پزشک متخصص اطفال شود. برادرش محمد، خودش و ۲۳ غیرنظامی دیگر را در حمله انتحاری به اسرائیل در سال ۱۹۹۶ کشت و اسرائیل خانه آن ها را نابود کرد. دوها پوستری از برادرش روی دیوار دارد.
بچه ها کجا می خوابند؟

جاسمین ۴ ساله در یک خانه بزرگ در کنتاکی با والدین و سه برادرش زندگی می کند. خانه او در حومه شهر است و با زمین های کشاورزی احاطه شده است. اتاق او پر از تاج و وسایل دیگری است که در رقابت های زیبایی به دست آورده است. او در بیش از ۱۰۰ مسابقه شرکت کرده است. او اوقات فراغتش را با یک مربی به تمرین حرکات نمایشی می پردازد. او می خواهد یک ستاره راک شود.

بچه ها کجا می خوابند؟

خانه این پسر و خانواده اش یک تشک در زمین های حومه رم در ایتالیاست. خانواده او از رومانی با اتوبوس آمده اند و پول بلیتشان را نیز گدایی کرده اند. وقتی به رم رسیدند در یک زمین خصوصی اردو زدند که پلیس آن ها را بیرون کرد. آن ها مدارک شناسایی ندارند بنابراین نمی توانند کار قانونی به دست بیاورند. والدین او در ترافیک شیشه ماشین ها را تمیز می کنند. هیچ یک از خانواده او تا به حال به مدرسه نرفته اند.
بچه ها کجا می خوابند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      دنیای بی رحم به بچه ها هم رحم نکرد..

    • بدون نام

      آخ كه چقدر وضع بچه هاي كار توي پرورشگاههامون خوبه كه ايراد از جاهاي ديگه دنيا ميگيريم!!!!!!
      خيلي پررو هستيد !!!!!! خجالت بكشيد!!!!! اگر جرات داري چاپ كن !!!!!!

    • شیما

      تفاوت را احساس کنید البته بعضیا مثل شهردار این کشورها که احساس ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج