۴۷۸۹۵۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

دستگیری کلاهبرداران مجازی در زندان

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری کارت به کارت با ترفند گوینده رادیو به مبلغ چهار میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری کارت به کارت با ترفند گوینده رادیو به مبلغ چهار میلیارد ریال خبر داد.

سردار خشعلی کامرانی صالح، گفت: در پی دریافت پرونده های متعدد کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی ماموران مشخص شد که افرادی ناشناس با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو جوان، پس از تماس با شهروندان و ادعای اینکه به علت خوش حسابی در پرداخت هزینه تلفن، برنده ۵۰ میلیون ریال هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید ،پس از جلب اعتماد، ۴۰ نفر از شهروندان را با این شگرد خاص پای دستگاه ATM کشانده و کل موجودی کارت های آنان را به روش متقلبانه به کارت خود انتقال می دادند.

سردار کامرانی صالح گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، رد اعضای باند در خرمدشت کرج شناسایی و مشخص شد که این افراد با کمک یکی از بستگانشان که در زندان است اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می کنند.

وی افزود: در ادامه، شناسایی محل های تردد و پاتوق متهمان و شناسایی رابطان آن ها، در دستور کار قرار گرفت تا اینکه رد اعضای باند در یک واحد آپارتمان در خرمدشت کرج شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: ماموران پس از تحت نظر قرار دادن آپارتمان مذکور و اطمینان از حضور متهمان در منزل، در یک اقدام غافلگیرانه تمام اعضای این باند که چهار نفر بودند را دستگیر کردند و در بازرسی از این مکان، ۱۳ عدد کارت هدیه، ۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، سه عدد اسپری اشک آور، تعداد زیادی سیم کارت، مقداری طلا و جواهرات و یک دستگاه خودروی زانتیا کشف شد.

سردار کامرانی صالح گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی با توجه به مستندات و مدارک جمع آوری شده به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند؛ به پیشنهاد یکی از اقوامشان که در زندان به سر می برد با تهیه کارت های بانکی، شماره کارت ها را در اختیار زندانی قرار می دادند و وی با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو از شهروندان به مبلغ چهار میلیارد ریال کلاهبرداری می کرد و بلافاصله همدستانش بیرون از زندان با خرید کارت های هدیه یا طلا و جواهرات و سکه و گوشی موجودی کارت را خالی می کردند.

وی گفت: در پی استعلام ماموران مشخص شد که دو نفر دیگر از همدستان باند مذکور با کارت های بانکی اقدام به خرید کرده اند که در حال حاضر به اتهام کلاهبرداری کارت به کارت در فردیس دستگیر و در زندان به سر می برند.

فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: با هماهنگی مقام قضائی متهمان از زندان به پلیس آگاهی منتقل شدند و به صراحت اعتراف کردند که از طریق آشنایی با یک نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و زمانی که وجوه کلاهبرداری به کارت ها انتقال داده می شد بلافاصله اقدام به خالی کردن موجودی کارت می کردند که با توجه به اظهارات آن ها ،این متهم نیز پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شراره هدایتی

      من نمیدونم این شهروندهایی که حساب بانکی دارند سواد ندارند ؟؟؟؟
      نه واقعآ ؟؟؟ حداقل دو دهه به این شیوه داره کلاهبرداری میشه مردمان خواب آره با شماها هستم بیدار شید !!!!! اخباری ... حوادثی ... روزنامه ای ....

    • مودب پور

      دوره آخرالزمانه بابا,بیخیال خانم یا آقای شراره,لطفا خونسرد باشید.

    • میلاد

      سلام شراره خانم تابوده همین بود شما زیاد جوش,نزن هرچی بگی ملت کار خودشونو میکنند

    • بدون نام

      شراره سلام باور کن من خودم بچشمانم دیدم در میوه فروشی برای سبزی ومیوه ده هزارتومان طرف عابر بانگش راداد فروشنده که دستگاه پشت دید مشتری تعجب کردم اما خوشبینانه گفتم شاید اینبار پول همراش نبود اما خیر همه مردم این چنینن راحت حساب بانکی خود را در دستگاهای پوز مختلف رها کردن ونمیدونن بحرحال اقای هکر در کناری ایستاده تا استفاده کنه ودر ضمن از همه دستگاهای پوز فروش مبلغی از شما در خرید کم میشه که در طول ماه خودش رقمی هست سوالم ایا حدود پنجاه هزار در جیب داشته باشید عیبی داره ؟؟؟؟

    • بدون نام

      ومسله ای جدید یکشب رد میشدم دیدم مردی داره کاغذ های ریخته در جعبه کنار عابر بانگ را برمیداره در گونی ریخت احساسم اینگه طرف ضایعاتی هست تازه دلم هم سوخت چند روز بعد با خواهر زادم که ریس بازنشسته بانگ هست صحبت گفت ان کاغذ ها دنیایی از تراکنش مردم در حسابهایشان طرف میره روی انها کار میکنه تا دسترسی به حسابهای مردم و سرقت البته گاها باکمک کارمندی از خدا بیخبر بانگ در عجبم ای کاش این کله ومغز ها در تولید و اکتشاف استفاده میشد اینهم یک شگرد دزدی حتما وحتما بعد از کار عابر بانگ اولا ان کاغذ ظاهرا کوچک بی ارزش را در ان جعبه نیندازید واگر هم می اندازید پاره پاره و کاملا معدوم کنید که دسترسی به حسابتان میسر نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج