۴۷۹۱۹۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مرعشی: برای حمايت از روحانی ۳ شرط داريم

حسين مرعشي گفت: رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه با رهبري هماهنگ باشد، قدرت رهبري را پشت دولت بياورد تا مشكلات مردم حل شود. قوا هم بايد هماهمگ باشند.

روزنامه آرمان: حسين مرعشي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب است كه با مرحوم آيت‌ا... هاشمي رابطه نزديكي داشت. او سخنگوي حزب كارگزاران و عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان است. به نظر مرعشي دولت عملكرد نسبتا قابل قبولي دارد و در برخي نقاط قوي و برخي نقاط با ضعف و كاستي روبه‌روست. حسين مرعشي به تسنيم مي‌گويد: آیت‌ا... هاشمي از دوران نوجواني و از زماني كه به حوزه علميه قم رفتند تا روز رحلتشان «مرد زمان» بودند.
در همه دوره‌ها متناسب با واقعيت‌هاي جامعه و نيازهاي كشور و نيازهاي انقلاب و نظام و متناسب با مسائل روز تصميم گرفتند، حركت كردند، اقدام كردند و در اين زمينه موضع گرفتند. اين يك برداشت كلي است. عضو حزب كارگزان افزود: اينكه آقاي هاشمي را ردصلاحيت كردند ولو به عنوان كهولت سن، يك شكست براي آقاي هاشمي بود. آقاي هاشمي شكستن را پذيرفت، اما سياست را رها نكرد، قهر نكرد، يك روز هم از انقلاب و نظام قهر نكرد و شكست خودش را پذيرفت، اما شكستن نظام را نپذيرفت و پاي نظام ايستاد. اين هنر آقاي هاشمي بود و اين را بايد ياد بگيريم كه هر وقت اختلافي با هم داشتيم كل را فدا نكنيم.
وي افزود: خانواده آقاي هاشمي خانواده آزادي هستند و ايشان هيچ‌وقت از فرزندانش گله نكرد، چرا مثل من موضع نمي‌گيريد يا چرا مي‌گيريد، البته اظهار خوشحالي مي‌كردند كه همراهش هستند و هميشه هم همراهشان بودند و هيچ اختلاف سياسي در درون‌ آنها نبوده، ولي خودشان متفاوت فكر مي‌كنند و هر كدامشان فكر و انديشه خودشان را دارند. آقاي هاشمي بچه‌هايش را آزاد بار آورد. به هرحال به عقايد فرزندانش احترام قائل بود، يعني بين محسن آقا و فاطمه خانم و فائزه خانم تفاوت مشي و فكري ممكن بود وجود داشته باشد، ولي آقاي هاشمي همه را مورد احترام قرار مي‌داد و همه را هم به رسميت مي‌شناخت. در بيرون هم همين‌طور بود، هيچ‌وقت نشد كه به ما كارگزاراني‌ها در طول ۲۲ سال از عمر اين حزب به جز يك مورد كه راهنمايي كردند، چيزي را ديكته كنند.
كارنامه موفق دولت در سياست خارجي
مرعشي در بخش ديگري خاطرنشان كرد: در بخش سياست خارجي كارنامه دولت را موفق مي‌دانم، هر چند انتقادهاي صحيحي ممكن است نسبت به برجام وجود داشته باشد، اما انجام اين پروسه در كل كار درستي بوده است. آقاي دكتر روحاني در اين بخش كار بزرگي براي ايران كرد. دولت در يارانه‌ها ضعيف عمل كرد و من معتقدم كاري كه دولت قبل براي يارانه‌ها كرد، كار سياسي بود نه كار اقتصادي و هيچ نقطه مثبتي براي اقتصاد ايران نداشته است. سخنگوي حزب كارگزاران گفت: در عرصه مديريت داخلي كشور، دولت سياست‌هاي روشني نداشته و خيلي دچار عدم يكپارچگي است. الان دولت التقاطي داريم؛ يعني جاهايي از فن‌گرايي تبعيت مي‌كند، جاهايي اصولگرايان هستند و جاهايي اصلاح‌طلبان.
۳ شرط براي حمايت از روحاني
حسين مرعشي افزود: رئيس‌جمهوري مي‌خواهيم كه با رهبري هماهنگ باشد، قدرت رهبري را پشت دولت بياورد تا مشكلات مردم حل شود. قوا هم بايد هماهمگ باشند. با آ‌دم‌هايي كه مي‌خواهند از جوي (جوب) بپرند تا پاي‌شان خيس نشود، كشور را نمي‌توان اداره كرد. يكي از نگراني‌هاي ما اين است كه آقاي دكتر روحاني رقيبي ندارد. رقيب نداشتن خوب نيست. اگر آقاي روحاني رقيب نداشته باشد، ممكن است مراقبت‌هاي كافي را نكند.
از اطرافيانش مراقبت‌هاي كافي نكند. بالاخره رئيس‌جمهوري كه بداند رقيب ندارد ممكن است خيلي هم خدمت نكند. وي افزود: به عنوان كارگزاران همان‌طور كه گفتم سه شرط براي حمايت تعيين كرديم. ما از آقاي روحاني حمايت مي‌كنيم كه حمايت رهبري را براي دولتش جلب كند و بهترين‌هاي كشور را هم به كار بگيرد. ما اين شروط را گذاشتيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه روحانی این سه شرط رو قبول نداره

    • ali

      دولت روحانی همواره مورد تایید رهبری و مراجع تقلید بوده و هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج