جاباما
۴۷۹۲۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ساخت باتری‌ای که آتش نمی‌گیرد

چند سالی است که مساله آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند به دلیل داغ کردن و منفجر شدن باتری‌های آنها به یکی از دغدغه‌های بزرگ شرکت‌های سازنده گوشی موبایل شده است. در این راستا، مهندسان آمریکایی باتری‌ای را اختراع کرده‌اند که آتش نمی‌گیرد.

خبرگزاری آنا - نسترن صائبی: چند سالی است که مساله آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند به دلیل داغ کردن و منفجر شدن باتری‌های آنها به یکی از دغدغه‌های بزرگ شرکت‌های سازنده گوشی موبایل شده است. در این راستا، مهندسان آمریکایی باتری‌ای را اختراع کرده‌اند که آتش نمی‌گیرد.
ساخت باتری‌ای که آتش نمی‌گیرد

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Finance، مایک زیمرمن، پروفسور رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه تافتز در ماساچوست باتری‌ای را اختراع کرده است که هیچ وقت منفجر نمی‌شود. این باتری به جای الکترونیت مایع و جداکننده‌ای که در باتری‌های لیتیوم یونی به کار می‌رود، از پلیمر پلاستیک خاصی درست شده است که خودش خاصیت اطفاکنندگی آتش دارد. استفاده از این ماده، نه تنها باتری را ایمن‌تر از باتری‌های معمول کرده است، بلکه قیمت تمام شده تولید آن هم بسیار کمتر از باتری‌های دیگر است.

زیمرمن اخیرا در مستندی در شبکه PBS دوام باتری‌های خود را به نمایش گذاشته است و در آن نشان می‌دهد که حتی زمانی که به باتری آسیب مکانیکی وارد می‌کند، باز هم آتش نمی‌گیرد و منفجر نمی‌شود. البته هنوز این باتری دوام زیادی ندارد اما زیمرمن ادعا می‌کند که یکی از ارزان‌ترین باتری‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون ساخته شده‌اند.

این باتری هنوز تجاری‌سازی نشده است و زیمرمن به دنبال سرمایه‌گذاری برای عرضه آن به بازارهای جهانی است تا دیگر شاهد آتش گرفتن گوشی موبایل دیگری نباشیم.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
ساخت باتری‌ای که آتش نمی‌گیرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج