۴۷۹۲۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جشنواره نور و روشنایی در کوبه

یکی از بهترین نمایش های نور در سراسر ژاپن در کوبه در جشنواره «کوبه لومیناری» اتفاق می افتد. این رویداد هرسال از اوایل تا اواسط دسامبر برگزار می شود و بیش از سه میلیون نفر برای تماشای آن می آیند.

برترین ها: یکی از بهترین نمایش های نور در سراسر ژاپن در کوبه در جشنواره «کوبه لومیناری» اتفاق می افتد. این رویداد هرسال از اوایل تا اواسط دسامبر برگزار می شود و بیش از سه میلیون نفر برای تماشای آن می آیند. این جشنواره از سال ۱۹۹۵ به مناسبت زمین لرزه بزرگ هانشین که شهر کوبه را در ۱۷ ژانویه ویران کرد برگزار می شود.
جشنواره نور و روشنایی در کوبه

کانون این زمین لرزه در انتهای شمالی جزیره آواجی در ۲۰ کیلومتری شهر کوبه قرار داشت. در میان شهرهای اصلی که در این زمین لرزه آسیب دیدند، نزدیک ترین شهر به کانون کوبه بود و دچار لرزش های شدیدی شد. در این زمین لرزه بیش از شش هزار نفر جان خود را از دست دادند که از آن میان ۴۶۰۰ نفر از مردم کوبه بودند. بعد از زمین لرزه تسهیلاتی مانند آب و برق و گاز دچار اختلال شد و کوبه روزهای زیادی را در تاریکی گذراند. اواخر همان سال تصمیم گرفتند چراغ هایی به نماد امید، بهبود و نوسازی روشن کنند و از همان جا بود که این فستیوال متولد شد. یکی از خیابان های این شهر با چراغ های رنگارنگی که توسط دولت ایتالیا اهدا شده بود، روشن و مزین شد.
جشنواره نور و روشنایی در کوبه

اگرچه قرار بود این رویداد تنها یکبار اتفاق بیفتد، محبوبیت زیاد و تقاضای شهروندان مسئولین شهر را تشویق کرد که آن را به یک رویداد سالانه تبدیل کنند. بیش از ۲۰۰ هزار چراغ که با دست رنگ آمیزی شده اند، اکنون هرسال روشن می شوند. چراغ ها حدود دو هفته و هر شب چند ساعت روشن می شوند. خیابان های اصلی که در نزدیکی این رویداد قرار دارند در این ساعات به روی اتومبیل ها بسته و تنها رفت و آمد پیاده ها در آن جریان دارد. درگذشته چراغ ها در کل ماه دسامبر نگه داشته می شدند اما چون هزینه نگهداری و روشنایی آن ها بالا بود تعداد روزها را کاهش دادند. امروزه این چراغ ها با برق تولید شده از گازهای سازگار با محیط زیست روشن می شوند.
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
جشنواره نور و روشنایی در کوبه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج