۴۷۹۵
۴ نظر
۵۲۰۶
۴ نظر
۵۲۰۶
پ

شقايق دهقان از «بفرماييد شام» می گوید

كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!

انگار خانم منشي اين‌روزهاي سريال «ساختمان پزشكان» تلويزيون، بدجوري روي دست‌پختش تعصب دارد، آنچنان كه مي‌گويد، محراب قاسم‌خاني (همسرش) جرات ايراد گرفتن از غذاهايش را ندارد.

كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!


كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!

انگار خانم منشي اين‌روزهاي سريال «ساختمان پزشكان» تلويزيون، بدجوري روي دست‌پختش تعصب دارد، آنچنان كه مي‌گويد، محراب قاسم‌خاني (همسرش) جرات ايراد گرفتن از غذاهايش را ندارد و بقيه هم اگر از دست‌پختش ايرادي بگيرند، با اخم و دلخوري خانم هنرپيشه مواجه خواهند شد! شقايق دهقان از آن دست خانم‌هايي است كه معتقد است، دست‌پخت خوب داشتن بين خانم‌ها نوعي افتخار به حساب مي‌آيد و به شدت اعتقاد دارد هنگام غذا پختن، حتما بايد عاشق باشي تا مزه غذايي كه درست مي‌كني، ايده‌آل و دلچسب شود. درست به همين دليل هم هست كه در اولين گروه خانم‌هاي «بفرماييد شام» شركت كرده و قصد دارد توانايي‌هايش را به رخ ساير رقيبايش بكشد.

نمي‌گوييم او چه رتبه‌اي را در اين مسابقات به دست آورده، اما همين بس بدانيد كه خيلي كدبانوست؛ اين را امتيازهايي نشان مي‌دهد كه ديگر رقبايش يعني بهاره رهنما، سحر زكريا و لادن طباطبايي به او مي‌دهند.


موقع آشپزي بايد عاشق باشي

به‌نظر من در آشپزي هم مانند همه كارهاي ديگر، بايد تمام تمركزت را براي رسيدن به بهترين نتيجه بگذاري و دل به كار بدهي. اگر هنگام پخت غذا و آشپزي، عشق و علاقه‌اي به آن نداشته باشي و از سر اجبار بخواهي اين كار را انجام دهي، مسلما روي مزه و طعم غذايت هم تاثير منفي خواهد گذاشت و به آنچه مدنظرت است، نخواهي رسيد. ولي زماني كه با علاقه مي‌خواهيد براي دوستان، خانواده، فاميل‌ها و... غذا درست كنيد، همه از نتيجه كارتان راضي خواهند بود.


شهرت قرمه‌سبزي و كتلت من

دست‌پختم خوب است اما در آشپزي حرفه‌اي نيستم. دقيقا در آشپزي، مانند نابازيگري هستم كه در يك فيلم بازي مي‌كند اما آنقدر مي‌درخشد كه همه تعجب مي‌كنند، چون نه تكنيكي از تكنيك‌هاي بازيگري را بلد است و نه تحصيلات آن را دارد، درست مانند من در آشپزي. من خيلي دلي غذاهايم را مي‌پزم و اصلا حساب و كتاب اين‌كه مثلا چقدر ادويه استفاده كنم و اين‌جور مسائل را ندارم. شايد اگر قرار باشد در يك مهماني، ‌شامي مجلسي و مجلل را تدارك ببينم، نتوانم اين كار را انجام دهم اما هميشه مجموع غذاهايم خوب شده است، مثلا قرمه‌سبزي‌هاي من بين فاميل معروف است يا وقتي مي‌خواهم كتلت درست ‌كنم، سعي مي‌كنم مايه‌اش زياد باشد تا بتوانم به خواهرها و مادرم نيز بدهم، زيرا آن‌ها كتلت‌هاي من را خيلي دوست دارند.

خدا را شكر همسرم (محراب قاسم‌خاني) همه نوع غذايي را دوست دارد، اما بيشتر دوست دارد غذاهاي برنجي بخورد و خورش هم كه جزء لاينفك غذاي محراب است. الان پسر من ۴سالش است و همواره سعي كرده‌ام برايش غذاي خانگي درست كنم و خيلي به‌ندرت اتفاق مي‌افتد از بيرون برايش غذا بگيرم، چون با وجود اين‌كه اغلب سركارم، اما تمام سعي‌ام بر اين است كه هر جور شده، برايش غذا درست كنم اما اگر ‌بخواهم از بيرون غذا بگيرم، سعي مي‌كنم تا آن‌جا كه امكان دارد، سالم‌ترين نوعش را برايش بگيرم مثلا هيچ‌وقت برايش سوسيس، ‌كالباس و فست‌فود نمي‌گيرم، چون به‌نظرم چلوكباب يا مرغ سالم‌تر از اين نوع غذاها هستند.

ممكن است من و محراب به خاطر مشغله‌هاي زيادي كه داريم، وقت نكنيم حتما غذا خانگي بخوريم و از رستوران و فست‌فودي‌ها غذاي بگيريم، اما تغذيه بچه‌مان خيلي براي‌مان مهم است، تا آن‌جا كه ‌حتي روي روغني كه براي پخت غذايم استفاده مي‌كنم هم حساسم، مثلا حتما روغني كه در غذايم مي‌ريزم، بايد گياهي باشد در غير اين‌صورت از كره گياهي استفاده مي‌كنم. از روغن هسته انگور و روغن كنجد هم كه بسيار زياد استفاده مي‌كنم، زيرا خيلي برايم مهم است بچه‌ام غذايي كه مي‌خورد، حتما سالم باشد.


كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!

ماجراي درست كردن اولين سالاد من

هميشه حواسم به آشپزي‌ام بوده و تا حالا اتفاق نيفتاده همه غذايم بسوزد و چيزي را دور بريزم اما هميشه در درست كردن يك چيز مشكل اساسي داشته‌ام و آن هم، سالاد بوده! هنوز هم دستم نيامده اندازه سس و ادويه‌سالادهاي مختلف چقدر است! يك‌بار قبل از اين‌كه با محراب ازدواج كنم، يك سالاد برايش درست كردم و فرستادم كه خيلي بد شده بود، به همين خاطر هر وقت سالاد درست مي‌كنم و خوب نمي‌شود، ياد آن روز مي‌افتم و خنده‌ام مي‌گيرد. نمي‌دانم، با اين‌كه سالاد درست كردن خيلي كار ساده‌اي به‌نظر مي‌رسد، ولي من هيچ‌وقت در آن شانس نداشته‌ام!

از آن‌جا كه به آشپزي كردن خيلي علاقه‌مند بودم، خودم بعد از ازدواج و با مشورت‌هايي كه از خواهرها و مادرم مي‌گرفتم، كم‌كم راه افتادم، اما در كل آشپزي كردن را از ۲ آقا ياد گرفتم كه دوستان خانوادگي‌مان هستند و دست‌پخت‌‌شان واقعا درجه يك است. همين الان هم بعضي‌وقت‌ها كه در پخت غذايي دچار مشكل مي‌شوم يا با خواهرها و مادرم تماس مي‌گيرم يا از اين ۲ دوست خانوادگي خواهش مي‌كنم كمكم كنند. وقتي هم كه مهمان دارم چون استرس مي‌گيرم، هميشه از ۳-۲ روز قبل شروع به انجام كارهايم مي‌كنم! از طرفي چون خودم را مي‌شناسم كه آدم دست‌وپاداري نيستم و تا حدودي كندم، تمام خريدهايم را هم ۲ روز قبل از مهماني‌ام انجام مي‌دهم تا حدودي كارهايم سبك‌تر شود. اتفاق ديگري كه ‌برايم مي‌افتد، اين است كه هميشه استرس اين را دارم كه غذايم كم نيايد، به همين دليل هميشه ۳-۲ ساعت قبل از اين‌كه مهمان‌هايم از راه برسند، ۳-۲ پرس ديگر به غذاهايم اضافه مي‌كنم تا شرمنده نشوم!


داستان اولين شام مشترك زندگي ما

اولين غذايي كه در زندگي‌مشترك‌مان درست كردم، ساده‌ترين شكل ممكن را داشت؛ شنيتسل مرغ و پوره سيب‌زميني كه شام اولين شب زندگي مشترك من و محراب را تشكيل مي‌داد. فكر مي‌كنم طعم خوبي هم پيدا كرده بود، چون درست كردنش كاري ندارد، هم سيب‌زميني و هم شنيتسل را مي‌اندازي در روغن و سرخ‌شان مي‌كني؛ به همين راحتي! يكي از خصوصيات من، تعصب شديد روي دست‌پختم است، تا آن‌جا كه محراب جرات ندارد از آن ايرادي بگيرد. خودش هم اين موضوع را مي‌داند، چون با هم رودربايستي نداريم، به همين دليل خودش هيچ‌وقت چنين ريسكي نمي‌كند! اما اگر كسي از دست‌پختم ايراد بگيرد و رويم نشود حرفي به او بزنم، بدجور از دستش دلخور مي‌شوم! البته بعضي‌وقت‌ها محراب به بي‌نمكي غذاها ايراد مي‌گيرد كه فكر مي‌كنم بيراه هم نمي‌گويد، چون هنوز بعد از اين سال‌ها، نمي‌دانم ميزان نمكي كه در غذايم مي‌ريزم، بايد چقدر باشد و از اين مي‌ترسم كه غذايم شور شود.


لادن طباطبايي:

غذاي شقايق دهقان، معادلات را به هم زد

شبي كه لادن طباطبايي، بهاره رهنما و سحر زكريا به خانه من آمدند، زرشك‌پلو غذاي اصلي من بود. مرغم را با شربت و مرباي پرتقال طعم دادم و با مرباي پرتقال نيز تزئينش كردم. برنجم هم با اين‌كه قرار بود برنج ساده زرشك‌پلو باشد اما هرچه گذشت خرده‌خرده مخلفاتي مثل خلال بادام، خلال پسته، پياز سرخ‌شده و خيلي چيزهاي ديگر را به آن اضافه كردم، تا حدي كه وقتي لادن طباطبايي غذايم را ديد، گفت : «تو آنقدر معصوم گفتي زرشك‌پلو درست مي‌كنم كه همه فكر كرديم بايد منتظر يك غذاي ساده باشيم اما با اين غذايي كه تو درست كردي، همه چيز عوض شد!» به‌نظرم غذاي شيك و مجلسي شد و بيشتر شبيه مرصع‌پلو شده بود تا زرشك‌پلو! براي دسرم هم كرم‌ژله درست كردم كه به جاي اضافه كردن آب سرد به ژله، شير كم‌چرب و ماست خامه‌اي به آن افزودم و رويش را نيز با شكر و ميوه فصل مانند توت‌فرنگي، تزئين كردم تا ظاهرش نيز زيبا شود.

با وجود اين‌كه دست‌پخت هر ۳ نفر ديگر گروه هم فوق‌العاده خوب بود اما اصلا تصور نمي‌كردم سحر زكريا اينقدر دست‌پختش خوب باشد، چون اولا مجرد است، دوما با شناختي كه از روحياتش داشتم، اصلا فكر نمي‌كردم آشپزي بكند، آن هم به اين خوبي! واقعا ميرزا قاسمي كه سحر درست كرده بود آنقدر خوب بود كه امكان ندارد حتي به ذهنت هم خطور كند اين را يك خانم مجرد و كم‌سن‌وسال درست كرده است.


كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!

من از آن‌دست خانم‌هايي هستم كه روي دست‌پختم خيلي تعصب دارم و به‌نظرم ويژگي يك خانم كامل، داشتن يك دست‌پخت خوب و ايده‌آل است. من كه عاشق آشپزي‌ام و همواره گفته‌ام در خانه‌اي كه بوي غذا درست كردن نمي‌آيد و آشپزي انجام نمي‌شود، اصلا زندگي جريان ندارد!


بفرماييد شام ايراني بيرنگ جذاب است، چون..

برنامه «بفرماييد شام» سال‌هاست در كشورهاي ديگر اجرا مي‌شود و شايد دليل اين‌كه ايراني‌ها نيز تصميم گرفتند مشابه آن را بسازند، استقبال زياد مردم سراسر دنيا از اين برنامه باشد. به‌نظرم اين برنامه مي‌تواند يك بُعد روانشناسانه بسيار خوب داشته باشد، زيرا ‌مي‌تواني متوجه شوي فرد ميزبان، با توجه به رنگ‌آميزي وسايل منزل، دكوراسيون، نورپردازي، نوع غذا و رنگ‌هايي كه در پخت از آن استفاده كرده و بسياري از نكات ديگر، چه شخصيتي دارد. اين‌كه يك دوربين خانه مردم را نشان بدهد (چه معروف و چه غيرمعروف)، خيلي براي همه جذاب است، زيرا اكثر مردم ايران و جهان به حفظ حريم شخصي و خانوادگي‌شان پايبندند و خيلي دوست ندارند بقيه در جريان زندگي خصوصي‌شان قرار بگيرند.

حتي امروز برنامه‌هايي در كشورهاي اروپايي ساخته مي‌شود كه در قالب دوربين مخفي با چهره‌هاي مشهور كشورشان شوخي‌هاي عجيب و غريب مي‌كنند و اين برنامه يكي از پرطرفدارترين برنامه‌هاي تلويزيون همان كشور برگزيده مي‌شود. به‌نظرم «بفرماييد شام ايراني » آقاي بيرنگ، مي‌تواند براي مردم بسيار جذاب باشد، زيرا قرار است محل زندگي و خيلي مسائل ديگر زندگي شخصي بازيگرهارا براي مردم به نمايش بگذارد.


كسي جرات نمي‌كند از دست‌ پخت من ايراد بگيرد!

يكي از خصوصيات من، تعصب شديد روي دست‌پختم است، تا آن‌جا كه محراب جرات ندارد از آن ايرادي بگيرد. خودش هم اين موضوع را مي‌داند، چون با هم رودربايستي نداريم، به همين دليل خودش هيچ‌وقت چنين ريسكي نمي‌كند! اما اگر كسي از دست‌پختم ايراد بگيرد و رويم نشود حرفي به او بزنم، بدجور از دستش دلخور مي‌شوم


خدا را شكر همسرم (محراب قاسم‌خاني) همه نوع غذايي را دوست دارد، اما بيشتر دوست دارد غذاهاي برنجي بخورد و خورش هم كه جزءلاينفك غذاي محراب است. الان پسر من 4سالش است و همواره سعي كرده‌ام براي‌اش غذاي خانگي درست كنم و خيلي به‌ندرت اتفاق مي‌افتد از بيرون برايش غذا بگيرم

هرگونه استفاده و انتشار مطالب و تصاوير «بفرماييد شام »، بدون ذكر منبع

« زندگي ايده آل» پيگرد قانوني دارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان سلمانزاده

      واقعا........

    • HANI

      salam age mishe darbare zendegie shaghayegh jun soalai beporsin masalan angize va nehve kareshun ?
      mer30

    • بدون نام

      آره.................

    • النا

      همین طورکه دربازیگری موافق بوده معلوم که تو زندگی هم موفقه واقعا.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج