۴۷۹۵۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نوجوان‌ها؛ نیروی پشتیبان سایبری انگلیس

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، جنگ سایبری و جاسوسی چینی‌ها هم‌اکنون تبدیل به ترس‌های تازه‌ی مردم انگلیس در زمینه‌ی هک و تهدیدات شده است. مقامات انگلیسی می‌خواهند به نوجوانان این کشور امنیت سایبری را آموزش بدهند تا در صورت لزوم از آن‌ها نیز برای دفاع در برابر تهدیدات استفاده کنند.

وب سایت سایبربان: مقامات انگلیسی می‌خواهند به نوجوانان این کشور امنیت سایبری را آموزش بدهند تا در صورت لزوم از آن‌ها نیز برای دفاع در برابر تهدیدات استفاده کنند.

نوجوان‌ها؛ نیروی پشتیبان سایبری انگلیس

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، جنگ سایبری و جاسوسی چینی‌ها هم‌اکنون تبدیل به ترس‌های تازه‌ی مردم انگلیس در زمینه‌ی هک و تهدیدات شده است. از طرفی گروه‌های تروریستی مانند داعش نیز شاخه‌ی سایبری مخصوص به خود را ایجاد کرده‌اند و به عنوان مثال حملاتی را نیز به وبگاه‌های خدمات سلامت همگانی (NHS۱) این کشور انجام داده‌اند.

دولت انگلیس با هدف جبران کمبود مهارت‌های سایبری در آینده و محافظت از زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی و رفع نگرانی نسبت به آسیب وارد شده از سوی هکرها و تروریست‌ها در نظر دارند نوجوانان این کشور را آموزش بدهند.

به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد مقامات کشور انگلیس قصد دارند با برگزاری برنامه‌ای به هزاران نفر از نوجوانان این کشور امنیت سایبری و دفاع در برابر حملات آنلاین در حال ظهور را آموزش بدهند. این برنامه یک مدرسه‌ی سایبری (Cyber Schools Programme) جدید با هدف آموزش امنیت سایبری به دانش آموزان انگلیس است تا بتوان در صورت لزوم از قابلیت آن‌ها نیز در دفاع از صنایع و کسب‌وکارهای استفاده شود.

وزیران انگلیس برای طرح مذکور بودجه‌ای 20 میلیون دلاری را در نظر گرفته و از افرادی متخصص برای آموزش، پرورش و ارزیابی نهایی شرکت‌کنندگان استفاده خواهند کرد. این برنامه ترکیبی از دوره‌های آموزش آنلاین و حضوری، همراه با نمایش چالش‌های واقعی و تجربه عملی برگزار می‌شود.

وزارت فرهنگ، ورزش و رسانه (DCMS۲) وظیفه‌ی نظارت بر برنامه‌ی مذکور را بر عهده داشته و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ به ۵۷۰۰ نفر از نوجوانان بین ۱۴ تا ۱۸ سال آموزش بدهد. بر اساس ادعای برخی منابع این کار باعث رشد ۱۶ درصدی نیروهای سایبری انگلیس می‌شود.

مت هانکوک (Matt Hancock)، وزیر فرهنگ و دیجیتال انگلیس گفت: «برنامه مورد بحث فرصتی را به هزاران نفر از دانش آموزان راهنمایی می‌دهد تا به یادگیری مهارت‌های امنیت سایبری بپردازند.»

زمان برنامه‌ی آموزشی ۴ ساعت در هفته بوده و انعطاف بالایی برای دوره‌های مطالعه و آزمون وجود دارد که از ۱۴ سالگی شروع شده و ۴ سال به طول می‌انجامد. نوجوانان با سن بیشتر هم در صورتی که با سایر معیارهای مشخص شده برنامه هم‌خوانی داشته باشند، می‌توانند در هر نقطه از روند این برنامه در آن شرکت کنند و ظرفیتی برای حضور اعضا به صورت شخصی، در ماه سپتامبر و پیش از شروع برنامه آزمایشی اختصاص داده خواهد شد.

برنامه‌ی مذکور چند روز بعد از حمله‌ی داعش به وبگاه‌های خدمات سلامت همگانی و نقض داده‌ای که پیش آمد اعلام شد.

نمایندگان مجلس انگلیس در گذشته اعلام کرده بودند دولت این کشور در مقابل حملات آنلاین سطح بالا، از توانایی پایینی برخوردار است.
همچنین کمیته‌ی حسابرسی عمومی (Public Accounts Committee) توضیح داد که میزان تهدیدات الکترونیکی و جرایم سایبری رو به افزایش است.
ستاد ارتباطات انگلیس (GCHQ) اشاره کرد که تنها در یکی از ماه‌های گذشته با 200 تهدید امنیت ملی مواجه شده است که رشدی دو برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. به همین دلیل به صورت جداگانه برنامه‌ای را برای تشویق دختران به آموزش امنیت سایبری ایجاد کرده است.

___________________________
  1. National Health Service
  2. Department for Culture, Media and Sport
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج