جاباما
۴۷۹۶۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توضیح نجفی درباره حواشی جشنواره فجر

مسعود نجفی باحضور در برنامه «فرمول یک» به حواشی و شایعات جشنواره فیلم فجر پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: مسعود نجفی باحضور در برنامه «فرمول یک» به حواشی و شایعات جشنواره فیلم فجر پاسخ داد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر صبح دوشنبه ۲۵ بهمن مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیا در شبکه یک سیما بود و به سوالاتی در خصوص مسائل مطرح شده درباره حواشی جشنواره پاسخ داد.

نجفی در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که برای سامانه بلیت فروشی در روزهای قبل از آغاز جشنواره پیش آمد ناشی از چه بود، اظهار کرد: «سایت بلیت فروشی سه ماه پیش از برگزاری جشنواره تست و جلسات متعددی برای آن برگزار شد و در آن مقطع هیج مشکلی نداشتیم. اما امسال یک امکان جدید به بخش خرید بلیت اضافه شده بود و مردم می‌توانستند صندلی مورد نظر خود در سینما را هم انتخاب کنند. ما دقیقا در این مرحله به مشکل می‌خوردیم و به خاطر حضور همزمان چندین نفر در سایت، کاربران در این بخش با مشکل مواجه می‌شدند. چنانکه در شهرستان‌ها که گزینه انتخاب صندلی وجود نداشت، خرید بلیت بدون هیچ مشکلی انجام شد.»

او درباره اعتراض برخی کارگردان‌ها به اینکه فیلم‌شان ساعت ۲۳ اکران می‌شد، توضیح داد: «آخرین اکران‌های جشنواره هم همگی با استقبال روبرو می‌شد و حتی آخرین نشست‌های برج میلاد با وجود این که تا ساعت دو صبح ادامه پیدا می‌کرد، خبرنگاران در آن حضور پرشوری داشتند و خود من هم در این جلسات حاضر می‌شدم.»

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره حواشی انتخاب نامزدها و برگزیده‌ها، تصریح کرد: «سال‌های گذشته باید نامزدها و برگزیده‌ها از بین ۲۵ فیلم انتخاب می‌شد و امسال از بین ۳۳ فیلم این انتخاب صورت می‌گرفت. بنابراین طبیعتا میزان اعتراض‌ها هم که همیشگی و ناگزیر است، بیشتر شد.»

علی ضیاء در ادامه به این نکته اشاره کرد که شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که داوران جشنواره فیلم‌ها را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و همه فیلم‌ها را ندیده‌اند، نجفی هم در این باره گفت: «از ۱۰ روز قبل از شروع جشنواره هیئت داوران کار خود را آغاز کرد. مگر می‌شود داوری فیلم را نبیند؟ داوران فرصت کافی را برای دیدن ۳۳ فیلم داشتند و به صورت کامل آثار را در فضایی آرام بررسی کردند.»

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شد فیلمی که موسیقی نداشته یا فاقد جلوه‌های ویژه بوده در این حوزه نامزد شده، تصریح کرد: «جلوه‌های ویژه یک فیلم از نظر داوران نامزد شد در حالی که نام ارائه شده در فرم فهرست عوامل دچار تغییر شده بود. وقتی تهیه‌کننده‌ای خواستار حضور فیلمش در جشنواره می‌شود، آن تهیه‌کننده فرم فهرست عوامل سازنده فیلم‌ را پر می‌کند، اگر تا زمان رسیدن فیلم به جشنواره و آغاز کار جشنواره، تغییراتی در فیلم او رخ می‌دهد، این اشکال به داوران برنمی‌گردد.»

او در این باره که می‌گفتند عوامل «بدون تاریخ بدون امضا» اعلام کرده‌اند این فیلم اصلا موسیقی نداشته اما یزدانیان بابت ساخت موسیقی آن کاندیدا شده، بیان کرد: «این هم از شایعاتی بود که راه افتاد. فضای مجازی علی‌رغم همه حسن‌ها، عیب‌های زیادی دارد. خود جلیلوند گفت من هیچ جا نگفتم موسیقی نداریم. سه دقیقه تیتراژ ما کامل موسیقی دارد که سه ماه برای آن زحمت کشیده شده است.»

نجفی درخصوص اینکه ثریا قاسمی اعلام کرده بود دعوتی از سوی جشنواره برای حضور او درمراسم اختتامیه صورت نگرفته گفت: «برای جشن نامزدها با ایشان تماس گرفته شد که گفتند من علاقه‌مند به این برنامه‌ها نیستم. روال جشنواره این است که برای اختتامیه به تهیه‌کننده زنگ می‌زنند تا عوامل کاندیدا شده فیلم را برای حضور در اختتامیه باخبر کنند. درباره «ویلایی‌ها» هم همین اتفاق افتاد. البته آقای حیدری هم چند بار به احترام کسوت ایشان با تلفن‌شان تماس گرفتند اما گوشی ایشان خاموش بوده است.»

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در پاسخ به اینکه سابقه نداشته دو تا سیمرغ برای یک رشته داده شود و درباره اهدای دو سیمرغ به بازیگران زن نیز که گفته شد خلاف قانون جشنواره است، افزود: «در خیلی از دوره‌ها چنین اتفاقی افتاده و حتی دوره‌ای داشتیم که دو فیلم به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده‌اند و دو سیمرغ در یک رشته به افراد تعلق پیدا کرده است. طبق بند ۱۲ آیین نامه جشنواره قانون در این زمینه دست دبیر را باز گذاشته شده است و دبیر می‌تواند اجازه دهد که در یک رشته دو سیمرغ اهدا شود.»

نجفی در این زمینه که چرا در کارت دعوت ساره بیات، عنوان نامزدها قید شده بود، بیان کرد: «در برنامه‌ای که برای نامزدها بوده است هنرمندان دیگری هم دعوت شده بودند و ایشان به این دلیل به آن جشن دعوت شد. خانم طائرپور یا آقای علی معلم مگر نامزد بودند که به جشن دعوت شدند؟»

او به سوالی در خصوص پایین بودن کیفیت غذا اینگونه پاسخ داد: «شایعه‌ای پیش آمده بود که غذا مربوط به خانم مهتاب کرامتی است در حالی که این شرکت هیچ ربطی به ایشان ندارد و به لحاظ تشابه اسم متاسفانه شایعاتی مطرح شد. خود خانم کرامتی هم از جمله کسانی بود که به وضعیت غذا معترض بودند، برج میلاد طبق قوانین از دو سه شرکتی که با این برج قرارداد دارد، می‌تواند برای پذیرایی استفاده کند که همین اتفاق هم افتاد. ضمن آن که بعد از انتقاداتی که شد، کیفیت غذا بهتر شد.»

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این باره که منیر قیدی، جایزه‌ای را که به او داده بودند، من درآوردی قلمداد کرده، توضیح داد: «این جایزه با عنوان استعداد جوان در فراخوان هم قید شده بود و اتفاقا یکی از با ارزش‌ترین جوایز جشنواره بوده که در ادوار گذشته جشنواره هم اهدا شده است. در واقع جایزه بهترین فیلم اول به ایشان تعلق گرفت که اصلا خلق‌الساعه نبود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج