۴۷۹۷۴۶
۴ نظر
۵۱۵۴
۴ نظر
۵۱۵۴
پ

آیا ماه تکه ای از زمین است؟

بیش از ۷۰ سال پیش یک انفجار اتمی منجر به گشایش عصر اتم گردید و اکنون به دانشمندان کمک کرده که از چگونگی شکل‌گیری ماه درک واضح‌تری داشته باشند.

وب سایت کلیک: بیش از ۷۰ سال پیش یک انفجار اتمی منجر به گشایش عصر اتم گردید و اکنون به دانشمندان کمک کرده که از چگونگی شکل‌گیری ماه درک واضح‌تری داشته باشند.
آیا ماه تکه ای از زمین است؟

گیزمودو اعلام کرده که در ۱۶ جولای۱۹۴۵، ارتش آمریکا برای اولین بار انفجار اتمی را در محل آزمایش ترینیتی در جنوبی نیومکزیکو انجام داد. حرارت بسیار زیادی که از انفجار حاصل شد، باعث ذوب شدن لایه‌های بالایی خاک شنی محیط اطراف به شکل یک شیشه سبز رادیواکتیو موسوم به ترینیتیت گردید. ترینیتیت تا شعاع حدود ۳۵۰ متر در تمام جهات گسترش یافته بود.

بررسی‌هایی که به تازگی انجا شده حاکی از آن است که آب و سایر ترکیبات فرار در ترینیتیت بوجود آمده کاملا مشابه سنگ‌های بسیار نادر در کره‌ی ماه می باشد.

خیلی از ستاره‌شناسان براین باورند که ماه از عناصری ساخته شده که حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش در نتیجه یک یا چند برخورد بزرگ با اجرامی مانند زمین یا سیاراتی هم اندازه مریخ در فضا پرتاب شده‌اند.

طبق این نظریه احتمالا این برخوردها باعث بوجود آمدن حرارت بسیار زیادی شده که در نتیجه ترکیبات فرار را از سنگ‌های تشکیل‌ دهنده‌ی جدا کرده است. بررسی‌هایی که اخیرا توسط محققان موسسه اقیانوس‌شناسی استریپس در دانشگاه کالیفرنیا سان‌دیگو بر روی ترینیتیت انجام شده نیز نظریه‌ی فوق را تایید کرده است.

جیمز دی، مولف ارشد این تحقیق بیان کرد: این تحقیق در واقع به ارائه شواهد تجربی در مورد شکل‌گیری علائم مشاهده شده در ماه توسط فرآیندهای فوق داغی مشابه انفجار اتمی ترینیتی پرداخته است.

محققین در این مطالعه، تکه‌هایی از ترینیتیت را در بخش‌های مختلف این سایت تحلیل کردند و با سنجش ایزوتوپ‌های مختلف مس در این شیشه اتمی به نتایج مذکور دست پیدا کردند. مس در اثر دمای بالا سریع تبخیر می‌شود.

این نتیج جدید به محققان اطمینان داده که تفسیر آن‌ها از سنگ‌های ماه درست بوده است، این سنگ‌ها طی ماموریت آپولو به زمین آورده شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اختلاس چه خبر

    • ممود

      نفر‌اول‌لایک‌داری
      به‌موقه‌گفتی

    • ممود

      یارانه‌هارو‌کی‌میدین‌

    • بدون نام

      وام ازدواج چی خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج