۴۷۹۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تولید روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در مشهد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ رفع معضلات زیست محیطی است، گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در شهر مشهد تولید می‌شود که این حجم زباله باید مدیریت شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ رفع معضلات زیست محیطی است، گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در شهر مشهد تولید می‌شود که این حجم زباله باید مدیریت شود.

عبدالامیر بخشی‌زاده در آیین بهره‌برداری از مجموعه ۱۰۰۰ تنی پذیرش و پردازش پسماند مشهد با بیان اینکه مجموعه صنعتی شماره دو مدیریت پسماند دارای ۶ فاز است، اظهار کرد: امروز فاز اول این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۹۷ هکتار افتتاح می‌شود، این سایت روزانه ۱۰۰۰ تن زباله را در دو خط و در دو نوبت کاری می‌تواند دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه هفت میلیارد تومان است، ادامه داد: دو میلیارد تومان برای ساخت ماشین‌آلات و پنج میلیارد تومان هم برای ساخت ابنیه هزینه شده است، در این پروژه ۱۲۰ کارگر مشغول کار خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فاز دوم مجموعه، طرح بیوگاز است که پیش‌بینی می‌کنیم این طرح تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

بخشی‌زاده افزود: در فاز سوم بحث دایجستر و در فاز چهارم زباله‌سوز را خواهیم داشت که در این زمینه‌ها با شرکت‌های داخلی و خارجی مذاکرات انجام شده است، این پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارند، زباله‌سوز نیاز به ۲۵۰ تا ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار باید توجیه اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: بیشترین مشکل ما مشخص شدن تعرفه نرخ خرید برق است، وزارت نیرو باید در این زمینه به ما کمک و نرخی را مصوب کند که برای سرمایه‌گذار توجیه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سایت استحصال برق و در نهایت بازیافت مواد فازهای دیگر مجموعه هستند، گفت: با اجرایی شدن تمام فازها می‌توانیم در هر ساعت ۳۰ مگاوات برق تولید کنیم، این موضوع می‌تواند برای محیط زیست بسیار مفید باشد.

وی با بیان اینکه حل مسائل زیست محیطی از عهده یک سازمان خارج است، ادامه داد: وارد شدن به بحث مخاطرات زیست محیطی نیاز به عزم ملی دارد و تمام سازمان‌ها باید وارد این موضوع شوند.

بخشی‌زاده گفت: در تغییر فرهنگ الگوی مصرف همچنین تفکیک زباله از مبدا باید آموزش و پرورش ورود کند و قسمتی از درس‌ها به این موضوعات اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه تبدیل مواد عالی به کود کمپوست را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: باید استفاده از کود کمپوست به جای کود شیمیایی ترویج پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج