۴۷۹۸۸۷
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ: افراد بد را از آمریکا اخراج می کنم

رئیس‌جمهور آمریکا که فرمان اجرایی‌اش برای ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور، با رأی قضات معلق شده، می‌گوید کارش بر اساس عقل سلیم بوده و قول خود مبنی بر اخراج «آدم‌های بد» را بالاخره عملی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا پس از دیدار و گفت‌وگو در کاخ سفید، به میان خبرنگاران آمدند و در خصوص محتوای مذاکرات خود، توضیحاتی به اصحاب رسانه ارائه دادند.

مسئله‌ای که بر سخنان هر دو مقام سایه افکنده بود و در سخنان کنایه‌آمیز طرف کانادایی، بیشتر مشهود بود، اختلاف ۲ کشور بر سر نحوه پذیرش مهاجران و پیمان تجارت آزاد ۱۳ ساله نفتا بود.

پیمان نفتا در سال ۱۹۹۴ میان آمریکا و کانادا و مکزیک منعقد شد ولی ترامپ در تبلیغات پرشور و حرارت انتخاباتی خود گفته بود که این به ضرر آمریکاست و پس از ورود به کاخ سفید، برای توافقی بهتر با مکزیک و کانادا مذاکره خواهد کرد.

ترامپ در ابتدای سخنانش و پیش از طرح سوالات خبرنگاران، به تمجید از روابط موجود آمریکا و کانادا پرداخت و از همکاری ارتش کانادا در مبارزه با داعش، تقدیر کرد.

وی همچنین با اتخاذ موضعی مثبت در قبال تجارت با کانادا گفت: «پل‌های تجارت آمریکا و کانادا را خواهم ساخت.»

ترودو اما شفاف‌تر سخن گفت.

نخست‌وزیر کانادا ابتدا گفت که آمریکا و کانادا از بودن در کنار همدیگر، منافع اقتصادی و امنیتی زیادی می‌برند ولی «دو همسایه معمولاً روابط پیچیده‌ای دارند و روابط ما بر اساس احترام متقابل، بنا شده است.»

وی ادامه داد: «با همین احترام متقابل بوده که توانسته‌ایم پیچیدگی روابطمان را کانالیزه کنیم.»

جاستین ترودو سپس گفت که هر دو کشور از تجارت کالا و خدمات منتفع می‌شوند و «روزانه ۲ میلیارد دلار کالا و خدمات بین مرزهایمان مبادله می‌شود که هم کارگران آمریکایی و هم کارگران کانادایی از آن نفع می‌برند.»

نخست‌وزیر کانادا سپس با ارائه یک آمار تجاری، به صورت ملموسی آمریکا را به زیان قابل توجه از نقض توافق تجارت آزاد تهدید کرد؛ ترودو گفت: «کانادا بزرگ‌ترین بازار صادراتی ۳۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکاست.»

در ادامه صحبت به مهاجرت کشید. در اینجا هم طرفین اختلاف‌نظر جدی داشتند.

جاستین ترودو گفت: «ایجاد امنیت در کانادا، اولویت هر دولتی (در کشور ما) است ولی ما همزمان، سیاست باز بودن درهای کشور به سمت مهاجران و پرهیز از مماشات در قبال امنیتمان را دنبال می‌کنیم.»

نخست‌وزیر کانادا البته با تلطیف جو مخالفت با منش میزبان خود گفت که امنیت موجود کانادا، حاصل همکاری و هماهنگی با متحدانی مانند آمریکا است.

ترامپ اما نظری کاملاً متفاوت درباره مهاجرت و مهاجران داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که وزیر امنیت ملی‌اش ما کار بزرگی انجام داده و متوجه شده‌اند که بسیاری از آدم‌های بد با سوابقی بسیار منفی در آمریکا حضور دارند.

ترامپ ادامه داد: «من همان کاری را می‌کنم که در دوران انتخابات گفتم، همان انتخاباتی که با نتیجه بسیار خوب در آن پیروز شدم. من این آدم‌های بد را بیرون می کنم. می‌دانم که این اتفاق خواهد افتاد و می‌دانم که مردم همین را می‌خواهند.»

وی با تأکید دوباره بر مردمی بودن این اقدام خود گفت: «امروز خیلی‌ها از این کار خوشحالند و در آخر، همه از این اقدام راضی خواهند بود.»

ترامپ در خصوص امنیت آمریکا هم سخن گفت. وی گفت که در دوران تبلیغات انتخاباتی فکر می‌کرده که «آمریکا از نظر امنیتی موقعیت خوبی ندارد» ولی حالا با شنیدن توضیحات اطلاعاتی‌ها فهمیده که مشکلات امنیتی به حدی بزرگ است که مردم آمریکا اطلاعی از آن ندارند.

ترامپ این مطلب را نیز به بحث مهاجرت پیوند داد و گفت: «باید برای کشورم مرز بسازم و البته دری زیبا به سمت کسانی که آمریکا را دوست دارند، باز خواهد بود ولی تا وقتی که زمام امور را در دست دارم، نمی‌گذارم افراد اشتباهی وارد آمریکا شوند.»

وی که می‌دانست فرمان اجرایی‌اش برای منع ورود مهاجران ۷ کشور، با انتقادهای جدی در میان افکار عمومی و حتی سیاستمداران کشورهای متحد، مواجه شده گفت: «این موضع من بر اساس عقل سلیم است که بخاطر آن، بسیار مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته‌ام. مطمئناً موضع من مقداری سخت‌گیرانه است ولی بیشتر از سخت‌گیری، عقلانیت در اینجا به کار رفته و من کار خودم را با جدیت پی خواهم گرفت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول از همه خودش باید بره

    • بدون نام

      خودشم بنویسه تو لیست
      روانیه بخدا..

    • بدون نام

      پس اول خودت خارج شو

    • بدون نام

      اینجور فقط مردم آمریکا باقی میمونن.
      کل دولت فاسدن، و خودت در راس

    • بدون نام

      درست میگه مد شده هر چی میگه اذیتش کنند بسه

    • بدون نام

      مهاجرهای غیرقانونی روبایداخراج کنی.اگراین طوری باشه منم موافق ترامپ هستم.

    • ناقوس

      سلام من به بدوخوب بودن ترامپ کاری ندارم.امااین سیاست ترامپ رو باید مورد تحسین قرارداد.

    • بدون نام

      انشاءالله ترامپ آمریکا را نابود میکند خدا کمکش کنه. چه زودتر نابود بشه این همه زن و بچه کهدارن توی سوریه یمن وعراق کشته میشن آیا آه ندارن خدا لعنت کنه همشون را مخصوصا عربستان هیچ رحمی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج