جاباما
۴۷۹۹۶۰
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

با چماق و سلاح گرم به جنگ «ولنتاین» نروید

ولنتاین یک نماد غربی است اما چه کرده ایم که جوانان این مرز و بوم برای ابراز محبت به یکدیگر منتظر چنین روزی هستند؟ آنجا که باید برخورد جدی می کردیم تساهل و تسامح به خرج دادیم و آنجا که باید برخورد فرهنگی می داشتیم تیزی نشان دادیم.

سردبیر آفتاب یزد نوشت:مدت مدیدی بود حرف حساب نشنیده بودیم .دیگه داشت فراموشمان می شد که می شود اینجا «حرف حساب» هم شنید.اما بالاخره یک نفر اینچنین سخن گفت.روز گذشته سخنگوی ناجا در مورد «ولنتاین» اظهارداشت که «نمی توان با مسائل اجتماعی برخورد غیراجتماعی داشت».یعنی وقتی می بینی این روزها از در و دیوار شهر قلب،شکلات و خرس قرمز رنگ آویزان است نمی شود و نباید با چماق و سلاح گرم به سراغش رفت.آری ؛ولنتاین یک نماد غربی است اما چه کرده ایم که جوانان این مرز و بوم برای ابراز محبت به یکدیگر منتظر چنین روزی هستند ؟
به نظر می رسد همینکه برخی چیزها سرجای خودش نیست یکی از عوامل مهم این بیگانه پرستی است.یعنی ندانستیم برای اینکه جامعه را دلبسته همین خاک و گوهر کنیم چکار باید بکنیم.آنجا که باید برخورد جدی می کردیم تساهل و تسامح به خرج دادیم و آنجا که باید برخورد فرهنگی می داشتیم تیزی نشان دادیم.
سخنان دیروز سخنگوی ناجا ای کاش چند سال پیشتر بیان می شد.برخی مواقع به جای آنکه ولنتاین را کنترل کنیم با اظهارات تند و خارج از قاعده اجتماعی و روانی، عطش جامعه را افزایش دادیم.غیرمستقیم پالس دادیم تا جوانان بیشتر حریص چنین روزی شوند. بیشتر نماد های آن را خریداری کنند.بیشتر در مورد آن صحبت کنند.بیشتر آن را گرامی بدارند.این درحالی بود که چه در بعد ملی و چه در بعد مذهبی خلائی نداشتیم.
لیکن آنقدر نگفتیم و کاهلی کردیم تا جامعه تصور کرد واقعا خلائی وجود دارد .فکر می کردیم محبت کردن به یکدیگر پدیده مذمومی است!حالا جوانان این خلاء را با وصله ناجوری پر کرده اند.ولنتاین وصله ما نیست باید فکری کرد.البته کسانی باید در مورد آن راه حل پیدا کنند که اهل فن هستند . خطابه و موعظه تنها راه کار نیست.اگر کارساز بود اکنون در بستر جامعه هیچ زشتی نبود چون تلویزیون از بام تا شام در حال نصیحت ملت است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرتون برای گفتن این حرفها یکم دیر نشده؟آقایون یکم دیر به فکر این نیوفتادن ک بخوان خودشون با مردم و مسائل روز اجتماعی هم موج کنن،حالا ک هم از نظر اجتماعی هم ازنظر اعتمادی از بستر جامع فاصله بین آقایون مردم افتاده به فکرشون افتاده که باید خودشون هم قطار مردم کنن،ببینید چکار با فرهنگ آداب رسوم پاک این مرز بوم کردیم ک مردم هم جشن های ملی شون از یاد بردن هم جشن های مذهبی شون براشون کم رنگ شده،بعد برمیگردن سرشون میگیرن بالا میگن...

    • بدون نام

      چرا سپندار مذگان رو توایران پررنگ نمیکنید.تا کی میخواین روابط زن ومرد و عشق بینشونو کتمان کنید؟؟؟؟؟؟
      چرا میخواین چهارشنبه سوری رو تعطیل کنید چرا به جای جمع کردن بساط برنامه های شادی برنامه ریزی نمیکنید اصولی واسه برپایی ....
      فکر میکنید چند نفرو میتونید کنترل کنید بذارید تو کوچه خیابون با هم باشن اجازه بدین جنس مخالف هم بشناسن که حداقل بتونند در آینده زندگی داشته باشن......

    • دانیال

      مردم شعور دارند و خود انتخاب می کنند کدام فرهنگ مناسب انسان و انسانیت است

    • بدون نام

      وقتی ریا کاری وجود دارد همین میشود

    • روح ک ش

      چشم نمیرویم

    • بدون نام

      درود بر نویسنده ی این مطلب

    • بدون نام

      چ عجب یکی حرف دل مردم را زد
      با موضوعات اجتماعی نمیشه باچماق ومشت آهنین مقابله کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج