۴۸۰۲۱۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جستجوگر ابری گوگل، کارمند جدید شرکت‌ها

شرکت گوگل نوعی موتور جستجوگر ایجاد کرده است که عملکردی مشابه گوگل نو داشته و اجازه‌ی دسترسی سریع‌تر به محتوا را فراهم می‌کند.

وب سایت سایبربان: شرکت گوگل نوعی موتور جستجوگر ایجاد کرده است که عملکردی مشابه گوگل نو داشته و اجازه‌ی دسترسی سریع‌تر به محتوا را فراهم می‌کند.

جستجوگر ابری گوگل، کارمند جدید شرکت‌ها

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ شرکت گوگل به تازگی از موتور جستجوی جدید خود با نام «کلود سرچ» (Cloud Search) که در گذشته با نام سپرینگبُرد (Springboard) شناخته می‌شد رونمایی کرد. کلود سرچ برای استفاده در خدمات جی سوییت ۱ (G Suite) آماده شده است.

گوگل توضیح داد کلود سرچ با هدف افزایش بهره‌وری کارمندان شرکت‌ها و همچنین افزایش پشته‌های اطلاعاتی پایگاه داده‌های آن‌ها ایجاد شده است. شرکت نوکیا نیز در ماه گذشته خدمات مشابه‌ای را با نام میکا (MIKA) برای بخش‌های مخابراتی راه‌اندازی کرد.

کلود سرچ دارای عملکردی مشابه گوگل نو ۲ (Google Now)، اما در سطح وسیع‌تر برای شرکت‌ها است. این فناوری از قابلیت‌های موتور جستجوی گوگل استفاده کرده و به اطلاعاتی را که کارمندان شرکت‌ها طلب می‌کنند، از پایگاه داده‌ی آن استخراج و به کاربر ارائه می‌دهد. به علاوه این فناوری جلسات آینده، رویدادها، فایل‌ها و پرونده‌های مهم را از طریق ویژگی اسیست کارد (Assists Cards) به کاربران یادآوری می‌کند.

گوگل توضیح می‌دهد به کمک موتور جستجوی تازه‌ی آن‌ها تا ۲۰ درصد در زمان کارمندان برای دستیابی به محتوای موردنظر، صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی این شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی نیز ادعا می‌کند، فناوری آن‌ها به سطح دسترسی‌های تعیین شده پایبند است و هر محتوایی را تنها به کسی نشان می‌دهد که اجازه‌ی مشاهده‌ی آن را دارند.

کلود سرچ به عنوان بخشی از خدمات جی سوییت به عنوان یک برنامه‌ی اندرویدی در دسترس قرار گرفته است. همچنین می‌توان از طریق رایانه‌ها و به کمک مرورگرهای اینترنتی از آن استفاده کرد. به علاوه گوگل اعلام کرده است در آینده‌ای نزدیک دست آورد جدید آن‌ها با محصولات شرکت‌های شخص ثالث (third-party) هماهنگ خواهد شد.

______________________________________________

1- جی سوئیت که در گذشته با نام‌های «Google Apps for Work» و «Google Apps for Your Domain» شناخته می‌شد به مجموعه‌ای از خدمات محاسبات ابری نرم‌افزارهای گوگل گفته می‌شود.

2- گوگل نو، نام دستاری صوتی سابق گوگل بوده و هم اکنون گوگل اسیستنت (Google Assistant) جایگزین آن شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج