۱ نظر
۱ نظر

کشف ۶۰ سیاره نزدیک منظومه شمسی

خبرگزاری مهر: محققان در جستجوی حیات خارج از زمین ۶۰ سیاره جدید کشف کرده اند که نزدیک منظومه شمسی دور ستاره ها می چرخند.
کشف 60 سیاره نزدیک منظومه شمسی

به نقل از دیلی میل، این کشف توسط گروهی از محققان بین المللی به رهبری دانشگاه هرتفوردشایر انجام شده است. میان سیاره های جدید، یک سیاره ابرزمینی (سیاره ای فراخورشیدی) با حرارت بسیار زیاد وجود دارد که Gliese۴۱۱b نامیده می شود و سطح صخره ای دارد. Gliese۴۱۱b چهارمین سیاره نزدیک به منظومه شمسی است.

محققان معتقدند این سیاره نشان می دهد تمام ستاره های نزدیک به خورشید دارای سیاره هایی هستند که دور آن ها می چرخند و برخی از آنها حتی شبیه زمین هستند.

محققان همراه ۶۰ سیاره جدید شواهدی از ۵۴ سیاره دیگر نیز یافته اند. بنابراین احتمالا تعداد کل سیاره های جدید به ۱۱۴ سیاره خواهد رسید.

این نتایج براساس مشاهدات ۶۱ هزار دانشمند از ۱۶۰۰ ستاره طی بازه زمانی ۲۰ ساله و توسط دانشمندان آمریکایی انجام شده است.

دکتر میکو تومی رهبر این تحقیق می گوید: واقعا جالب است که دور تمام ستاره های نزدیک ما سیاره ای درحال دور زدن است.

به هرحال این سیاره ها به انسان کمک می کند درک بهتری از فرایندهای تشکیل سیستم سیاره ها بیابند و اهداف جالبی برای بررسی های آتی فراهم می کنند.

جای تعجب نداره تو کهکشان ما میلیاردها ستاره وجود داره فقط خورشید ما سیاره داره؟