۴۸۰۵۱۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جشن سفیر سوئد، پارلمان ایران را متشنج کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است مطالبی که در مورد جشن خانه سفیر سوئد مطرح شده، لاطائلات روزنامه‌های هتاک است.

خانه ملت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است مطالبی که در مورد جشن خانه سفیر سوئد مطرح شده، لاطائلات روزنامه‌های هتاک است.

مصطفی کواکبیان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی طی اخطاری در پاسخ به تذکر ابطحی نماینده مردم خمینی شهر درخصوص شرکت دو وزیر در جشن خانه سفیر سوئد گفت: خداوند در قرآن می فرماید: " اجتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ اِنَّ بَعضَ الظَّنِّ اِثمٌ"، اما یکی از نمایندگان یک مشت لاطائلات که در روزنامه های هتاک و بدون بررسی منتشر شده را در صحن مطرح کردند در حالی که رادیو امروز در بخش خبری ساعت ۱۴ آن را تکذیب کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: ماجرا از این قرار است که بخش خصوصی جلسه ای با مقامات سفارتخانه سوئد در خصوص برخی قراردادها داشته که اصل این قراردادها به امضای رئیس جمهور رسیده است. ضمن آنکه آنها یک مراسم ملی داشتند، اما این نماینده محترم به حضور دو وزیر در این مراسم اشاره کرده اند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از این مسئله به راحتی بگذریم چرا که ممکن است در پشت پرده مسائلی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر واقعا مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی ماموریت داده و گفته می شود کشور سوئد در ایران خوشنام هست، چرا به وزیر امور خارجه که اصلا در این مراسم نبوده است، توهین می شود؟ و اگر این وزیر و دیگر وزرا قابل اعتماد نیستند، خب بگویید مقابله کنیم.

ابطحی: آقای کواکبیان به مجلس توهین کرد

همچنین در ادامه ابطحی با بیان اینکه اخطای نماینده تهران درخصوص تذکر وی به حضور وزرا در خانه سفیر سوئد ارتباطی با اصل ۱۱۰ قانون اساسی ندارد، گفت: متاسفانه ایشان از کلمه لاطائلات استفاده کردند که این توهین به مجلس است، اما رئیس محترم مجلس موضعی نگرفتند.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: آقای کواکبیان ما را متهم به گفتن لاطائلات کردند در حالی که خبر این ماجرا در همه رسانه ها و عکس های حضور در مراسم حرام پخش شده و موجود است. حالا باید گفت چه کسی لاطائلات می گوید، اینجانب یا کسی که باید دست از قصور بردارد.

وی با بیان اینکه جلسه بخش خصوصی با سفیر سوئد چه ارتباطی با وزرا دارد؟ از رئیس مجلس خواست تا به مصطفی کواکبیان تذکر جدی دهد چرا که معتقد است او برای چندمین بار اقدام به بیان تذکراتی در این باره کرده است.

لاریجانی: ۲ درصد حرف‌های آقای کواکبیان را متوجه می‌شدم

بنابر این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر ابطحی گفت: صدای آقای کواکبیان آنقدر بلند بود که من تنها دو درصد از حرف های او را می شنیدم. در واقع مشکل این بود که من متوجه صحبت هایش نمی شدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یه تعداد نماینده امثال ابطهی چی از جون مردم میخوان ما بدونیم

    • بدون نام

      به فکرمشکلات بسیارزیادخمینی شهر باشید

    • محمد

      ته دم گرم خدا ته پشت و پناهی، سمنیون ته دوست دارن،ته مخلصون.

    • دولت خوشنام سوئد

      اقای ابطحی چرا شما درخصوص فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدارمسیولان دولت سوئدازخوشنامی انان گفتندوحالا یک دولت اروپایی امده جهت باب مذاکرات وقرارداد چرا اینقدر ازاین مسئله برآشفته شدید وبرخلاف پیام رهبری برعلیه دولت محترم وملی سوئد وامصیبتا سرداده اید چرا درخصوص مشکلات قصورات پزشکی وجنایی درحوزه انتخابه تان خمین شهر اینقدر فریادنزدید همه ملت ومردم شریف وفهیم ایران میدانند که شماها مخالفین دولت روحانی فقط منافع شخصی خودتان وجناحتان را نظرداریدوبس

    • بدون نام

      چرا درست حرف نمیزنید که ما هم بفهمیم والا ماهم اهل این کشوریم خودتان میگید وخودتان میشنوید راست حرف بزنید که ماهم بدانیم چه خبر بوده

    • بدون نام

      کواکبیان بی ادب ،بوئی ازادب صحبت کردن نبرده متاسفم برای شهرتهران که این نمایندشونه

    • بدون نام

      یک کلام هم از ملت بشنوند کل بحث لاطائلات است وخجالت اور بس کنید اینها را ملت مزخرفات میداند

    • بدون نام

      شاید دولتی ها میخوان نشون بدن که خیلی خیلی به فکر حل مشکلات معیشتی و ...مردم هستن.به طوریکه حتی حاضرن تو مجلسی شرکت کنند که عملا عزت ما رو زیر سوال برد.سوید یک کشور فمینیسمه،به نظرم این کار دولتی ها ارج نهادن به این عقیده کثیف(فمینیسم) بود.

    • بدون نام

      نماینده خمینی شهر بجای اینکه کار وزیر وزرا داشته باشه بره خمینی شهر را سر وسامان بده.........

    • علی رجایی

      باتوجه باینکه رهبری محترم اندیشمندانه نظرشان را درباره کشورسویدبیان فرمودندوتاکید فرمودند کشور سویددرایران کشورخوشنامی شناخته شده است جادارد که نمایندگان مجلس بجای رسیدگی به امور کشور ومسولیتی که درقبال وظیفه خوددارندوقت مجلس محترم رابااینگونه مسایل پرنکنند واگرشکایت یامشکلی بایکدیگر دارنددر اوقات غیر کاری رسیدگی کنند که کار به رسانه ها وخبرگذاریها کشیده نشودووقت مجلس رااینگونه هدرندهند

    • بدون نام

      واقعیته

    • بدون نام

      به مردم میخاهید دروغ بگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج