۴۸۰۵۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

هفته بیستم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته بیستم

وبسایت نود: هفته بیستم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته بیستم

در این هفته اتفاقات مهمی از جمله پیروزی بایرن مونیخ و شکست تعقیب کننده های این تیم یعنی بوروسیا دورتموند، آینتراخت فرانکفورت و لایپزیگ رخ داد. در واقع، از ۶ تیم بالای جدول، ۵ تیم شکست خوردند! احیای هامبورگ و بوروسیا مونشن گلادباخ نیز از جمله رویدادهای مهم هفته بیستم بود. کل تعداد گل ها در تاریخ بوندس لیگا به عدد ۴۹۹۹۹ رسیده و نخستین گل هفته ۲۱، به معنای پنجاه هزارمین گل تاریخ این مسابقات است. نگاهی متفاوت به اهم وقایع بوندس لیگا در بیستمین ایستگاه آن خواهیم داشت.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

اینگولشتات ۰-۲ بایرن مونیخ (دربی باواریا)

در هفته ای که همه تعقیب کننده های بایرن شکست خوردند، دو گل در دقیقه ۹۰ باعث شد تا رؤیایی ترین پایان ممکن برای شاگردان کارلو آنچلوتی با پنجمین برد پیاپی بیرون خانه رقم خورده و فاصله بایرن با تیم دوم جدول به ۷ امتیاز افزایش یابد. آرتورو ویدال طلسم دروازه اینگولشتات را شکست و پاس گل داگلاس کاستا ستاره برزیلی و ناراضی بایرن منجر به گل دوم آنها شد تا ۳ امتیاز در واپسین ثانیه ها به حساب بایرن واریز شود. تعویض های آنچلوتی و حضور داگلاس کاستا و آرین روبن، ورق را به سود بایرن برگرداند.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

بایرن هر ۵ تقابل رسمی اش با اینگلوشتات را برده اما طی ۴ دیدار اخیر با این تیم، هرگز با بیش از ۲ اختلاف گل پیروز نشده است. بایرن مونیخ حائز بهترین نتایج بیرون خانه و اینگولشتات حائز بدترین نتایج خانگی در فصل جاری بوندس لیگا می باشد.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

اینگولشتات حتی یک شوت داخل چارچوب هم نزد تا صدمین کلین شیت مانوئل نویر در بوندس لیگا با کمترین دردسر رقم بخورد. بیشترین تعداد پاس صحیح؛ آرتورو ویدال، خاوی مارتینز و تیاگو آلکانتارا به ترتیب با ۸۰، ۷۸ و ۷۵ پاس

بایرن مونیخ طی ۱۵ دقیقه پایانی مسابقات خود در فصل جاری بوندس لیگا، ۱۱ گل به ثمر رسانده که بالاترین تعداد گل به همراه بایر لورکوزن است. یاران آنچلوتی برای چهارمین بار در این فصل توانستند با زدن گل در ۱۰ دقیقه انتهایی، پیروز شوند. آرین روبن تاکنون ۸ گل را برای بایرن در کلیه مسابقات این فصل زده در حالی که کل تعداد گل های وی در فصل پیش، ۷ گل بود.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

آرتورو ویدال که در ۸ بازی پیاپی نتوانسته بود نقش مستقیم در گل های بایرن ایفا کند، طی دو بازی اخیر بوندس لیگا یک پاس گل داده و یک گل زده است تا بهترین ستاره اف.سی هالیوود باشد. جالب این که روبرت لواندوفسکی برای اولین بار نتوانست به اینگولشتات گل بزند.

دارمشتات ۲-۱ بوروسیا دورتموند

ترنس بوید مهاجم آمریکایی دارمشتات نخستین گل بوندس لیگایی خود را به ثمر رساند و آنتونیو میرکو چولاک نیز گل رافائل گررو را خنثی کرد تا برد نوبرانه نیلوفرهای آبی و شکست زنبورها مقابل ضعیف ترین تیم بوندس لیگا، موجب شگفتی همگان شود. سیدنی سم نخستین پاس گل خود را برای دارمشتات و امره مور دومین پاس گل خود در این فصل را برای دورتموند ارسال کرد. جالب این که ترنس بوید مهاجم دارمشتات همچون تورستن فرینگز سرمربی این تیم، قبلاً عضو باشگاه دورتموند بود. بدین ترتیب، نخستین گل بوندس لیگایی ترنس بوید و نخستین برد بوندس لیگایی تورستن فرینگر (به عنوان سرمربی) در مقابل تیم سابقشان رقم خورد.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

دورتموند برای اولین بار از اکتبر ۱۹۷۸ و پس از ۳۹ سال، در خانه دارمشتات شکست خورد. بدین ترتیب دارمشتات انتقام شکست ۶-۰ مسابقه رفت را از دورتموند گرفت که در واقع سنگین ترین باخت نیلوفرها در بوندس لیگا از سال ۱۹۷۹ به بعد بود.

دارمشتات که طی ۱۱ بازی قبل فقط یک امتیاز گرفته بود، با شکست دورتموند بالاخره توانست مجموع امتیازات خود در این فصل را دو رقمی کند. دورتموند در هیچ کدام از ۱۲ بازی اخیر بیرون خانه، موفق به ثبت کلین شیت نشده است. دارمشتات دو گل را وارد دروازه دورتموند کرد اما هنوز هم تعداد گل های زده این تیم از تعداد گل های زده پیر امریک اوبامیانگ در این فصل کمتر است!

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

اولین حضور ژنیس برنیچ ۱۸ ساله و محصول آکادمی دورتموند در بوندس لیگا، حضور رومن بورکی درون دروازه، اریک دورم در پست دفاع راست و بازگشت امره مور به ترکیب اصلی دورتموند، نیمکت نشینی مجدد شینجی کاگاوا، عثمان دمبله، آندره شورله و گونزالو کاسترو

رافائل گررو برای اولین بار از هفته پنجم، موفق به گلزنی شد. دارمشتات ۸ شوت داخل چارچوب زد!

دورتموند به قدری ضعیف بود که توماس توخل معترف شد «این باخت حق ما بود!»

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

لایپزیگ ۰-۳ هامبورگ

کیریاکوس پاپادوپولوس مدافع یونانی تحت مالکیت باشگاه لورکوزن قرار دارد اما در نیم فصل اول به طور قرضی در لایپزیگ و اکنون در نیم فصل دوم، به طور قرضی پیراهن هامبورگ را بر تن کرده است. عجیب این که پاپادوپولوس در هفته گذشته به لورکوزن گل زد و در این هفته نیز دروازه لایپزیگ را گشود. گل های ارزشمند او باعث شده تا دایناسورها احیاء شوند. والاس خرید زمستانی هامبورگ هم نخستین گل بوندس لیگایی خود را به ثمر رساند اما سورپرایز بزرگ این بازی، ۳ پاس گل نیکولای مولر بود.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

آرون هانت تنها ثانیه هایی پس از ورود به بازی، گل سوم هامبورگ را به ثمر رساند. یوسف پولسن در این بازی روی نیمکت نشست و وقتی به جای دایوت اوپامکانو راهی زمین شد، دچار مصدومیت گردید و اجباراً در اواخر نیمه اول، از زمین بیرون رفت. جالب این که اوپامکانو در نخستین بازی بوندس لیگایی خود به عنوان یار ثابت، در دقیقه ۳۱ با نظر سرمربی و به علت تاکتیکی تعویض شد!

هامبورگ برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ توانست در یک بازی، دو گل را از طریق ضربات سر به ثمر برساند. والاس دویست و پنجاهمین بازیکنی بود که برای هامبورگ در بوندس لیگا گلزنی کرد. او ششمین گلزن برزیلی تاریخ این باشگاه محسوب می شود. سومین برد پیاپی هامبورگ با دومین گلزنی پیاپی پاپادوپولوس در مقابل دو تیم سابقش، رقم خورد!

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

ماینتس ۲-۰ آگزبورگ

گلزنی لفین اوزتونالی و خایرو باعث شد تا ماینتس از بحران خارج شود. ماینتس طی ۷ تقابل اخیر با آگزبورگ شکست نخورده و هر ۵ بازی خانگی اخیر مقابل این تیم را با برد به پایان رسانده است.

لفین اوزتونالی و جان کوردوبا دو ستاره جوان ماینتس مجموعاً ۱۰ گل را برای این تیم زده اند. بویان کرکیچ برای اولین بار در ترکیب اصلی ماینتس به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

بایر لورکوزن ۳-۰ آینتراخت فرانکفورت

۲ گل چیچاریتو، ۲ پاس گل کریم بلعربی، دومین پاس گل بوندس لیگایی کای هاوارتز و نخستین گل کوین فولاند با پیراهن لورکوزن باعث خلق این نتیجه شد. هرگز رویارویی های این دو تیم در تاریخ بوندس لیگا، بدون گل به پایان نرسیده است. لورکوزن ضعیف ترین نتایج ممکن را طی ۱۱ سال اخیر گرفته و حتی احتمال عدم حضور ورکسلف در مسابقات اروپایی پس از ۸ سال وجود دارد. دویست و پنجاهمین بازی برند لنو درون دروازه بایر لورکوزن

فرانکفورت طی ۴ بازی اخیر بیرون خانه فقط یک گل زده است! چیچاریتو طی دو بازی اخیر، ۳ گل زده در حالی که طی ۱۱ بازی پیش تر، هیچ گلی نزده بود!

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

وردر برمن ۰-۱ بوروسیا مونشن گلادباخ

چهارمین باخت پیاپی یاران الکس نوری با ادامه روند رؤیایی دیتر هکینگ در گلادباخ توأم شد. تورگن هازارد پاس کریستوف کرامر را تبدیل به تنها گل بازی کرد. برای اولین بار در تقابل این دو تیم از سال ۲۰۰۲ به بعد، کمتر از دو گل به ثمر رسید. وردر برمن برای اولین بار پس از ۱۸ بازی متوالی بوندس لیگا، در امر گلزنی ناکام ماند. آنها فقط یک بار در این فصل کلین شیت کرده اند!

برمن تنها تیم بوندس لیگا است که حتی یک امتیاز هم در سال ۲۰۱۷ نگرفته در حالی که گلادباخ با دیتر هکینگ، ۱۰ امتیاز را طی ۴ بازی در سال نو به دست آورده است. برمن در سال ۱۹۸۰ نیز هر ۴ بازی نخست در سال جدید میلادی را با شکست به پایان رساند و در پایان همان فصل سقوط کرد. کسب تنها یک برد طی ۷ بازی خانگی اخیر و بدترین روند کسب امتیاز توسط برمن پس از فصل ۷۵-۱۹۷۴

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

شالکه ۲-۰ هرتا برلین

دو پاس گل نبیل بن طالب و گلزنی مجدد گیدو بورگشتالر باعث شد تا آبی های اشرافی یک برد ارزشمند را مقابل پایتخت نشین ها به دست بیاورند. شالکه هر ۹ بازی خانگی اخیر مقابل هرتا را برده که یک رکورد در این باشگاه گلزنکرشنی است. شالکه برای اولین بار از ماه نوامبر توانست بیش از یک گل را طی یک مسابقه بوندس لیگا به ثمر برساند.

کسب تنها یک برد طی ۱۰ بازی اخیر بیرون خانه، نتیجه ضعیفی برای یاران پال داردای محسوب می شود. وداد ایبیشویچ نیز طی ۷ بازی اخیر، گل نزده است!

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

وولفسبورگ ۲-۱ هوفنهایم

گل های ماکسیمیلیان آرنولد و دنیل دیداوی باعث شد تا تک گل استیون سوبر برای هوفنهایم محو شد. سوبر ۳ گل در این فصل زده که بیشتر از مجموع گل های وی در دو فصل گذشته است. بدین ترتیب دومین باخت هوفنهایم در سال ۲۰۱۷، دومین باخت پیاپی هوفنهایم در بیرون خانه و چهارمین باخت پیاپی زینشایمی ها در زمین گرگ ها رقم خورد.

ماکسیمیلیان آرنولد ششصدمین گل خانگی وولفسبورگ در بوندس لیگا را به ثمر رساند. تاکنون ماریو گومز با پیراهن هر تیمی به مصاف هوفنهایم رفته، شکست نخورده است. دیگو بنالیو دروازه بان وولفسبورگ به رکورد ۲۵۷ بازی با پیراهن این تیم در بوندس لیگا رسید که بیشترین تعداد بازی برای وولفسبورگ در تاریخ بوندس لیگا محسوب می شود.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا

فرایبورگ ۲-۱ کلن

آنتونی مودست باز هم برای کلن گل زد اما وینچنزو گریفو و ماکسیمیلیان فیلیپ با گلزنی خود، ۳ امتیاز را به حساب فرایبورگ واریز کردند. دوازدهمین بازی پیاپی خانگی بدون باخت فرایبورگ در برابر کلن و پنجمین برد پیاپی مردان سرزمین جنگل سیاه مقابل بزهای نر

آنتونی مودست با گلزنی در این بازی، با ۱۶ گل از روبرت لواندوفسکی در جدول گلزن ها پیشی گرفت.

خواندنی‌های هفته بیستم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج