جاباما
۴۸۰۵۶۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

رجایی: اگر آیت‌الله نبود، برجام به نتیجه نمی رسید

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی ‌گفت: هاشمی‌رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود همواره پرچمدار تعقل، اعتدال و واقع‌گرایی بود.

خبرگزاری ایرنا: غلامعلی رجایی شامگاه سه شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زنجان به اقدامات و خدمات آیت الله هاشمی در عرصه های مختلف توسعه و آبادانی کشور اشاره کرد و افزود: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش برای راه اندازی مترو در ایران از جمله خدمات ماندگار ایشان در کشور است.

وی به تدوین تفسیر ۵۲ جلدی راهنما که برگرفته از یادداشت های آیت الله هاشمی است اشاره کرد و ادامه داد: خدمات آیت الله هاشمی در زمینه تفسیر قرآن نیز ستودنی است.

رجایی ختم جنگ هشت ساله را از اقدامات مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و اظهار کرد: اگر آیت الله هاشمی جنگ را ختم نمی کرد معلوم نبود که انتهای آن به کجا می رسید.

وی به فعالیت های دولت سازندگی پس از جنگ اشاره کرد و گفت: با وجود خزانه خالی، ویرانی زیرساخت ها، روابط نامناسب با کشورهای منطقه و اروپایی پس از جنگ، آیت الله هاشمی با درایت خود کشور را اداره کرد و کشور را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داد.

رجایی خاطرنشان کرد: اگر ایستادگی های آیت الله هاشمی نبود، برجام به نتیجه نمی رسید.

وی به حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع جنازه آیت الله هاشمی اشاره کرد و افزود: در نگاه آیت الله هاشمی، نظامی مانا است که پایه های آن بر اقتدار مردم استوار باشد.

هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به خاطر نظام از حق اعتراض خود گذشت

همچنین آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی به فرازهایی از زندگی مبارزاتی آن مرحوم اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی از همان دوران نوجوانی و جوانی در رکاب حضرت امام خمینی(ره) فعالیت های مبارزاتی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) نهایت اعتماد به آیت الله هاشمی را داشت، ادامه داد: آیت الله هاشمی نقش اساسی در تعیین رهبری پس از رحلت امام راحل (ره) ایفا کرد و در مسئولیت ها و برهه های حساس و سرنوشت سازی همچون فرماندهی جنگ و پایان دادن به آن نقش برجسته ای داشت که این امور در سرنوشت انقلاب اسلامی و ملت ایران تاثیر بسزایی برجای نهاد.

حجت الاسلام احمدی شاهرودی به ماجرای رد صلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اشاره کرد و گفت: ایشان فدایی نظام و رهبری بود و از حق شخصی خود برای اعلام اعتراض به خاطر اسلام و انقلاب گذشت.

وی افزود: آیت الله هاشمی در مواجهه با این گونه اتفاقات بر تهمت ها و افتراها صبر پیشه کرد.

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه سه شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، شماری از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بچه چی از سیاست سرش میشه

    • بدون نام

      این رجائی چندوقته زیاد حرف میزنه.

    • محمد

      ایکاش هیچ وقت برجام به نتیجه نمیرسید

    • ساسان

      برجام بی فرجام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج