جاباما
۴۸۰۶۸۷
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پیام صلح کشورهای حوزه خلیج فارس برای ایران

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری پیش از ترک تهران گفت به تازگی دولت کویت پیامی از طرف شش کشور حوزه خلیج فارس مبنی بر حل و فصل سوءتفاهم ها و ارتقای روابط دریافت و از آن استقبال کرده ایم.

خبرگزاری ایرنا: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری پیش از ترک تهران گفت به تازگی دولت کویت پیامی از طرف شش کشور حوزه خلیج فارس مبنی بر حل و فصل سوءتفاهم ها و ارتقای روابط دریافت و از آن استقبال کرده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از ترک تهران به مسقط در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اخیرا از طرف ۶ کشور حوزه خلیج فارس توسط دولت کویت پیامی را به دولت جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده بود مبنی بر این که ۶ کشور به دنبال روابط بهتر با ایران و حل و فصل سوتفاهم ها و ارتقاء روابط از طریق گفت وگو هستند.
رییس جمهوری گفت: ما از اصل پیام استقبال کردیم و در این سفر با دو عضو شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه دیدار و بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.
روحانی تصریح کرد: اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حسن همجواری با همسایگان و امنیت خلیج فارس است . ایران هیچ گاه نه به فکر تجاوز بوده و نه مداخله در امور داخلی کشور و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و یا سیاسی خود. اساس سیاست ما همکاری مشترک با دوستان و کشورهای اسلامی است.
وی با بیان این که خلیج فارس اهمیت ویژه ای دارد گفت: ما همواره اعلام کردیم امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه و بدون حضور خارجی ها که مضر منطقه است صورت گیرد چرا که کشورهای منطقه از بلوغ کافی برخوردارند و به خوبی می توانند امنیت منطقه را تامین کنند.
روحانی افزود: امروز باید به فکر وحدت بیشتر باشیم و فاصله ای که قدرت های بزرگ بین سنی و شیعه ایجاد کردند و جعلی و مصنوعی است از بین ببریم چرا که صدها سال شیعه و سنی به صورت همزیستی مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی کردند.
وی تصریح کرد: ایران هراسی ، شیعه هراسی و همسایه هراسی مجعول بیگانگان است و کشورهای منطقه قرنها در کنار هم زندگی کرده و اگر سوءتفاهمی باشد با مذکره حل و فصل خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان ارتقاء روابط در کل منطقه و ایجاد ثبات ، وحدت و امنیت در کل کشورهای منطقه است.
رییس جمهوری گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که در این سفر توسعه روابط دو جانبه یکی از اولین اهداف است.
وی خاطرنشان کرد که این سفر به دعوت سلطان عمان وامیر کویت انجام می شود و گفت: همواره با این دوکشور روابط دوستانه و صمیمانه ای داشتیم و در این سفر در رابطه با روابط دوجانبه هم با عمان و هم کویت بحث خواهیم کرد.

روحانی گفت: در شرایط کنونی،منطقه ناآرام است. دراین سفر درباره منطقه و شرایطی که در عراق ،سوریه و مخصوصا یمن وجود دارد بحث خوهد شد. نقش این کشورها در پایان دادن به خونریزی ها در یمن قابل توجه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاشا

      آره جون خودتت

    • واعظ

      این ارتباط باکشورهای همسایه بسیارخوب ومناسب است.وباعث آرامش وصلح درمنطقه وناامیدی دشمنان میگردد.حتی بایدباکشور عربستان هم روابط را اصلاح کنیم این به نفع اسلام است.

    • بدون نام

      آقای پاشا خان 9:10،نه آره جون خودت

    • بدون نام

      همه ما انسان هستیم و مخلوق خداوند واحد،همه ما آفریده شده ایم تا چند صباحی در این دنیای فانی زندگی کنیم و در نهایت به سوی خالق یکتا پر خواهیم کشید، پس چه بهتر که با صلح و صفا و آرامش و آسایش این چند سال عمر خود را در کنار یکدیگر سپری کنیم و حداقل نام نیکی از خود به جا گذاریم و فردای قیامت در پیشگاه پروردگار خویش با روی سفید و کارنامه ای پاک حاضر شویم.

    • بدون نام

      دم خروسو باور کنیم یا قسم حضرت عباسو؟

    • بدون نام

      جالبه پرچم کویت آتیش میزنین بعد اونا براما پیام صلح میفرستن !مردمو چی فرض کردی آقای روحانی اگر همچین پیامی بود چرا فقط شما ازش باخبرین؟

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        دوست عزیز به گزارش رسانه ها وزیر خارجه کویت که حامل پیامی از سوی شورای همکاری خلیج فارس برای رئیس‌جمهوری ایران است، روز چهارشنبه ۶ بهمن وارد تهران شد. ظاهراً کویت نقش میانجی را میان ایران و عربستان برای حل اختلافات به عهده گرفته است.
        خبرش توی همه سایتا چاپ شد شما چطور بی خبرید نمیدونم. یه سرچ بکنی دستت میاد.تهمت هم نزن مسلمون.

    • کاربر

      ما هم باور کردیم!

    • traveler

      آفرین آقای روحانی و آفرین خلیج فارسی ها ،امیدوارم منطق بر تنفر پیروز بشه و هم ما و هم همسایه های خلیج فارسی مون بتونیم برای صلح کمی کوتاه بیایم.

    • بدون نام

      جناب روحانی خواهشن خرابکاری نکن.تازه فهمیدن چه غلطی کردن الان پیام صلح فرستادن.مگه ما جنگ داشتیم باهاشون.خودشون کلشون بو قرمه سبزی میده

    • الهام

      به امید صلح پایدار ودوستی بین همه کشورها...

    • تینا

      این ها همیشه از پشت به ما خنجر زدن و در آینده هم خواهند زد! لعنت بر تفکر وهابی و تکفیری که ساخته دست انگلیس و اسرائیل هست

    • بدون نام

      صلح ودوستی درقرآن هم آمده است.به امیدصلح ودوستی همه کشورهابایک دیگر...آمین

    • فاطمه حسینی

      صلح و آرامش و امنیت منطقه خوبه مگر باید بسیار هوشمندی و زیرکی بخرج داد بلاخره دشمن دشمن است آنها از روز تشکیل جمهوری اسلامی ایران باهاش دشمن بودند تا امروز

    • علی

      علیرغم بدخواهان،این مراودات و گفتگوها اگربرپایه صداقت وقبول واقعیات تاریخی مبتنی باشد،میتوان به نتایج مٹبت ٱن برای مردم منطقه امیدواربود.

    • ع گ

      ما اگر همیشه با قدرت جلو این چند کشور عربی در بیاییم حساب کار دستشون میاد ولی متاسفانه بیستر اوقات جلوی انها نرمش بیش از حد نشون می دهیم !

    • بدون نام

      پیام دوستی دشمنان واقعی را با حسن نیت پاسخ میدهید و پیام آشتی هموطن خود را بی پاسخ ورد میکنید به این میگید چی؟ سیاست.
      عزیزان من دنبال وحدت داخلی باشید .و اگر هم دوست دارید با خارج تعامل کنید با نوکران و دونان نکنید برید با ارباب اینها صحبت کنید.
      اینها خود بخود زیر بلیط شما خواهند شد

    • بدون نام

      اگر پیام صلح می دن چرا تو ملاقات‌های اخیر اردوغان و رئیس جدید سازمان کثیف سیا با سران کشورهای عرب منطقه به دنبال طرح جدید ضد ایرانی هستند
      دم خروس رو باور کنیم با....

    • بدون نام

      سران مرتجع منطقه هیچ رحمی به ما نمی کنن الان همه اگر پیام دوستی دادن از روی دلسوزی نیست چون دیدن در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی کاری نمی تونن بکنن.

    • ایرانی

      با تمام این حرف ها و انتقادات دوستان ک دارم میخونم آقای دکتر روحانی بعداز زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی بهترین رئیس جمهوری ک روی کار آمده در ایران است... باتوجه ب دستیافته ها و اعداد و ارقام و مدارک این ادعارو دارم. کافیه ک فقط ی مقایسه کوچیک با دولت های گذشته بکنید دولت فعلی رو....
      ازجمله برجام و رفع تحریم ها و بهبود اقتصاد کشور و کار و تجارت بین ایران و کشورهای مطرح دنیا و نرخ تورم تک رقمی بدست آمده ک بی ثابقه است و .....

    • بدون نام

      پس چراااا نمیگذاری نظر من رو یک ساعت آدم وقت میذاره واسه تایپ کردن و نوشتن آخرش هم میبینی ک ثبت و اشتراک گذاری نشده متن و نظرمون.... واقعا ک تاسف داره!!
      حرف بدی ک نوشته نشده بود توی متن !!!

    • بدون نام

      آقای روحانی رو سرزنش نکنید لطفا عزیزان ، دکتر روحانی با تمام تلاش فقط خدمت کرده و اگر هم موضوعی پیش اومده مقصر او نیست!

      عادلانه تر قضاوت کنیم...

    • بدون نام

      متشکریم روحانی... ❤

    • بدون نام

      صلح خیلی بهتر از دشمنی است .صلح دوستی .محبت .امنیت .پیشرفت به دنبال دارد.ودشمنی بر عکس خرابی و بدبینی و غیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج