جاباما
۴۸۰۹۴۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تدارک برای انتشار آلبوم «اژدها وارد می‌شود»

برنده سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود درباره برخی حاشیه های اهدای جوایز این دوره از جشنواره سخن گفت.

خبرگزاری مهر: برنده سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود درباره برخی حاشیه های اهدای جوایز این دوره از جشنواره سخن گفت.

کریستف رضاعی آهنگساز و برنده سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای ساخت موسیقی فیلم «نگار» در گفتگو با ما بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته تصمیم دارم موسیقی فیلم «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی را در قالب یک آلبوم منتشر کنم که با توجه به حساسیت ها و وسواسی که برای ارائه درست و دقیق این موسیقی دارم فعلا دو تا سه ماه کار لازم است که بتوانم به فضای مورد نظر دست پیدا کرده و نسبت به انتشار آن اقدام کنم.
تدارک برای انتشار آلبوم «اژدها وارد می‌شود»

وی ادامه داد: فضاهایی در نسخه سینمایی کار وجود دارد که برای ارائه آن در آلبوم باید یکسری بازنگری روی آن انجام گیرد که همین موضوع با توجه به فرآیندی که من برای چینش قطعات در نظر دارم نیازمند زمان بوده و لازم است با دقت بیشتری روی قطعات کار شود. به طور کلی امیدوارم برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که ما تا سه ماه آینده بتوانیم آلبوم را در دسترس علاقه مندان قرار دهیم.

رضاعی درباره اجرای زنده برخی از آثارش نیز توضیح داد: خوشبختانه سال گذشته همراه با سایر دوستان هنرمندم کنسرتی را در فستیوال موسیقی تلفیقی تهران برگزار کردیم که این کنسرت با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، به همین جهت تصمیم دارم نظر به این اجرای موفق، اواسط اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران کنسرتی را با یک محتوای متفاوت برگزار کنم که اطلاعات دقیق تر این برنامه به محض قطعی شدن در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

این آهنگساز و نوازنده با اشاره به حاشیه های اهدای جوایز سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: من به عنوان هنرمندی که سال‌هاست در عرصه آهنگسازی فیلم فعالیت می کند باید به این نکته اشاره کنم که این فضا حالا چه در شکل کمرنگ و چه در شکل پر رنگ آن در همه ادوار جشنواره های فیلم فجر وجود داشته و ما به تناسب برگزاری هر دوره شاهد اعتراضات و انتقاداتی بوده ایم. این دوره هم از این قاعده مستثنا نبود و برخی از کارشناسان و منتقدان معتقد بودند که برخی از قضاوت ها و سلیقه هایی که در هیات داوران وجود داشت موجب ناراحتی هایی شده که باید درباره آن بررسی بیشتری صورت گیرد.

رضاعی ادامه داد: به هر ترتیب اعضای هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر همگی از افراد توانا و متخصص حوزه سینما هستند، اما حالا اتفاقی افتاده و بنا به سلیقه ای که دوستان داشتند هنرمندانی به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شدند. این موضوع هم طبیعی است که بحث سلیقه همیشه در قضاوت ها نقش اساسی دارد که باید به این مساله نیز توجه کرد. اما به نظر من وقتی چنین شرایطی ایجاد می شود باید ما شاهد عکس العمل نیز باشیم. زیرا وقتی در برابر این حجم وسیع اعتراض و انتقاد واکنش منطقی صورت نگیرد همین سکوت موجب ایجاد سوءتفاهماتی می شود.

وی در پایان گفت: ای کاش هیات محترم داوران زمان انتخاب برای هر یک از انتخاب هایی که داشتند در قالب یک اعلامیه هنگام اهدای سیمرغ ها مشروح توضیح می دادند که دلیل انتخاب افراد برای دریافت سیمرغ در هر بخش بر چه اساس و چارچوبی بوده است. وقتی چنین اتفاقی بیفتد قطعا می توانیم شاهد حاشیه های کمتری از آنچه طی این روزها برای جشنواره پیش آمد باشیم. به هر حال ما شاهد برگزاری یک فستیوال با قدمتی ۳۵ ساله هستیم که داوران آن افرادی متخصص در عرصه سینما هستند که باید به آنها و نظراتشان احترام گذاشت. من این موضوع را نه به عنوان برنده سیمرغ آهنگسازی بلکه به عنوان یک هنرمند باور دارم که وقتی ما تصمیم می گیریم در یک بازی باشیم باید قوانین آن را نیز قبول کنیم. اما این را هم می دانم در هنگام بروز چنین شرایطی شفاف سازی و توضیح درباره آنچه اتفاق افتاده می تواند راه برای برون رفت از یک بحران باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج