۴۸۰۹۹۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

جمشیدی: پیشنهادها را به خاطر «دورهمی» رد کردم

سروش جمشیدی را همه ما به‌واسطه بازی خوبش در کنار مهران مدیری و در «دورهمی» می‌شناسیم. او چند سال است که در گروه مدیری مشغول به فعالیت است و یکی از تیپ‌های شیرین کارهای او به‌شمار می‌آید. «دورهمی» ویژه‌ترین فعالیت او بود که نامش را سر زبان‌ها انداخت.

روزنامه صبا: سروش جمشیدی را همه ما به‌واسطه بازی خوبش در کنار مهران مدیری و در «دورهمی» می‌شناسیم. او چند سال است که در گروه مدیری مشغول به فعالیت است و یکی از تیپ‌های شیرین کارهای او به‌شمار می‌آید. «دورهمی» ویژه‌ترین فعالیت او بود که نامش را سر زبان‌ها انداخت. این بازیگر به‌تازگی از بازی در سریال «مرز خوشبختی» فارغ شده است که قرار است در ایام نوروز سال ۹۶ از تلویزیون پخش شود. سرانجام مبهم «دورهمی» و بی‌خبری از این بازیگر باعث شد تا با او به گفت‌وگو بنشینیم که در ادامه می‌خوانید.
جمشیدی: پیشنهادها را به خاطر «دورهمی» رد کردم

در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟

در حال حاضر مشغول کاری نیستم اما تا چند روز پیش درگیر پروژه «مرزخوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بودم که برای ایام نوروز سال ٩٦ و پخش در شبکه دوسیما آماده شده است.

شما چه نقشی را در این سریال ایفا می‌کنید؟

من در این سریال نقش کاراكتري به‌نام مجد را ایفا می‌کنم که در ظاهر تلخ است ولی در موقعیت‌هایی کمدی. اما روند قصه در کل کمدی نیست زیرا کارهای سهیلی‌زاده اغلب در ژانر درام قرار می‌گیرند ولی این کار به این دلیل که برای ایام عید ساخته شده است فضاهای شیرین و طنز هم دارد. نقش من نسبت دیگر کاراكترهاي قصه هم تقریبا کمدی است. به‌هر حال امیدوارم بعد از پخش این سریال، مردم آن‌را ببیند و دوست داشته باشند.

علاوه بر این پروژه کار دیگری ندارید که بخواهید روی آن فکر کنید؟

چند پیشنهاد دیگر داشته‌ام اما فعلا فیلمنامه‌ها را می‌خوانم تا به آن‌ها یک جواب قطعی بدهم.

آیا ترجیح شما برای بازی فقط ژانر کمدی است؟

ژانر کاری من کمدی است. بنابراین پیشنهاد‌هایی هم که به من می‌شود ترجیح من نیز کارکردن در ژانر کمدی است. پیشنهادهایی هم که در این مدت داشتم داستان‌های طنزی هستند که من نیز نقش طنز را در آن‌ها خواهم داشت اما به‌واسطه این‌که هنوز قطعی نشده‌اند نمی‌توانم آن‌ها را رسانه‌ای کنم.

تجربه کار‌کردن در برنامه «دورهمی» چطور بود و سری جدید برنامه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

کنار مهران مدیری بودن برایم بسیار لذت‌بخش است و دوست دارم کنار او کار کنم. به‌همین خاطر پیشنهادهایی را که در این مدت داشتم صرفا به‌خاطر احتمال شروع مجدد «دورهمی» و قولی که به ما دادند رد کرده‌ام و من و دیگر دوستان منتظر سری جدید آن مانده‌ایم. در حال حاضر به‌خاطر این بلاتکلیفی و رد کردن برخی از پیشنهاد‌های خوبی که داشتم خیلی پشیمانم و اگر اکنون پیشنهادی مطرح شود قاعدتا به آن فکر می‌کنم. گویا هنوز گروه «دورهمی» به نتیجه نرسیده است و از طرفی هم اگر در حال حاضر پیشنهاد‌ها مناسب باشند آن‌ها را می‌پذیرم زیرا نمی‌شود که بیکار ماند و زمان را از دست داد.
همان‌طور که می‌دانید ما بازیگران زمانی که کار نمی‌کنیم حالمان خوب نیست. به‌هرحال جوابی که من می‌توانم به شما بگویم این است که قرار بود سری جدید برنامه در آذرماه سال‌ جاری کلید بخورد ولی مهران مدیری درگیر فیلم سینمایی‌اش شد و این اتفاق نیفتاد. اما تا جایی که در جریان هستم می‌دانم که در مرحله مذاکره هستند ولی این‌که به چه نتیجه‌ای برسند فعلا مشخص نشده و کسی به من چیزی نگفته است. همچنان حرف‌ها، گپ‌وگفت‌ها ادامه دارد ولی هیچ‌کدام قطعی نیستند. البته این احتمال هم وجود دارد که سری جدید ساخته نشود.

مهران مدیری در مصاحبه‌ای گفته است بعد از ساخت فیلم سینمایی‌اش قرار نیست به تلویزیون برگردد. اگر در سری جدید «دورهمی» مدیری حضور نداشته باشد آیا شما قبول می‌کنید که در آن ایفای نقش کنید؟

مردم برنامه «دورهمی» را با مهران مدیری شناختند و اگر مدیری در سری جدید آن نباشد قاعدتا نام این برنامه «دورهمی» نخواهد بود چراکه یک برنامه با ساختار، عوامل و شرایط متفاوت است. اگر قرار باشد در سری جدید او حضور نداشته باشد من هم ترجیح می‌دهم که در آن نباشم چراکه در صورت صحت این فرضیه اول این‌که مشخص نیست گروه جدیدی که می‌خواهند «دورهمی» را تولید کنند من را بخواهند یا نه؟ دوم؛ اگر من را بخواهند با توجه به عدم حضور مهران مدیری درصد حضورم خیلی کم و نزدیک به صفر خواهد بود. به‌هر حال این ساختاری است که مدیری آن را به‌خوبی می‌شناسد. من نیز ترجیح می‌دهم که این ساختار را دوباره با مهران مدیری تجربه کنم و با فرد دیگری علاقه‌ای به حضور در کار ندارم. تنها دلیلي هم كه باعث شده من تا الان منتظر این برنامه بمانم فقط به خاطر مدیری و توجه و لطف مردم بوده است.

آیا دستمزدتان را به‌طور کامل از این گروه گرفته‌اید؟

یک سری قول‌ها و و عده‌‌هايي از طرف يكي از تهيه‌كننده‌هاي برنامه به من داده شده بود اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و متاسفانه جوابگوی من هم نیستند. این در حالی است که تهیه‌کننده من‌را برای این برنامه منتظر نگه داشته و حالا جوابم را هم نمی‌دهد، دلیلش را نمی‌دانم، باید از خودش سوال کرد. باز هم می‌گویم که باتوجه به این بدقولی‌ها من فقط به‌خاطر مهران مدیری و مردم كه دوستم دارند پای این برنامه ایستاده‌ام. ضمن این‌که مردم دوست دارند این برنامه با همین گروه و حضور مهران مدیری ادامه پیدا کند. اگر این درخواست مردم نبود من هم هیچ اصراري نداشتم كه پاي اين برنامه بايستم با این‌که بی‌مهری‌های زیادی از سوی تهیه‌کننده متحمل شدم. البته این بی‌مهری نسبت به بعضی دیگر از همکاران ما هم در این مجموعه شده است و از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

حرفی مانده که بخواهید آن‌را مطرح کنید؟

کاش بعضي از دوستان تهیه‌کننده وقتی خرشان از پل می‌گذرد کم لطفی نمی‌کردند و حداقل به عواملشان وفادار می‌ماندند نه این‌که قولی بدهند و بعد فراموش کنند؛ این کار خیلی آزاردهنده است. من هم به مشکلات مالی واقف هستم اما نمی‌دانم چرا برخی دوستان تهیه‌کننده به خودشان اجازه می‌دهند آن‌قدر راحت به عواملشان با بدقولی‌های مکرر بی‌حرمتی کنند. عجیب‌تر این است که تسویه حساب‌ها انجام نمی‌شود اما باز دوباره به‌همین تهیه‌کننده‌ها پروژه داده می‌شود و با خیال راحت کارشان را ادامه می‌دهند و اصلا برایشان مهم نیست که هنوز با بازیگران قبلی تسویه نکرده‌اند. این موضوع را به‌عنوان گلایه مطرح کردم چراکه من شغل و دغدغه‌ام بازیگری است و کاراکترم این اجازه را نمی‌دهد که مدام به‌خاطر دستمزدم که حق طبیعی‌ام است با تهیه‌کننده‌ها تماس بگیرم و حقم را مطالبه کنم. کاش فضا جور دیگری بود و بازیگران آرامش بیشتری برای کار کردن داشتند.

آغاز سری جدید «دورهمی» در نوروز سال۹۶

این گفت‌وگو دو روز پیش انجام شد و هنوز تهیه‌کننده «دورهمی» از آغاز سری جدید «دورهمی» خبر نداده بود. اما روز گذشته حمید رحیمی‌نادی؛ تهیه‌کننده این برنامه از آغاز سری جدید این برنامه در عید نوروز خبر داد. این برنامه قرار است در ایام نوروز به‌صورت ویژه‌برنامه پخش شود و پس از آن روال عادی خود را از سر خواهد گرفت. در سری جدید «دورهمی» به‌غیر از تغییر ۲۰درصدی دکور، چند بازیگر جدید نیز به این برنامه اضافه شده‌اند اما فرم و ساختار به همان شکل سابق است.

تعداد اپیزودهای این برنامه ۵۶ قسمت است که پس از پایان‌یافتن آن‌ها، مرحله تولید فاز بعدی این برنامه آغاز خواهد شد. مهران مدیری که اجرای این برنامه را به عهده دارد، در برنامه سینمایی «هفت» گفته بود پس از پایان‌یافتن ضبط برنامه «دورهمی»،‌ نمی‌خواهد در تلویزیون حضور داشته باشد و قصد دارد تمرکز خود را بر کارگردانی سینما بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این بیکاری هنرپیشه های درجه یک با درآوردن ادای عقب مانده گی خوب برای خودش کاسبی راه انداخته

    • بدون نام

      من نمی دونم یه مدتی چرا یه برنامه که مخاطباش زیاد میشن یه دفعه بعد حاشیه ها شروع میشه ؟ ما هنوز نفهمیدیم!!! صدا وسیما مشکل داره ؟ یا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج