جاباما
۴۸۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابتكار ما براي خانه‌تكاني شما

اگر يك انبار مرتب براي نگهداري وسايل خانه‌تكاني داشته باشيد، هنگامي كه تصميم به نظافت مي‌گيريد دسترسي به لوازم آن راحت خواهد بود. با اين كار وقت شما ذخيره شده و حتي براي انجام اين كار تحريك مي‌شويد. در ضمن به شما يادآوري مي‌كند كه به چه چيزهايي احتياج داريد.

اگر به اندازه كافي فضا براي اختصاص دادن يك اتاق به اين نوع وسايل نداريد، مي‌توانيد فضاي زير راه پله يا گوشه‌اي از يك اتاق را درنظر بگيريد.


جارو‌ را كجا بگذاريم؟

جارو، چوب گردگيري و ساير ابزار تميز كردن دسته بلند باعث به هم ريختگي مي‌شوند. مي‌توانيد پشت در انباري، نگهدارنده جارو و چوب گردگيري نصب كنيد. با اين كار هم ابزار دسته بلند را از سر راه برداشته و هم باعث جريان هوا درون آن‌ها مي‌شويد. حركت هوا درون جارو‌ها باعث بهتر خشك شدن آن‌ها مي‌شود.


چگونه دستمال‌ها را مرتب كنيم؟

دستمال‌هاي كثيف را پس از استفاده در جاي اوليه خود قرار ندهيد زيرا بعدا تشخيص بين دستمال‌هاي كثيف و تميز بسيار مشكل خواهد بود. بعد از استفاده آن‌ها را بشوئيد. دستمال‌هاي كوچك و تميز را در يك ساك نگه داريد. در اين صورت نسبت به تا كردن و نگهداري آن‌ها جاي نگراني نخواهد بود. دستمال‌هاي حوله‌اي بزرگ‌تر را مي‌توان در يك طبقه يا قفسه نگهداري كرد.


ابتكار ما براي خانه‌تكاني شما

بهترين روش نگهداري از جاروبرقي

مشكل بزرگي كه جاروبرقي دارد حجيم بودن آن است و لوله خرطومي آن هميشه دست‌و‌پاگير است. براي حل اين مشكل جاروبرقي را رو به جلو و ايستاده قرار دهيد، بنابراين به سادگي به جلو يا عقب مي‌رود. لوله آن را به قلاب روي ديوار آويزان كنيد تا اندكي جا باز شده و ديگر مزاحم و دست‌وپا‌گير نباشد و تعادل كسي را برهم نزند.


با محصولات بهداشتي چه كنيم؟

محصولات بهداشتي معمولا در ظروف نامشخص و گيج‌كننده‌اي در انباري قرار دارند كه به‌سادگي نمي‌توان آنها را پيدا كرد. محصولاتي كه بيشتر مورد استفاده هستند را در ظروف و حامل‌هاي دسته‌دار قرار دهيد. باقي آن‌ها را به يك نقطه قابل دسترسي منتقل كنيد ولي سر راه قرار ندهيد. وسايلي كه كمتر مورد نياز هستند مثل انواع پوليش و واكس را در محل‌هايي قرار دهيد كه درصورت احتياج بتوانيد به سادگي آن‌ها را پيدا كنيد.


سطل چند كاره چيست؟

ابتكار ما براي خانه‌تكاني شما

سطل‌ها فضاي زيادي اشغال مي‌كنند. سعي كنيد از سطل‌هايي استفاده كنيد كه خود حامل وسايل ديگر مورد نياز در تميز كردن نيز باشند. اين كار باعث صرفه‌جويي در مكان و سهولت در جابه‌جايي وسايل مي‌شود.


دستكش‌هاي لاستيكي خود را آويزان كنيد

ابتكار ما براي خانه‌تكاني شما

عموما درون دستكش‌هاي پلاستيكي مرطوب است و هنگامي كه روي سينك ظرفشويي قرار مي‌دهيد به‌خوبي خشك نمي‌شوند. به در انباري يا ديوار گيره‌هاي چسب‌دار چسبانده و دستكش را از سر انگشت آن آويزان كنيد، طوري كه قسمت باز آن رو به پايين باشد. اين كار باعث حركت هوا و خشك شدن دستكش مي‌شود. اگر دوست نداريد كه از گيره‌هايي استفاده كنيد كه دائما چسبيده باشد، مي‌توانيد از گيره‌هاي قابل برداشت استفاده كنيد.


دو نكته تكميلي

اگر با زود پز غذا مي‌پزيد:
هميشه درنظر داشته باشيد كه نبايد هرگز روي زودپزي كه تازه خاموش كرده‌ايد، آب بريزيد، زيرا هم خطرناك است و هم اين كار باعث مي‌شود، زودپز تبديل به ديرپز شود و ديگر غذا را زود نپزد!

اگر با بخار پز غذا مي‌پزيد:
براي ساختن اين دستگاه، يك قابلمه را آب كرده و آبكشي روي آن قرار دهيد، سپس مقداري آب در قابلمه بريزيد (به ميزاني كه آبكش با آب برخورد نكند) حالا هر ماده‌اي را كه مي‌خواهيد بخارپز كنيد، روي آبكش قرار دهيد. اجاق گاز را روشن كنيد تا مواد‌غذايي شما بخارپز شود.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج