۴۸۱۱۶۲
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

شوک فیفا به فوتبال ایران

سونامی کسر امتیاز در راه است

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند شب پیش در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو رسانه ملی اعلام کرد اگر باشگاههای بدهکار به خارجی ها، بدهی شان را ندهند، ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی برای فوتبال ایران بیفتد!

وبسایت نود: مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند شب پیش در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو رسانه ملی اعلام کرد اگر باشگاههای بدهکار به خارجی ها، بدهی شان را ندهند، ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی برای فوتبال ایران بیفتد!

در روزهای گذشته و پس از اتفاق هایی که برای باشگاههای ایرانی مثل استقلال تهران و تراکتورسازی افتاد، فدراسیون فوتبال بررسی ویژه پرونده های باشگاههای ایرانی در کمیته های انضباطی فیفا و تعیین وضعیت بازیکنان فیفا را آغاز کرده است.این دستور ویژه و فوری مهدی تاج به کمیته های مربوطه بوده و حالا با توجه به اخطارهای فیفا خطرهای جدی فوتبال ملی و باشگاهی را تهدید می کند. البته این اتفاق به خاطر اخطارهای اخیر فیفا به فدراسیون فوتبال ایران است. اینکه اگر فدراسیون فوتبال جرایم و محرومیت های باشگاههای ایرانی و کسر امتیازهایی که فیفا دستور داده است، اعمال نکند، تیم های ملی مختلف ایران از رقابتهای جهانی کنار گذاشته می شوند. در پایان نامه های اخیر فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، دو جمله وجود دارد که فیفا در آنها نوشته است اگر محرومیت ها و جرائم فیفا برای باشگاهها اعمال نشود، فیفا تیم های ملی ایران را از مسابقات رسمی محروم خواهد کرد.

اگر تهدید فیفا جدی باشد که هست این نهاد بین المللی کار از تیم ملی نوجوانان شروع می کند و ممکن است تیم های ملی جوانان، فوتسال وفوتبال ساحلی و حتی بزرگسالان(در صورت صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) هم در خطر حذف از جام جهانی قرار بگیرند.

فیفا به شدت اخطار داده که باید هر چه سریعتر احکامش در ماجرای کسرامتیازها و محرومیت از نقل و انتقال بازیکنان اجرا شود و حالا فدراسیون فوتبال به خاطر بدهی باشگاهها به مربیان و بازیکنان خارجی، در خطر جدی حذف تیم های ملی از رقابتهای جهانی قرار گرفته است.

پرونده های باشگاههای ایرانی در فیفا و همچنین در دادگاه CAS باعث شده تا مهدی تاج حسابی کلافه شود. فدراسیون فوتبال ایران حالا باید به خاطر بدهی باشگاهها به خارجی تاوان بدهد در حالیکه در این زمینه مقصر به نظر نمی رسد. فدراسیون در چند سال گذشته تنها به باشگاهها اخطار داده و به آنها یادآوری کرده که باید بدهی هایشان را با خارجی ها صاف کنند اما باشگاهها گوششان بدهکار نبوده و حالا چنین وضعیتی پیش آمده است. داستان استقلال و تراکتورسازی و حتی ملوان هم موید این ماجراست.

جریمه های سنگین برای فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در چند وقت گذشته به خاطر پرونده داماش ۲۰ هزار فرانک جریمه شده، همچنین به خاطر ماجرای آی تی سی خلعتبری هم ۵۰ هزار فرانک جریمه شده است اما مقصران این ماجراها همچنان در فوتبال حضور دارند و فعالیت می کنند. دادگاه CAS جریمه فدراسیون فوتبال را تایید کرده است و این ۷۰ هزار فرانک باید پرداخت شود. این یعنی فدراسیون فوتبال باید حدود ۲۸۰ میلیون تومان به فیفا بپردازد.

نامه های کسرامتیاز هم رسیده است

نامه های کسر امتیاز و تهدید به کسر امتیاز باشگاهها هم به فدراسیون فوتبال رسیده است اما هنوز رسانه ای نشده. از شاهین بوشهر، پاس همدان و داماش شهرباران ۶ امتیاز کسر شده است. آخرین نامه تهدید فیفا هم به باشگاه ملوان رسیده است و ظاهرا از این تیم هم باید ۶ امتیاز کسر شود. پرونده پرسپولیس و مانوئل ژوزه هم به CAS رفته و هر لحظه ممکن است خطر کسر امتیاز هم پرسپولیس را تهدید کند. همه منتظر رای دادگاه CAS هستند تا سرنوشت پرسپولیس و ژوزه هم مشخص شود. باشگاه پرسپولیس هنوز بدهی میلیاردی به ژوزه را نپرداخته است. برخی حقوقدانان می گویند اگر دادگاه بین المللی CAS علیه پرسپولیس رای دهد، مطمئنا این رای کسر امتیاز خواهد بود.بدهی پرسپولیس به ژوزه حدود ۹ میلیارد تومان است که البته گفته می شود پرسپولیس سه میلیارد تومان از ژوزه تخفیف گرفته است اما هنوز کسی نمی داند باشگاه پرسپولیس چه زمانی بدهی ژوزه را پرداخت خواهد کرد. سونامی کسر امتیاز از تیم های بدهکار در راه است. این ماجرا جدا از ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاههاست!

۷۰ پرونده فوتبال ایران در فیفا

باشگاههای ایرانی در فیفا حدود ۷۰ پرونده دارند. در صدر این باشگاهها پرسپولیس با ۹ پرونده قرار گرفته است.تراکتورسازی با ۷ پرونده در رده بعدی قرار دارد. علاوه بر پرونده تونی اولیویرا که تراکتورسازی را به ۶ امتیاز کسر تهدید کرده است، پدرو بازیکن پرتغالی هم به دادگاه بین المللی CAS شکایت کرده و حتی ممکن است خطر سقوط به دسته پایین تر هم تراکتورسازی را تهدید کند. رای حمزه یونس هم از کمیته استیناف فیفا آمده و این در حالی است که تراکتورسازی هنوز پول این بازیکن را نداده است. فیفا هم مرتب برای اجرای حکم درباره باشگاه تراکتورسازی به فدراسیون فوتبال اخطار می دهد و این در حالی است که باشگاه تراکتورسازی ظاهرا نمی خواهد همچنان بدهی هایش را پرداخت کند. باشگاه پدیده مشهد ۴ پرونده در فیفا دارد. از سیاه جامگانی که دو فصل است به لیگ برتر آمده ۴ شکایت در فیفا ثبت شده است. استقلال خوزستان و استقلال اهواز و همچنین باشگاههای دیگری مثل راه آهن، ملوان، نفت مسجد سلیمان و حتی برق شیراز، در فیفا پرونده دارند و در باره این باشگاهها مرتب به فدراسیون فوتبال اخطار داده می شود. پرونده های دیگری هم در فیفا وجود دارد که تعداد آنها را به حدود ۷۰ پرونده می رساند. شاید از نظر بتوان باشگاههای سایپا، گسترش فولاد، ذوب آهن و سپاهان را باشگاههای منضبطی نامید که با خارجی ها تسویه حساب کرده اند.

سونامی های دیگری هم در راه است

نکته تاسف بار ماجرا این است که فیفا و دادگاه CAS اگر احکام کسر امتیاز صادر کنند، باید هم از باشگاهها کسر امتیاز انجام شود و هم باشگاهها در نهایت بدهی شان را به مربیان و بازیکنان خارجی بدهند و حالا طبق آخرین تهدیدها، تیم های ملی فوتبال مملکت در آستانه حذف از جام های جهانی قرار می گیرند. این وسط فدراسیون فوتبال، شاهد کم کاری باشگاههاست و از سوی دیگر فدراسیون فوتبال ایران هم باید جریمه کم کاری و اهمال باشگاهها را بدهد و هم اینکه تیم های ملی اش که با هزار زحمت به جام جهانی راه یافته اند، در خطر حذف از جام جهانی قرار بگیرند. یعنی الان باید دقیقا چه اتفاقی بیفتد که برخی از خواب بیدار شوند وبدهی خارجی ها را بدهند؟ فرصت زیادی نیست، فاجعه در راه است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس زلزله

      هه واقعا که من میگم میخوان واسه بقیه باشگاه ها رو هم از پرسپولیس کم کنین یه چهار جلسه دیگه هم کامیابی نیا رو محروم کنین هان؟

    • خاسر

      این همه بازیکن جوان وبااستعدادتوکشورداریم گه متاسفانه غارتگران وخائنین باشگاهاوتیم ملی اینگونه با ابرووحیثت مردم وکشوربازی میکنندو اقدام به خریدبازیکنان بی کیفیت خارجی می نمایند،تاسف تاسف تاسف

    • سعید

      فوتبال نیست لجن زار.همه دزد و دلال وراندباز هستن

    • بدون نام

      این افتضاح را کسانی به وجود اورداند که در فدراسیون هستند وروابط خاصی با دلالان دارند واز امدن بازیکنان خارجی سود مالی برداند وچون در فدراسیون حضور دارند به راحتی بازکنان خارجی را به باشگاها معرفی میکنند

    • اسی

      امیدوارم عدالت بر قرار بشه و از لنگ امتیاز کم کنن ک ن از دست فدراسیون کاری بر بیاد ن اونایی ک هر جور شده میخوان این تیمو قهرمان کنن

    • محمد

      آخ جووووون عاشق ضربه خوردن پرسپولیسم
      عشق است تاج

    • کریم صالحی پناه

      چرا از حق مردم خوزستان دفاع نمیشه،چرا مسعولین بانک ملی را واداربه پرداخت بدهی به استقلال خوزستان نمیکنید.تیمی که چندروزدیگه بایدازفوتبال ایران دفاع کندکسی بدادش نمیرسد......اقای تاج چکاره است،وزیر ورزش چکارست .باشگاه خصوصی مگرجزو اورزش ایران نیست،اگراس خوزستان نتواند در اسیا شرکت کند چی مشود ابروی ایران را میبرند.انوقت نمیگن استقلال خوزستان میگن استقلال ایران..خجالت بکشید اقایون که میگید باشگاه خصوصی هستش.فقط برای ضرر رسوندن اماده هستید.زشته خجالت بکشید.پاداش قهرمانی چی شد که تا الان بلوکه شده.واقعا ورزش ایران را بلجن کشیدید.

    • امین

      نامه فیفا در مورد کسر 6 امتیاز از پرسپولیس اومده ولی با لابی گری عابدینی فدراسیون صداشو در نمیاره که این حکم برای فصل بعد اعمال بشه!!!اخطار جدید فیفا هم بخاطر همین مسئله هست.

    • شهرام

      خدائیش این فوتبال ما به همه چی شبیهه جز ورزش. ورزشی که باید از مدیرانش گرفته تا ورزشکارهاش درس اخلاق و سلامت روح و جسم و گفتار و کردار باشن.اما متاسفانه همه چیز خلاصه شده در پول، باندبازی، دلالی، بی اخلاقی و غیره. واقعا تا کی؟ مگه نه اینکه ورزش باید روح جامعه رو جلا بده و چنان کشش و جذابیتی فراهم کنه که تمام اقشار جامعه علی الخصوص جوانان بستری بشه برای دوری از خطا و اعتیاد و غیره. پس چرا هیچکس کاری نمیکنه. والا فقط یه دل شیر میخواد تا با یه پاکسازی اساسی جون دوباره به ورزش بده. آقایان مسئول ، یا علی بگین و همت کنین.

    • بدون نام

      نامه کسر امتیاز پرسپولیس رو دیدی که میگی اومده خوبه قبل این که دهنتونو باز کنین یه خورده فک کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج