۴۸۱۲۲۶
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

فوت سالانه ۱۶ هزار نفر بر اثر تخلفات جاده‌ ای

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا از کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر بر اثر تخلفات جاده‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: سرهنگ بصیرت رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا در رابطه با سهم رفتار ترافیکی مردم در کاهش تصادفات جاده‌ای،‌ گفت: در همه جای دنیا این موضوع پذیرفته شده است که خطا بخشی از ذات و رفتار انسان‌ها است و از اینجا است که اهمیت نقش بخشندگی خودرو و راه مشخص می‌شود.

بصیرت افزود: بخشندگی راه یا خودرو به این معناست که اگر یک راننده خطایی مرتکب شد و با خودروی خود حادثه‌ای رقم زد حداقل ۱۲ کیسه هوای خودرو عمل کند و اجازه فوت و خسارت جانی را ندهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، در رابطه با تعداد تخلفات موجود در حوزه راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: به طور کلی ۱۴۱ تخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی داریم که از این تعداد ۲۰ مورد از تخلفات حادثه‌ساز هستند که این‌ها مستقیماً در ایجاد حادثه و شدت آن نقش دارند.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا ادامه داد: از جمله تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز‌، حرکات مارپیچ و نمایشی و ... است.

بصیرت در رابطه با عدم شماره‌گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا بیان کرد: بر اساس ابلاغی که سازمان استاندارد کرده است همه خودروسازان موظف هستند تا خودروهای تولیدی را مجهز به کیسه هوا کنند.

وی گفت: در حال حاضر تمام خودروهای داخلی با شرط داشتن کیسه هوا شماره‌گذاری می‌شود و اگر خودرویی فاقد کیسه هوا باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی از دادن پلاک و شماره‌گذاری آن خودرو جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا افزود: این امر طبیعی است که گاهی کیسه‌های هوای موجود در خودروها اثر نکند اما باید به این موضوع توجه کرد که آیا این خطا استاندارد است یا خیر و باید در این راستا درصد خطا مشخص شود و تذکرات لازم به دستگاه‌های مربوطه در خصوص نقص این موضوع داده شود.

بصیرت در پایان بیان کرد: در قانون راهنمایی و رانندگی سهم جریمه برای خودروسازانی که منجر به نقص در سیستم خودرو می‌شوند در نظر گرفته شده و اگر ثابت شود خودروسازی در این زمینه کوتاهی کرده بر اساس قانون با وی برخورد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا خجالت نمیکشید از این همه دروغ،دو هفته پیش گفتن سالانه ۱۲هزار امروز شد ۱۶هزار مردم رو بجای مرغداری اشتباه گرفتن.وای بر جامعه ای که دروغ در آن فعالیت حساب شود...

    • بدون نام

      12تا کیسه هوا

    • بدون نام

      بدون هزینه کردن و فقط با افزایش جریمه و شعار آمار کشته شدگان هموطن کاهش پیدا نمیکنه، چاره کار فقط هزینه کردن دولت در خصوص تولید خودروهای ایمن با قیمت مناسب و در حد توان خرید مردم ، خارج کردن خودروهای موجود نا ایمن داخلی، توسعه و استاندارد سازی جاده‌های کشور، توسعه خطوط ریلی و متناسب کردن قیمت بلیط قطار و هواپیما با دستمزد قشر متوسط و پایین تر

    • بدون نام

      جلوگیری از خروج پول از کشور و صرف آن در موارد خارج از ایران و تخصیص در موارد اصلاح تولید خودروی استاندارد و ایمن سازی جاده‌های بین شهری و احداث آزاد راه ها و تونلها

    • بدون نام

      پاسخ این سوال را همه میدانند

    • بدون نام

      شما که شعار میدید درعمل هم نشون بدید واین لگنها پلاک گذاری نکنید

    • بدون نام

      تخلفات جاده ای !!خیلیی جالبه یعنی ماشین های اشعال و جاده های اشعالترمون هیچ نقشی رو ایفا نمیکنن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج