۴۸۱۳۲۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هشت کشور متقاضی فروش هواپیما به ایران

بعد از ورود شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس به ایران، شش شرکت هواپیمایی دیگر به ایران آمدند تا برای فروش هواپیما مذاکرات خود را آغاز کنند.در بین کشورهای حضور یافته اکنون نوبت به برزیل و ایتالیا رسیده است.

روزنامه ایران: بعد از ورود شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس به ایران، شش شرکت هواپیمایی دیگر به ایران آمدند تا برای فروش هواپیما مذاکرات خود را آغاز کنند.در بین کشورهای حضور یافته اکنون نوبت به برزیل و ایتالیا رسیده است.
این کشورها به صورت آزمایشی هواپیماهای خود را وارد ایران کردند تا شرکت‌های هوایی ایران با محک زدن آن بتوانند در مورد خرید هواپیما به نتیجه‌گیری برسند.اکنون شرکت‌های هوایی تمایل زیادی دارند که با برزیل و ایتالیا قراردادهای خود را نهایی کنند.لذا بعد از نخستین بوئینگی که در روزهای آخر دی ماه به آشیانه ایران ایر آمد می‌توان این‌گونه پیش‌بینی کرد که هواپیماهای ایتالیایی هم بزودی وارد آسمان کشورمان شود.
مقصود اسعد سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره حضور سازندگان هواپیما به «ایران» گفت:بعد از اجرایی شدن برجام تمام شرکت‌های هوایی به ایران آمدند تا بتوانند برای فروش هواپیما به ایران مذاکره کنند.لذا بعد از نمایندگان ایرباس و بوئینگ، از ایتالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، چین و روسیه به ایران آمدند و گفت‌و‌گوهایی تخصصی انجام شد حتی برزیل و روسیه هواپیماهایی که می‌توانست در ایران کاربرد داشته باشد را به کشورمان آوردند تا شرکت‌های هوایی از نزدیک با کارکرد آن آشنا شوند.
پس از پروازهای آزمایشی که صورت گرفت اکنون شرکت‌های داخلی برای عقد قرارداد اعلام آمادگی کردند.وی ادامه داد:هواپیماهایی که شرکت‌های هوایی به ایران معرفی کردند توانمندی‌های متفاوتی دارد که شرکت‌های هوایی بنا به نوع فعالیت خود می‌توانند سفارش دهند. به نظر می‌رسد شرکت‌های هوایی به توافق نهایی با سازندگان هواپیما رسیده‌اند.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت:هنوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک) مجوز به سایر شرکت‌های هوایی برای همکاری با ایران را صادر نکرده است.لذا شرکت‌های ای تی آر ایتالیا و امبرایر برزیل منتظر مجوز اوفک هستند تا قرارداد خود با ایران را امضا کنند.
هواپیمای مسافربری امبرایر ۱۹۵ معروف به ئی- جت (E-Jet) از هواپیماهای جت به نسبت کوچک مسافربری دو موتوره برزیلی هستند که در شرکت امبرایر برزیل طراحی و تولید می‌شوند. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۲، سری ۱۷۰ این هواپیما به پرواز درآمد و تا سال ۲۰۱۳ بیش از یک هزار فروند از این هواپیماها در این کشور تولید شده است.این هواپیماها هم اکنون در بسیاری از شرکت‌های هوایی جهان در حال پرواز هستند و تا ۹۰۰ کیلومتردرساعت می‌توانند سرعت بگیرند و تا مسافت ۳۵۰۰ کیلومتر نیز می‌توانند پرواز کنند.
ای‌تی‌آر هم هواپیما دو موتوره میان‌برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای.تی.آر تولید می‌شود. این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری به عنوان جت خصوصی، باری و برای گشت دریایی استفاده می‌شود. همه مدل‌های این نوع هواپیما تاکنون به شکلی طراحی شدند که گنجایش ۷۸ نفر دارند.در این میان عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی گفت: مذاکرات برای خرید هواپیما از شرکت ای تی آر به مرحله‌ نهایی رسیده و در حال حاضر در مرحله مبادله سند به سر می‌برد.مذاکراتی با این شرکت برای خرید ۲۰فروند هواپیمای میان برد است.
ایران‌ایر پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که با نهایی شدن قرارداد با این شرکت ایتالیایی، از سال ۹۶ چند فروند از هواپیماهای ATR به ناوگان ایران افزوده می‌شود اما به نظر می‌رسد با اظهارات جدید آخوندی، اجرای این قرارداد در هفته‌های پایانی سال ۱۳۹۵ ممکن شود.گفتنی است پیش از این قراردادهای نهایی ایران‌ایر با بوئینگ و ایرباس نهایی شده بود و نخستین فروند از ایرباس‌های خریداری شده از سوی این شرکت هم اواخر دی ماه به‌طور رسمی وارد ناوگان صنعت هوایی ایران شد.
در این میان چندی پیش اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی درامور بین‌الملل گفته بود امسال می‌توانیم ۵ فروند هواپیما از شرکت ای تی آر تحویل بگیریم.ارزش قرارداد با «ای تی آر»، ۴۰۰ میلیون دلار برای ۲۰ فروند هواپیمای کوچک ۷۰ نفره است.این هواپیماها قرار است در مسیرهای داخلی به کار گرفته شود. وی درباره اینکه برای خرید هواپیماهای جدید اوفک مجوز خواهد داد یا خیر اظهارداشت:قطعاً مجوزهای لازم داده خواهد شد و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 123

      شما هم که فرق بین بویینگ و ایرباس رو نمیدونی!!
      اون هواپیمایی که ایران تحویل گرفت ایر باس بود نه بویینگ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج