۴۸۱۳۴۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مظاهری: استقلال همیشه ما را از بحران خارج کرده

بعد از باخت یک بر صفر ذوب‌آهن مقابل صبا، شکست سنگین ۴ بریک مقابل تراکتور، شوک بزرگی است که می‌تواند هشداری شود برای شروع روند نزولی در یک تیم.

ایران ورزشی: بعد از باخت یک بر صفر ذوب‌آهن مقابل صبا، شکست سنگین ۴ بریک مقابل تراکتور، شوک بزرگی است که می‌تواند هشداری شود برای شروع روند نزولی در یک تیم. بخصوص وقتی بازی بعدی این تیم مقابل استقلالی باشد که بعد از برد شهرآورد به اصفهان می‌آید. شاید این معادلات اوضاع را به ضرر ذوب‌آهن نشان می‌دهد اما همه این تصورات تا قبل از آن است که پای صحبت‌های رشید مظاهری بنشینید. بعد از هر دو جمله‌اش یک بار با قاطعیت می‌گوید باید استقلال را ببریم و این چه می‌تواند باشد جز انگیزه‌ای که برای برد استقلال، سراپای او و هم تیمی‌هایش را فراگرفته است؟

با شکست‌هایی که در دوهفته اخیر داشتید، روحیه بازیکنان برای بازی با استقلال مناسب است؟

واقعیت این است که اتفاق خاصی نیفتاده. 12 هفته بود که باخت نداشتیم. بعد از آن همه مدت دو هفته باختیم.

اما شکست ۴ بر یک مقابل تراکتورسازی یک شکست ساده نبود.

به هرحال این خاصیت فوتبال است که گاهی پیش می‌آید در برخی بازی‌ها 4 گل هم بخوریم. بارسلونا هم در بازی با پاری سن ژرمن 4 گل خورد، این چیزی از بزرگی بارسلونا کم می‌کند؟ ما هم مثل بارسلونا 4 گل خوردیم اما هنوز همان ذوب‌آهن پرقدرت قبل هستیم.

شاید نگرانی‌ها بیشتر بابت این بوده که این شکست، سرآغاز روند نزولی ذوب‌آهن باشد.

غیر از این نیست. مطمئن باشید شکست 4 بر یک ما مقابل تراکتور فقط یک اتفاق بوده. ضمن اینکه ما از ابتدا هم با هدف پیروزی به زمین مسابقه رفته بودیم اما با پنالتی که برای تراکتور اعلام شد، روحیه بازیکنان ذوب خیلی پایین آمد و شرایط سخت شد.

بعد از آن تغییری هم در ترکیب ذوب ایجاد شد.

ترکیب ما سه دفاعه شد و وقتی این اتفاق می‌افتد یا گل می‌زنیم یا می‌خوریم. قسمت نبود و موقعیت‌های ما گل نشد اما آنها زدند و گل شد.

نگران این نیستید که این شکست، برای بازی با استقلال روی بازیکنان تأثیر بگذارد؟

اتفاقاً باید این شکست روی بازیکنان تأثیر بگذارد. باید بفهمیم که دو هفته است باختیم. ما باید این هفته مقابل استقلال برنده باشیم. باید به خودمان بیاییم چون رقابت تیم‌ها به قدری فشرده است که اگر دو بازی دیگر ببازیم، اصلاً بعید نیست که تا پایان فصل کاندیدای سقوط هم باشیم.

با این حال در این دو هفته خیلی تحت فشار بودید.

بله اما بیشتر از همه مدافعان ما در این دو هفته تحت فشار بودند و به همین خاطر می‌خواهم از وحید حمدی نژاد و محمد نژاد مهدی یک تشکر ویژه داشته باشم. این دو دفاع از بهترین‌های ایران هستند و واقعاً در کنار بقیه بازیکنان با زحمت‌های شان من را دلگرم می‌کنند.

این دو باخت زنگ خطری بوده که برای تان به صدا درآمده.

ما 9 بازی دیگر تا پایان فصل داریم. اگر قهرمانی و موفقیت می‌خواهیم باید فکر کنیم تازه لیگ برای ما شروع شده. یک لیگ 9 مسابقه‌ای و ما باید همه این بازی‌ها را ببریم تا اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.

البته پیروزی در شهرآورد ممکن است بازیکنان استقلال را هم مغرور کرده باشد.

اصلاً نمی‌توان گفت استقلال، السد و پرسپولیس را شکست داده و مغرور شده چون در شرایطی نیست که بخواهد مغرور شود. آنقدر اول فصل بدبختی کشیده‌اند که حالا به سختی امتیاز از دست می‌دهند.

به هرحال ذوب‌آهن نشان داده که همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خوب نتیجه گرفته است.

بله. وقتی هنوز هیچ تیمی پرسپولیس را نبرده بود، ما این تیم را شکست دادیم. استقلال هم به جز بازی رفت ما در همین فصل، همیشه ذوب‌آهن را از بحران درآورده است. با این حال به نظر من الان وقت کری خواندن نیست و قطعاً آنها در این بازی می‌آیند تا امتیاز از دست ندهند و همین شرایط بازی را سخت می‌کند. اتفاقاً خیلی هم می‌خواهم از استقلالی‌ها تعریف کنم. کاوه رضایی خیلی خوب است. همه استقلالی‌ها خیلی خوب هستند.

استقلالی‌ها در شهرآورد هم نشان دادند که در ضربات آخر سنجیده و با دقت هستند و همین کار شما را سخت می‌کند.

من شهرآورد را به طور کامل ندیدم اما به نظر من پرسپولیس در این بازی مثل همیشه دفاعش را از خطوط جلویی شروع نمی‌کرد. اگر ما بتوانیم از همان خطوط جلویی دفاع را شروع کنیم، فکر نمی‌کنم موقعیت‌های شهرآورد، در بازی با ذوب‌آهن هم نصیب شان شود.

بازی خانگی هم می‌تواند امتیازی برای شما به حساب بیاید؟

الان ما در شرایطی نیستیم که به این مسائل توجهی کنیم. بازی چه در اصفهان باشد چه در آزادی، باید ببریم. استقلال و پرسپولیس هم که در هر شهری طرفداران خودشان را دارند اما گلایه‌ام از طرفداران ذوب‌آهن این است که فقط برای بازی‌های ما با پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه می‌آیند. اگر در بازی‌های دیگر هم همینطور ما را حمایت کنند، قطعاً ما هم انرژی بیشتری می‌گیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دفعه بهتر از بازی رفت از بحران برای همیشه خارجتون میکنه!

    • جێژوان

      پرسپولیسیا با قاطعیت از پیروزی در دربی میگفتن که جوانان استقلال جوابشونو دادن... حالا مظاهری هم با یه غرور همراه با اطمینان و البته خرافات از پیروزی دم میزنه
      اما جوانان استقلال جوابشونو میدن...
      رده چهارمیشونم از دست بدن...
      نه یکی نه دوتا...میزنیم سه‌تا سه‌تا

    • علی

      خداییش این بازی هم با وادادگی ذوب آهن به ششتقلال تموم میشه.همه تیما جلو ششتقلال بازی رو وا میدن ولی جلو پرسپولیس با تمام قدرت بازی میکنن .اکثر تیما مایل هستن ششتقلال بره بالا تو جدول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج