۴۸۱۳۵۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

اعدام، فرجام قتل فجیع راننده آژانس

حکم قصاص دو مرد که متهم به قتل عمدی راننده یک آژانس با ماده بیهوش کننده و ضربات متعدد چاقو هستند، تایید شد.

خبرآنلاین: حکم قصاص دو مرد که متهم به قتل عمدی راننده یک آژانس با ماده بیهوش کننده و ضربات متعدد چاقو هستند، تایید شد.

ماموران پلیس استان فارس جسد مردی میانسال را در خیابان فرصت شیرازی پیدا کردند. این جنازه کنار دیوار یک خانه رها شده بود. در ابتدا این تصور به وجود آمد که متوفی به دلیل اصابت ضربات متعدد چاقو جان خود را از دست داده است اما تحقیقات بعدی که منجر به شناسایی خانواده او شد، نشان داد این فرد از چند روز قبل گمشده و زمانی که از خانه خارج شده، سوار بر خودروی زانتیای شخصی اش بوده و به احتمال زیاد قربانی یک سرقت شده است.

بررسیهای مأموران و ردیابیخودروی مقتول، فاش کرد این اتومبیل در پمپ بنزینی در شیراز سوختگیری کرده است.

با توجه به کشف این جسد به دستور بازپرس، جسد مرد میانسال به پزشکی قانونی انتقال یافت. کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ وی را استفاده از ماده بیهوش کننده و ضربات متعدد چاقو اعلام کردند.

در حالی که چند روز بیشتر از این ماجرا نمی گذشت یکی از سارقان در حالی که قصد فروش خودرو را داشت شناسایی و بازداشت شد. مرد جوان سرقت ماشین را پذیرفت و گفت: با همکاری یکی از دوستانم دست به این کار زدیم. ما قصد کشتن او نداشتیم؛ قصدمان این بود که او را بیهوش و اموالش را سرقت کنیم. اما به دلیل اینکه مقاومت کرد پس از بیهوشی او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و سپس جسدش را در یکی از خیابان های شیراز رها کردیم.

وي گفت: من با مقتول در آژانس آشنا شدم و بعد از آن هم به آنجا رفتوآمد میکردیم. او را به دوستم هم معرفی کردم، نقشهای که طراحی کرده بودیم این بود که به او مقداری آبمیوه مسموم به داروی خوابآور بدهیم و بعد که بیهوش شد اموالش را سرقت کنیم. همین اتفاق هم افتاد. بعد از اینکه او آبمیوه را خورد و مسموم شد درحالی که بیهوش بود، با ضربات چاقو او را به قتل رسانده و سپس جسدش را در گوشه ای رها کرده و متواری شدیم.

بعد از اعترافات این مرد، متهم دیگر نيز بازداشت شد. او در اعترافات اولیهاش مدعیشد همراه دوستش نبوده و از سرنوشت مقتول هم اطلاعی ندارد. اما در ادامه همدستی با دوستش را قبول كرد و گفت با داروی خوابآور و ضربات متعدد چاقو مقتول را به قتل رسانده و سپس با سرقت اموال وی متواری شده اند.

وقتی دو متهم با هم روبه رو شدند، متهمان بار دیگر اظهارات خود را مطرح کردند.

پرونده زمانی پیچیده تر شد که پزشکی قانونی اعلام کرد مرگ بر اثر مسمومیت دارویی نبوده و البته آثار ظاهری فشار بر عناصر حیاتی یا ضربات چاقو بوده است.

دادگاه برای مشخص شدن این موضوع، هیأتی از متخصصان در پزشکی قانونی را موظف به بررسی دوباره پرونده پزشکی مقتول کرد. درنهایت با صدور کیفرخواست علیه هر دو متهم به اتهام قتل عمدی، پرونده برای رسیدگی به شعبه سوم کیفری یک دادگاه کیفری فارس فرستاده شد.

متهم ردیف اول، یک بار دیگر گفته هایش را تکرار و تأکید کرد قصدی برای کشتن مقتول نداشته است. وي گفت: ما فکر می کردیم چند ساعت دیگر به هوش میآید و به خانه اش برمی گردد.

وقتی نوبت به متهم دیگر رسید، او اتهام قتل را قبول کرد. وي گفت: من بارها تکرار کردهام که قصد قتل نداشته ایم، زمانی که دوستم ماشین را برای فروش برد، من نبودم.

در پایان جلسه رسیدگی نیز وکیل مدافع به دفاع از موکلش پرداخت و گفت: متهمان قصد قتل نداشته و فقط برای سرقت این کار را کرده اند.
این دلایل مورد قبول هیأت رسیدگی قرار نگرفت و هر دو متهم به قصاص محکوم و خواستار بررسی این پرونده در دیوانعالی کشور شدند. این حکم در دیوانعالی کشور تایید شد و قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      از خدا بی خبرها، اون بنده خدا که بیهوش بود، باز چرا بهش چاقو زدین؟ حقتون همون اعدامه

    • بدون نام

      زودی بکشید قاتلان بیشرف دزد و بی ناموس را

    • بدون نام

      باید هردو انگل را اعدام کنند

    • بدون نام

      چه جالب میگه قصد کشتنشو نداشتیم فقط میخواستیم بیهوشش کنیم نقششون عملی شد اما باز کشتنش! دلیلش یک چیز هست چون مقتول اینارو میشناخت بعد اینکه بهوش بیاد از ترس اینکه لوشون بده زدن کشتنش

    • روح ک ش

      حالا خدا کنه اعدام بشن. ی عده از خدا بیخبر کمپین راه نندازن برن رضایت بگیرن

    • فرهاد جانم شیراز کته

      اعدامش کنین بره گندشون پاک بشه اینا بشر نیستن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج