۴۸۱۴۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

احتمال تعویق در روابط روسیه و آمریکا

نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت: ابهامات درباره روابط دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با روسیه می تواند برقراری روابط نزدیک تر بین دو کشور را به تعویق بیندازد.

خبرگزاری ایرنا: نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت: ابهامات درباره روابط دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با روسیه می تواند برقراری روابط نزدیک تر بین دو کشور را به تعویق بیندازد.
نشریه پولیتیکو روز پنجشنبه نوشت: فشار سیاسی بر ترامپ برای اتخاذ مشی سختگیرانه تر حتی می تواند به تنش در روابط آمریکا و روسیه منجر شود.
مجموعه افشاگری ها درباره تماس های مشاوران ترامپ با مقام های روس تهدید خارج کردن طرح های ترامپ برای برقراری روابط نزدیک تر با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را به دنبال دارد.
فشارهای سیاسی فزاینده بر ترامپ برای مقابله با پوتین به جای همکاری با وی، می تواند تنش ها بین دو کشور را به سطوح خطرناک جدیدی سوق دهد.
مقام های آمریکایی، کارشناسان روس و مقام های کرملین به دنبال ارائه اطلاعات غلط از سوی «مایکل فلین» مشاور مستعفی امنیت ملی ترامپ درباره گفت و گوهایش با سفیر روسیه و گزارش هایی درباره احتمال تماس مشاوران ترامپ با مقام های اطلاعاتی روسیه در جریان کمپین انتخاباتی آمریکا، انتظارات شان را درباره گرمی در روابط واشنگتن و مسکو کاهش داده اند.
ترامپ ازمدتها قبل پوتین را ستوده است؛ موضوعی که برخی ازاعضای هر دو حزب اصلی را نگران کرده است. از زمان روی کار آمدن ترامپ، مشاورانش امکان لغو برخی از تحریم های مسکو را که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا آنها را اعمال کرده بود، بررسی کرده اند.
رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه رسیده که برخی از جمهوری خواهان کنگره استقبال چندانی از ایده روابط نزدیک تر با روسیه نمی کنند.
«باب کورکر» روز چهارشنبه گفت: «روسیه دوست ما نیست.» وی همچنین نفود احتمالی روسیه بر دولت ترامپ را «یک مشکل بزرگ و مشخص خواند که کسی تمایلی به صحبت کردن یا تایید آن را ندارد.
ترامپ در دوران نامزدی انتخاباتی اظهارات مثبتی را درباره روسیه مطرح و از این کشور حمایت کرد اما از زمان تحلیفش در ماه گذشته مشاوران و اعضای کابینه اش لحن سختگیرانه تری را علیه مسکو بکار بسته اند.
«جیمز ماتیس» وزیر دفاع ترامپ در جلسه تاییدش در سنا روسیه را تهدیدی علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواند و اشاره کرد که«ما در تعداد فزاینده ای از زمینه ها باید با روسیه مقابله کنیم.»
ترامپ تمایلی به استفاده از لحن انتقادآمیز از پوتین نداتشته است و حتی اتهامات درباره نقش پوتین در نابودی رقبای سیاسی اش را تکذیب کرده است.
اظهارات ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش و زمان مراسم تحلیفش نشان می دهد که وی خواستار مشارکت با روسیه در جنگ با داعش در سوریه و لغو برخی تحریم های مسکو است.
برخی گزارش های جدید نشان می دهد که فلین ممکن است در تماس با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن درباره لغو تحریم های روسیه گفت و گو کرده باشد.
«توماس گراهام» از مقام های سابق روسیه در دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و برخی دیگر، خلاء های بیشمار در پست های کلیدی سیاست خارجی و محدودیت ارتباط با روسیه را از دلایل احتمالی تاخیر در آمادگی برای اولین دیدار ترامپ و پوتین عنوان کرده اند.
یکی از مقام های جمهوری خواه که به تازگی با برخی از مقام های کرملین در مسکو دیدار کرده است گفت: انتظارات روس ها در حال حاضر کاملا هدفمند و دقیق است و من فکر نمی کنم آنها انتظاراتی داشته باشند که برخی در آمریکا به روسیه نسبت می دهند.
وی افزود: مقام های روس درباره موضع مقابله جویانه ترامپ در قبال ایران و نیز اظهارات ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس مظنون هستند.
«آندرو ویس» ازمقام های پیشین امنیت ملی دولت «بیل کلینتون» و از کارشناسان اندیشکده صلح کارنگی گفت: هدف روسیه در رابطه با دولت جدید آمریکا هرگز دستیابی به توافقی بزرگ درباره اوکراین و سوریه نبوده است. آنها بیشتر علاقه مند به تضعیف نفوذ آمریکا هستند تا واشنگتن تهدیدی علیه بقای این کشور نباشد.
گزارش جدید اندیشکده کارنگی که ویس یکی از نویسندگان آن است چنین استدلال می کند که روابط روسیه و آمریکا نمی تواند بسرعت و به راحتی بهبود یابد.

وی پیش بینی کرده که با توجه به اتفاقات رخ داده توافق با روسیه برای دولت ترامپ در مقایسه با چند هفته پیش دشوارتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج