جاباما
۴۸۱۷۶۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توسعه روابط استراتژیک بین ایران، عمان و کویت

سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح سفر دکتر حسن روحانی به کشورهای عمان و کویت به ایرنا گفت: این سفرها در شرایط خاص و حساس منطقه، نشان از اراده مشترک این سه کشور برای توسعه روابط دوستانه بین دو سوی آبراه استراتژیک خلیج فارس است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح سفر دکتر حسن روحانی به کشورهای عمان و کویت به ایرنا گفت: این سفرها در شرایط خاص و حساس منطقه، نشان از اراده مشترک این سه کشور برای توسعه روابط دوستانه بین دو سوی آبراه استراتژیک خلیج فارس است.
بهرام قاسمی پنجشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه سفر رییس جمهوری ایران به عمان و کویت به دعوت سران این دو کشور صورت گرفت، افزود: سلطان قابوس پادشاه عمان و شیخ صباح امیر کویت همواره خواستار روابطی گسترده با جمهوری اسلامی ایران بوده و فراتر از روابط دو جانبه، خواستار ایجاد یک سازکار جمعی با مشارکت ایران و کشورهای منطقه برای گفت و گو درباره ثبات و امنیت منطقه و تهدیدات و نگرانی های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی هستند.
وی ادامه داد : سفر روز چهارشنبه دکتر روحانی به عمان و کویت با استقبال فوق العاده مسئولان، مردم و رسانه های منطقه همراه بود، به ویژه پس ازآنکه برخی بازیگران فرامنطقه ای در هفته های اخیر تلاش کرده بودند در جهت منافع خود بین کشورهای اسلامی تفرقه بیفکنند. این سفر و استقبال گسترده از آن نشان داد که سیاست های تحریک آمیز قدرت های فرامنطقه ای، نتیجه عکس داشته و اراده مردم و دولت های دوراندیش، برای گسترش همکاری ها افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت : در سفر دکتر روحانی به مسقط که پس از دوره بهبودی و نقاهت پادشاه عمان، نخستین سفر یک رییس کشور به عمان در دو سال گذشته بود، علاوه بر اطمینان از سلامتی سلطان قابوس، مذاکرات فشرده و مفیدی درمورد گسترش روابط اقتصادی، تجاری فرهنگی و مردمی دو کشور صورت گرفت و دوطرف دستور فوری را برای برداشتن موانع و تسریع همکاریها به دستگاههای ذیربط در دو کشور صادر کردند.

وی افزایش خطوط کشتیرانی بین بنادر دو کشور، تسهیل روادید جهانگردی و تجاری، همکاری های بانکی و اقتصادی، تاکید بر اهمیت تسریع درخط انتقال گاز بین دو کشور را از جمله توافقات رهبران دو کشور ایران و عمان در این سفر اعلام کرد.

قاسمی اضافه کرد : دکترروحانی در این سفر با تجلیل از نقش و رویکرد سازنده سلطان قابوس در پرونده های منطقه ای ابراز امیدواری کرد، جنگ در یمن همسایه جنوبی عمان که باعث خسارت های سنگین به زیرساخت های این کشور اسلامی و شرایط انسانی تاسف باری شده است، هر چه سریعتر با رویکرد سازنده و بشر دوستانه همه طرف های درگیر پایان یابد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی سفر ریاست جمهوری به کویت را در پاسخ به سفر امیر کویت به تهران در خرداد ماه سال ١٣٩٣ و بر اساس دعوت شیخ صباح اعلام کرد و گفت: در این سفر نیز علاوه بر گفت وگو در خصوص مناسبات دو جانبه، مذاکرات مفصل و دقیقی در خصوص شرایط منطقه ای و ساز و کار مناسب برای کاهش تنش درمنطقه و همکاری های جمعی صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیر کویت، اظهارات و دیدگاههای رییس جمهوری کشورمان را که برخواسته از روح اخوت اسلامی بود با اهمیت تلقی و از رویکرد سازنده کشورمان برای کاهش تنش بین کشورهای عربی همسایه ابراز رضایت و خشنودی کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: این در حالی است که امیر کویت درهفته های اخیر پیامی برای رییس جمهوری کشورمان ارسال و دیدگاههایی را در مورد گفت وگوهای منطقه ای مطرح کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه به حضور تمامی مقام های عالیرتبه عمان و کویت در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری کشورمان و انجام بالاترین سطح تشریفات اشاره کرد و گفت: این سفر کوتاه ٨ ساعته نشان از اهمیتی داشت که مقام های این دو کشور برای سفر رییس جمهوری ایران قائل بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج