۴۸۲۸۶۴
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آیت‌الله مکارم: دو سوم مردم به یارانه نیاز نداشتند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با چه منطقی این پول یارانه ها را در اختیار ۷۰ میلیونی که حداقل دو سوم آنها نیازی به این پول نداشتند گذاشتند و این پول را به جای این که به بخش تولید ببرند در عرصه های دیگر سوخت کردند.

خبرگزاری ایلنا: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران اتاق بازرگانی و تعاون با بیان این که اقتصاد ما، متاسفانه از بیماری و از مشکلاتی رنج می برد، تصریح کرد: این مشکلات، غیر قابل حل نیست، ولی نیازمند یک عزم عمومی و جدی است که به این مشکلات به صورت مجزا بپردازد.

او افزود: برخی از مشکلات این حوزه از طریق همکاری مجلس و نهادها حل می شود و برخی از این مشکلات را نیز قوه قضاییه باید حل کند و رفع برخی از مشکلات دیگر نیز نیازمند فرهنگسازی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، مردم باید باور کنند که صرفه اصلی آن است که از اجناس داخلی و تولیدات داخلی استفاده کنند ؛ امروزه مهمترین اقتصاد دنیا نیز به سوی اقتصاد مقاومتی می رود.

این مرجع تقلید یادآور شد: آنها اعلام کرده اند که ملت آمریکا باید تولیدات آمریکایی و داخلی خود را مصرف کند؛ پس می بینیم که آنها هم به این سمت می روند.

او اضافه کرد: وقتی تولید داخلی مصرف شود بیکاری و بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می گردد، ولی این حرکت نیازمند رعایت سه نکته است.

او گفت: نخستین نکته آن است که مردم از نظر فرهنگی ساخته شوند؛ امروزه تفکر بسیاری از مردم آن است که اجناس خارجی بهتر است و به همین خاطر بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را با مارک خارجی می فروشند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: تولید داخلی نیزباید با کیفیت و قیمت مناسب عرضه شود؛ در کنار این مسائل، باید مساله قاچاق کالا را حل کنیم؛ وقتی گفته می شود که درصد بالایی از کالاهای بازار ما از طریق قاچاق وارد می شود قابل قبول نیست.

این مرجع تقلید یادآورشد: متاسفانه امروزه بسیاری از سوء استفاده گران مالی از این کار خود ترس ندارند، زیرا جریان رسیدگی دست و پاگیر است و به همین دلیل نمی ترسند؛ در کشورهای غربی مردم جرات ندارند مالیات خود را عقب بیندازند چون سیستمی حاکم است که به راحتی آنها را تحت فشار قرار می دهد.

او اظهار کرد: کشور ما دارای انواع منابع مختلف است؛ اقتصاد ما مزیت های بسیاری دارد که می توان از آنها استفاده کرد ولی نکته مهم، مدیریت این جریان اقتصادی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی مشکلات و بیماری ها از گذشته بوده و به امروز رسیده است از جمله مشکل و بیماری مزمن یارانه هاست؛ با چه منطقی این پول را در اختیار ۷۰ میلیونی که حداقل دو سوم آنها نیازی به این پول نداشتند گذاشتند و این پول را به جای این که به بخش تولید ببرند در عرصه های دیگر سوخت کردند.

این مرجع تقلید یادآورشد: در این زمینه نیز باید با امیدواری جلو برویم و احساس یاس و ناامیدی کاری از پیش نمی برد؛ همه ما باید مبلغ اقتصاد سالم باشیم زیرا اگر اقتصاد ما سالم شد جوانان ما نیز از بیکاری نجات می یابند و سلامت را درپیش می گیرند.

او افزود: اگر اقتصاد درست شود دیگر غربی ها نمی توانند با اندک تحریم اقتصادی ما را آزار دهند؛ دشمنان از نظر نظامی نمی توانند به ما حمله کنند و به همین خاطر همیشه از حربه تحریم استفاده می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اصل فعالیت های اقتصادی باید در عرصه تعاونی انجام شود؛ حتی کسانی که فعالیت فردی می کنند نام شرکت را روی این کار خود می گذارند، زیرا فعالیت شرکتی جلب اعتماد می کند؛ توسعه تعاون نیز نیازمند فرهنگ سازی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      اقای مرجع ازشماتوقع نبودفراموش کنیدکه این پول نا رااز خودمردم می گیرندومیدهند نه ازجیب خودشان نان شصت تومانی راالان هزارتؤمان وبنزین صدتومانی راهزارتومان وقبض هاراده پانزده برابرکرده اند

    • بدون نام

      این یارانه حق مردمه چهل و پنج تومن چیه که اونقدر روش مانور میدین بخدا خیلی جاها پولهای بیشتری حیف و میل میشه و هیچکس هم اعتراضی نمیکنه

    • بدون نام

      چی بگم که هرچی بگم و هر جوری بگم سانسور میشه پس همون بهتر که سکوت اختیار کنم.

    • بدون نام

      مثل این که جناب ایت الله از زندگی مردم خبر ندارن که از بی نیازی به یارانه میگن. بد نیست ایشان کمی اجاره خانه خرج تحصیل فرزندان و بیکاری و. ....را هم در کنار تورم مد نظر داشته باشن

    • بدون نام

      آره خوب یارانه ما که زوری دستمون به دهنمون میرسه باید قطع میشد ،یارانه یه مشت پولدار که پول چرک کف دستشونه باید پرداخت میشد.....

    • بدون نام

      معلومه از جامعه و مردم خبر ندارید.. ۸۰درصد نیاز دارند. از اون گذشته هدف از اجرای هدفمند یارانه ها این نبود. پول حاملهای انرژی سه برابر شده ولی یارانه چندین سال ثابت مانده است.پول گاز آنقدر رفته بالا که خانواده ها توان پرداخت ندارند.

    • پویا

      اما دولت ترسو ازترس رای نیاوردن ، حق اقشار ضعیف رو میده به پول دارها ....

    • بدون نام

      اونا که میلیارد ی دزدی میکنن بیماری نیست امااین 45 تومن که دولت به ما میده مریضی اینقدر هرماه دولت داره از مالیات می گیره از راه های مختلف اینا مریضی نیست یخورده حق بگید

    • بدون نام

      مخالفم مردم همه گشنه هستن

    • بدون نام

      عجب.....
      مثل اینکه فلسفه این یارانه ها رو یادشون رفته همه...
      قرار بود پولی که دولت به عنوان یارانه به اقلام مختلف میده رو حذف کنن و اون پول رو به هر ایرانی بدن که خودش تصمیم بگیره که چجوری ازش استفاده کنه...اما اخیرا این یارانه شده محلی برای منت گزاشتن سر ملت....

    • بدون نام

      با چه منطقی این پول یارانه ها را در اختیار ۷۰ میلیونی که حداقل دو سوم آنها نیازی به این پول نداشتند گذاشتند .........................با این منطق که موقع شروع یارانه ها گفتن پول نفت ومنابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید به عدالت بین همه تقسیم شود ......

    • بدون نام

      خواستم نظر بدم وای نظر مردمو دیدم دیگه معلوم شد هویت مسوولین ما دیگه هیچی نمیگم

    • اریا

      ادم سیر از گرسنه خبر نداره
      قیمت هارا برگردونید یارانه برا خودتون
      سه ما تابستان یک میلیون فقط پول برق دادم چون کولر ابی جواب نمیده 48درجه مجبورم گازی استفاده کنم
      خدا به دادمون برسه مردم گم شدن

    • بدون نام

      اتفاقا همه نیاز دارن

    • بدون نام

      فعلا همه مردم درخط فقر به سر می برند آقای عزیز بگویید گرانی را حذف کنند رایانه ازرانی خودتان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج