۴۸۳۰۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همه غول‌هایی که به فضا پرتاب شدند!

در قرن بیستم شاهد پیشرفت‌های زیادی در اکتشافات فضایی با ماهواره‌های مصنوعی، کاوشگرها و فضاپیماها بوده‌ایم. اولین ماهواره مصنوعی Sputnik I به همراه تعدادی وسیله بزرگ دیگر در سال ۱۹۵۷ به فضا ارسال شدند. در ادامه هفت شی شگفت انگیز ساخته بشر که به فضا ارسال شدند معرفی می‌شود.

خبرآنلاین: در قرن بیستم شاهد پیشرفت‌های زیادی در اکتشافات فضایی با ماهواره‌های مصنوعی، کاوشگرها و فضاپیماها بوده‌ایم.

اولین ماهواره مصنوعی Sputnik I به همراه تعدادی وسیله بزرگ دیگر در سال ۱۹۵۷ به فضا ارسال شدند. در ذیل هفت شی شگفت انگیز ساخته بشر که به فضا ارسال شدند معرفی می‌شود.
همه غول‌هایی که به فضا پرتاب شدند!

۱. ایستگاه بین‌المللی فضایی(ISS) بزرگ‌ترین ایستگاه فضایی است که تاکنون ساخته شده است. این ایستگاه از زمین فوتبال بزرگتر بوده و حدود ۳۵۶ فوت طول و ۲۴۰ فوت عرض دارد و وزن آن ۹۰۰ هزار پوند است. این ایستگاه دارای آزمایشگاه چرخشی برای تحقیقات مختلف علمی و فضایی و تنها ماهواره‌ای است که با چشم غیرمسلح از روی زمین مشاهده می‌شود.

۲. تلسکوپ فضایی هابل(HST) اندازه‌اش ۴۳.۵ فوت است و از سال ۱۹۹۰ تاکنون چنین چیزی ایجاد نشده و وزن آن حدود ۲۷ هزار پوند است.

۳. ماهواره‌های محیط‌زیست از بزرگترین ماهواره‌ها هستند که جو زمین را کنترل می‌کنند. این ماهواره‌ها دارای طول ۳۳ فوت و وزن ۱۸هزار و ۱۰۰ پوندی هستند.

۴. ایستگاه فضایی MIR توسط روسیه راه‌اندازی شده و اولین ایستگاهی است که توسط دولت دیگری جز ایالات متحده راه‌اندازی شده است. این ایستگاه ۱۰۸ فوت طول و ۱۰۱ فوت عرض دارد و وزن آن حدود ۳۰۹ هزار پوند است.

۵. موشک زحل V حدود ۳۴۳ فوت قد و بیش از ۶ میلیون پوند وزن دارد. این موشک بلندترین، سنگین‌ترین و قدرتمندترین راکتی است که تاکنون ساخته شده است. از سال ۱۹۶۷ این موشک راه‌اندازی شده و تاکنون ۱۳ ماموریت فضایی داشته است.

۶. ایستگاه فضایی اسکای لب نیز نخستین ایستگاه فضایی پژوهشی است. وزن آن حدود ۱۷۰ هزار پوند است و در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ در فضا قرار گرفته است.

۷. فضاپیمای ترابری خودکار( ATV) از بزرگ‌ترین مجراهای فضایی برای تامین آّب، اکسیژن، غذا، پوشاک، قطعات یدکی و مواد برای آزمایشگاه ISS است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج