جاباما
۴۸۳۱۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توکلیان: توقع مردم از یزدانی بالاست

مربی تیم‌ملی کشتی آزاد گفت: فشارهای روحی و روانی بعد از المپیک روی حسن یزدانی بسیار زیاد بود.

خبرگزاری فارس: امیر توکلیان درباره قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی آزاد گفت: در ۵ سالی که در این رقابت‌ها در خدمت تیم‌ملی بوده‌ام یکی از زیباترین و حساس‌ترین مسابقات امسال بود. البته سال گذشته هم در ۴ مبارزه ۴ بر ۴ به پیروزی رسیدیم و تکلیف قهرمان در سنگین‌وزن مشخص شد.

وی ادامه داد: یکی از جذابیت‌های مسابقات تیم به تیم همین است. تمام کشتی‌گیران ما در حد توان ظاهر شدند و حتی برخی نفرات مانند اسماعیل‌پور، نصیری و حسین‌خانی بیش از خودشان کشتی گرفتند.

مربی تیم‌ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را در فینال می‌کردید، گفت: جذابیت‌های ورزش به خصوص کشتی به همین غیرقابل پیش‌بینی بودنش است. شاید بسیاری از کارشناسان فکر می‌کردند ما شکست خواهیم خورد چون معتقد بودند تیم آمریکا بهتر از ما است، اما وقتی اسماعیل‌پور قهرمان جهان را شکست می‌دهد یا حسین‌خانی مقابل نفر سوم جهان به پیروزی می‌رسد یا نصیری از شکست پیروزی می‌سازد، معادلات برهم می‌خورد. زیبایی‌های کشتی هم به همین بُرد و باخت‌هاست.

توکلیان درباره عملکرد حسن یزدانی و شکست دور از انتظار او گفت: فشارهای روحی و روانی بعد از المپیک، روی یزدانی زیاد بود. از طرفی او تا قبل از این مسابقات تنها در ۳ مبارزه در وزن جدید روی تشک رفته بود. متأسفانه ویزای فرانسه درست نشد تا قبل از جام‌جهانی میدان ببیند. ۴ روز قبل از شروع مسابقات نیز دچار سرماخوردگی شد و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کرد؛ به همین دلیل با وجود شروع هیجانی و پرقدرتی که در تایم اول مقابل حریف آمریکایی داشت، بدنش کم آورد و خالی کرد.

وی تصریح کرد: البته در این وزن علیرضا کریمی را هم داشتیم که زانویش آسیب‌دیده بود و از طرفی تجربه شکست مقابل حریف آمریکایی را در جام باشگاه‌های جهان داشت. علی‌رغم میل باطنی‌مان از یزدانی استفاده کردیم. البته حریفش نیز کشتی‌گیر کوچکی نبود؛ او سال‌ها در وزن ۷۴ کیلوگرم پشت‌سر باروز مانده بود و در همین مسابقات هم با امتیاز عالی شریف شریف‌اف قهرمان آذربایجانی المپیک لندن را شکست داد و در تمام دیدارهایی که روی تشک رفت به پیروزی رسید.

مربی تیم‌ملی کشتی آزاد افزود: یزدانی تازه به این وزن آمده است و نیازمند زمان است. قبول داریم که توقع مردم از او بالا است، اما برای اینکه بتواند در این وزن نیز نتایج درخشانی کسب کند، نیازمند میدان‌های بیشتری است.

توکلیان درباره اعزام تیم‌ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی و اینکه آیا قرار است ۲ تیم مجزا به این مسابقات اعزام شود، یا اینکه شاهد حضور نفرات مشترک در ۲ تیم خواهیم بود، گفت: در برخی اوزان باید از یک کشتی‌گیر به صورت مشترک استفاده کنیم و در اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم که ۲ کشتی‌گیر خوب داریم می‌توانیم از ۲ کشتی‌گیر استفاده کنیم. نفراتی که وزن کمتری کم می‌کنند، شانس حضور در ۲ رویداد را در صورت صلاحدید کادر فنی خواهند داشت.

وی با اشاره به استقبال و مهمان‌نوازی خوب مردم کرمانشاه گفت: باید از مردم خوب کرمانشاه که سنگ‌تمام گذاشتند تشکر کنیم. این پیروزی متعلق به تمام مردم ایران است و بچه‌ها با تمام وجود برای سربلندی مردم ایران تلاش کردند؛ خوشحالی مردم از همه چیز برای ما ارزشمندتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج