جاباما
۴۸۳۲۸۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«زن نااهل» گدار در اینترنت!

حتی اگر به سینما و تئوری‌های خاص ژان لوک گدار علاقه‌مند نباشید، نام او جزء جدایی ناپذیری از تاریخ سینما به شمار می‌آید. فیلمسازی با کارنامه‌ای پر از تجربیات عجیب و غریب.

وب سایت دنیای تصویر: حتی اگر به سینما و تئوری‌های خاص ژان لوک گدار علاقه‌مند نباشید، نام او جزء جدایی ناپذیری از تاریخ سینما به شمار می‌آید. فیلمسازی با کارنامه‌ای پر از تجربیات عجیب و غریب.
«زن نااهل» گدار در اینترنت!

اما در این کارنامه فیلم‌های مهجور و مفقود هم کم نیستند. یکی از آنها فیلم کوتاه «زن نااهل» اولین تجربه گدار در کارگردانی یک اثر داستانی بر اساس داستانی از گی دو موپاسان است که ۱۹۵۵ ساخته شده و برای سال‌ها هیچ رد و نشانی از آن در دسترس نبود.

اما در کمال تعجب چند روز قبل یک کاربر یوتیوب این فیلم کوتاه را در فضای مجازی منتشر کرده و مورد توجه اهالی سینما قرار گرفته است. گدار این فیلم را در ۲۴ سالگی و پنج سال قبل از «از نفس افتاده» ساخت و بعدا در سال ۱۹۶۶ و در ساخت «مذکر، مونث» به داستان همین فیلم رجوع کرد.

گدار ۸۶ ساله هنوز خود را بازنشسته نکرده و امسال با فیلم جدیدی که درباره جهان عربی مدرن در خاورمیانه و شمال آٰفریقا ساخته به سینما بازخواهد گشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج