جاباما
۴۸۳۳۴۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

اشاره وزیر راه به یکشنبه سیاه مجلس

آخوندی در دفاع از خود در برابر اتهامات وارد شده به فرزندش، گفت: لاریجانی هم در مجلس قبلی قربانی همین داستان و اتهامات بودند. اگر یک صفحه مدرک واقعی دارید تو را خدا به آقای رئیس،‌قوه قضائیه،‌سازمان بازرسی و غیره بدهید.

خبرآنلاین: آخوندی در دفاع از خود در برابر اتهامات وارد شده به فرزندش، گفت: لاریجانی هم در مجلس قبلی قربانی همین داستان و اتهامات بودند. اگر یک صفحه مدرک واقعی دارید تو را خدا به آقای رئیس،‌قوه قضائیه،‌سازمان بازرسی و غیره بدهید.

عباس آخوندي در جلسه علني امروز-يكشنبه، ۱ اسفند- در ادامه دفاعياتش در جلسه استيضاحش گفت: حتي يك نفر از نزديكان من در هيچ قرار دادي از وزارتخانه مداخله نداشتند.قرار داد فردي و شخصي نيست. مي آييد در اين تريبون حرف‌هايي را مطرح مي‌كنند و اين فقط مي‌تواند موجب نگراني شود. بايد از اينجا از آقاي سراج گله كنم و ايشان رئيس كل سازمان بازرسي هستند و ميگويند كه تا وقتي گزارشي بررسي و نهايي نشده است و رئيس سازمان بازرسي زيرش را امضا نكرده است داراي هيچ سنديتي نيست،‌چطور پس بازرسان سازمان يك سري اسناد خام را به آقاي دهقان مي‌دهند كه پشت تريبون بيان كنند؟

وي افزود: اگر اين حرفايي كه زدند كه اگر هيئت مديره غير قانوني است كه سه سال است كار كرده است و هر سال بازرس داشته است و ديوان محاسبات بازرسي كرده است. مگر اين ديوان زير نظر مجلس نيست آقاي لاريجاني به شما يك بار گزارش كردند؟ گفتند كه اين هيئت مديره غير قانوني است؟ چطور در صورت غيرقانوني بودن هيئت مديره مي‌تواند كار كند.

آخوندي با اشاره به بحث مطرح شده مبني بر حضور ۲۴ فرد دو شغله در اين وزارتخانه، تصريح كرد: مي‌گويند ۲۴ نفر پست دو شغله دارند خب شما يك نفر را بگوييد،‌نمي شود بدون مدرك حرف زد، اگر ۲۴ نفر دوشغله هستند اين كشور قانون و دادگاه دارد و يك جا در اين مدت مي رفتيد و مي گفتيد. مگرژهمين حرفا در جلسه قبلي استيضاح مطرح نشد، چرا از مهر گذشته تا كنون از هيچ جاي قانوني پيگيري كرديد چرا اين مواردي كه مي گوييد يك مورد محكوميت و پرونده رسمي ندارد،‌مدام مي گويند كه شنيده ايم آخر ميگويند و شنيده ايم شد مدرك؟

وزير راه با اشاره به يكشنبه سياه مجلس نهم كه در آن احمدي‌نژاد فيلمي از سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی، برادر رئيس مجلس نشان داد و اتهاماتي به او وارد ساخت، گفت: خود آقاي رئيس هم در مجلس قبلي قرباني همين داستان بودند و همين حرفها را در مجلس قبلي زدند. اگر يك صفحه مدرك واقعي داريد تو را خدا به آقاي رئيس،‌قوه قضائيه،‌سازمان بازرسي و غيره بدهيد اين كشور مگر مجاري قانوني ندارد اين مجاري قانوني براي چيست؟ اين مجاري براي اين است كه حرف ها را پشت تريبون نزنيد، جناب آقاي دهقان اين كه بگويم ميگويند، درست است؟

آخوندي در رابطه با اتهاماتي كه به سعيدنژاد وارد شده بود،‌ گفت: اولين قرار دادي كه مي گويند، اصلا براي دوره ما نيست،‌اين قرار داد بر ميگردد به دوره گذشته كه براي دولت قبل است و آقايان حتي تاريخ را نگاه نمي‌كنند، شرط من اين است كه هر كسي كه در وزارتخانه مي‌خواهد سمت بگيرد در شركت هاي وابسته نبايد يك درصد هم حتي سهم داشته باشد. اين مواردي كه مي‌گويند فرزند فلاني،‌حتي اگر يك مورد داشتيد كه فرزندم دخالت داشته است به مجاري قانوني و هر كسي كه ميخواهيد بدهيد،‌به خدا قسم بد است آدم كه همينطور كسي را متهم كنيد اين ايات را پيامبر برا ي ما گفته است.

وي تأكيد كرد: آقايان عزيز اين مواردي كه گفته مي شود حتي يك درصدش هم مصداق ندارد و كذب محض است، حالا اين استيضاح ميگذرد من از آقاي رئيس ميخواهم كه فكري به حال قانون كنند اينكه يك سري افراد محترم بي هيچ دليل متهم شوند. درست نيست. در بحث مبارزه با فساد من مدعي هستم و اين ادعا را ثابت هم مي كنم. آقاي حسن بيگي كه عاشق چشم و ابروي من نيستند،‌ايشان تحقيق كردند و گفتند در اين موارد وزارتخانه راه پاكدست ترين است.

وزير راه گريزي هم به املاك نجومي و حقوق هاي نجومي داشت و گفت: ‌اين موراد مختلف املاك و حقوق نجومي يك مورد اسمي از وزارتخانه ما آورده شد؟ من حتي براي قرار دادهاي داخلي گفتم بايد همه مشاوران اظهارنامه بدهند كه ما يك ريال هم رشوه نداديم. من كسي هستم كه يك سامانه «شهر راه» درست كنم كه هر كسي در ايران، هر اطلاعاتي را به موجب قانون دسترسي آزاد اطلاعات كه شما تصويب كرديد از ما بخواهد من تمام مديران و كارمندان وزارتخانه را موظف كردم تا اين اطلاعات را به افراد بدهند.

آخوندي همچنين تصريح كرد كه «در مبارزه با فساد من بسيار سر فرازم و بسيار خشنودم و اگر كوچك ترين تخلفي وجود داشته باشد. اقدام كنيد. فرزند من هم چه فرقي با بقيه ندارد. اگر كوچكترين تخلفي كردند شما به اشد مجازات محكوم كنيد، من هم همراهي ميكنم. يكي مي گويد شركت درست كرده است آخر مگر شركت درست كردن جرم است؟

او ادامه داد: من يك جمله بگويم كه در جهت مبارزه با فساد يك بخشنامه كردم كه سازمان هاي من حق ندارند به شركت هاي وابسته غيرقانوني كار بدهند، از همه شما ممنونم و از تمام دوستاني كه به دقت به عرايض بنده گوش كردند سپاسگذارم و از فراكسيون اميد و فراكسيون مستقلان و نمايندگان ولايي تشكر ميكنم. ميدانم آنچه راي ميدهيد براساس تشخيص خودتان است و خواستيد كه در برابر خداوند حجت شرعي داشته باشيد و به خاطر مسائل شخصي نخواهد بود. من علاقمند بودم در مورد مسكن حرف بزنم اما با توجه به اينكه فرصت تمام شده است امكانش نيست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      نمایندگان اگر زن و بچه خودشون به این صورت وجیع کشته میشدند باز رای اعتماد میدادند.

    • ایرانی

      فجیع نه وجیع

    • بدون نام

      احمدی نژاد اسمش اندازه دهن گشاد تو نیست اینقدر اسمشو نبر .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج