جاباما
۴۸۳۳۷۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بنیانگذار مایکروسافت: باید از ربات‌ها مالیات گرفت!

بیل گیتس، اولین مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کمپانی مایکروسافت در مصاحبه ای جدید عنوان کرد که می بایست در برابر هجوم بی رحمانه ربات ها به مشاغل، سازوکارهای مناسبی طراحی شود که یکی از آن ها گرفتن مالیات در ازای استفاده از ربات هاست.

وب سایت تک شات: پیشرفت های تکنولوژیکی در طی سال های اخیر و به دنبال آن تولید ربات هایی که از کارایی و عملکرد بهتری نسبت به نیروی کار انسانی برخورداند، بیکاری میلیون ها انسان در سراسر جهان را به دنبال داشته و همین مسئله نگرانی بسیاری از تحلیلگران و همچنین آن هایی که شغلشان توسط این ربات ها تهدید می شود را در پی داشته است.
بنیانگذار مایکروسافت: باید از ربات‌ها مالیات گرفت!

هم اکنون در بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا از جمله تولیدکنندگان گوشی ها و دستگاه های هوشمند، کارهایی که به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارند به ربات ها واگذار می شوند و از طرفی دیگر، مقرون به صرفه بودن استفاده از این ربات ها در برابر نیروی کار انسانی، منجر به تمایل مدیران شرکت ها و کارخانه های بزرگ دنیا به بهره‌گیری از این دستاورد بشری شده است.

در همین رابطه، بیل گیتس، اولین مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کمپانی مایکروسافت در مصاحبه ای جدید عنوان کرد که می بایست در برابر هجوم بی رحمانه ربات ها به مشاغل، سازوکارهای مناسبی طراحی شود که یکی از آن ها گرفتن مالیات در ازای استفاده از ربات هاست. وی در گفت و گویی با وب سایت Quartz عنوان کرد که اگر شرکت ها به دنبال بکارگیری ربات ها به جای نیروی کار انسانی هستند می بایست تبعات این کار را نیز در نظر بگیرند.

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: «در حال حاضر، انسان هایی که بر سر مشاغل مختلف در حال فعالیت هستند، مالیات های متعددی را پرداخت می کنند و اگر قرار باشد ربات ها جایگزین این افراد شوند و دقیقاً همان کار را انجام دهند، بنابراین می بایست از آن ها نیز مالیات گرفته شود.»

اگرچه بیل گیتس مخالف استفاده از ربات ها در صنایع مختلف نیست، اما عنوان می کند که این فرآیند می بایست به درستی مدیریت شود، در غیر این صورت، بشریت با مشکل جدی رو به رو و کنترل امور از دست خارج خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ها، اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ربات ها بین سال های ۲۰۲۳ الی ۲۰۳۳ بالغ بر ۵۰ درصد از مشاغل موجود در شرکت ها و کارخانه های جهان را در دست خواهند گرفت و بدین ترتیب، ضربه ای جدی به اقتصاد کشورها وارد خواهد آمد.

به اعتقاد گیتس، مالیات های جمع آوری شده از بکارگیری ربات ها را می توان به شیوه های درستی مدیریت و از آن در حوزه های از قبیل آموزش، مراقبت از سالمندان و تامین نیازهای اصلی کودکان مورد استفاده قرار داد. وی در پایان افزود که می توان از این مالیات برای پرداخت حقوق به برخی کارگرانی که شغلشان توسط ربات ها تصاحب شده است، استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج