۴۸۳۴۰۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

برپایی ۲۰۰ سفره هفت سین در تهران

ستاد دائمی سفرهای تهران آغاز بکار کرده است که برپایی بازارچه‌های سنتی و سفره‌های هفت سین از جمله برنامه‌های آن خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: علی رفیعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در حاشیه نشست خبری جشنواره «کافه مقصد گردشگری شهر» که روز یکشنبه در باغ موزه قصر برگزار شد گفت: ستاد دائمی سفر تهران ویژه نوروز ۹۶ از یک ماه و نیم قبل با دستور وزارت کشور به استانداری‌ها آغاز بکار کرد و سیاست‌گذاری‌های آن در ۵ بخش انجام گرفت. در این ستاد دستگاه‌های مختلفی برای میزبانی از مهمانان نوروزی با هم همکاری کرده‌اند. حدود ۳ میلیون نسخه و بروشور اطلاع رسانی در دست تهیه است که از طریق سازمان‌های مختلف تهیه و توزیع خواهد شد.

وی گفت: در بحث نظارت و بازرسی که وظیفه اصلی ستاد است در دو پیک اصلی قبل از نوروز و در ایام نوروز این نظارت‌ها انجام خواهد شد. ناظران از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بر واحدهای خدمات رسانی نظارت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران افزود: ۹۳۴ ناظر عمومی نیز داریم که با ستاد همکاری می‌کنند. حدود ۷۰۰ ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگی برای اجرا در تمام شهرستان‌ها، برپایی ۲۰۰ سفره هفت‌سین در تمامی مبادی ورودی، میادین اصلی و فضاهای عمومی و سایر تاسیسات گردشگری، برپایی ۴ نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، ۵ بازارچه سنتی در تهران و ۲۵ بازارچه در استانها و ۳۰۰ مکان اقامه نماز بخشی از فعالیت‌های ستاد دائمی سفر است.

وی ادامه داد: در نوروز، تور تهران قدیم و تور بزرگ تهران را در دو رینگ مختلف اجرا خواهیم کرد. همچنین برندی برای تهران با دستور معاون رئیس جمهور طراحی شده که درصدد هستیم آن را به‌صورت ویژه راه اندازی کنیم. تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز در ۱۱ کمیته آماده فعالیت هستند و هفته آینده جلسه اصلی و هماهنگی نهایی آن برگزار می‌شود.

همچنین امسال با توجه به حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و همجواری با استان‌های مازندران، گیلان، البرز و قم در نظر داریم تا تورهای ۱، ۲، ۳ و تورهای تلفیقی ۴ روزه را طراحی کنیم که با کمک شهرداری‌ها در اواخر هفته و ایام نوروز در مبادی‌های ورودی و خروجی استان تهران به دست مهمانان و گردشگران می رسد.

رفیعی گفت: ما برای اسکان ۳ هزار و ۳۵۰ نفر در تهران آمادگی داریم. همچنین ۱۷۰۰ کلاس برای پذیرش فرهنگیان از سایر نقاط و مردم اعلام آمادگی کرده اند. اگر مسافران تهران زیادتر شوند سوله های بحران نیز که دارای امکانات باشند برای سرریز مهمانان در نظر گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج