۴۸۳۶۶۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ریچارد شیکلِ مستندساز درگذشت

ریچارد شیکل منتقد قدیمی مجله تایم، نویسنده ۳۷ کتاب و کارگردان مستندهای مختلف درباره سینما، روز شنبه بر اثر عوارض ناشی از چند سکته مغزی در لس آنجلس درگذشت. او ۸۴ ساله بود.

هنرآنلاین: ریچارد شیکل منتقد قدیمی مجله تایم، نویسنده ۳۷ کتاب و کارگردان مستندهای مختلف درباره سینما، روز شنبه بر اثر عوارض ناشی از چند سکته مغزی در لس آنجلس درگذشت. او ۸۴ ساله بود.

دوران کاری شیکل از عصر طلایی هالیوود آغاز شد و پنج دهه طول کشید. او یکی از محترم‌ترین افراد حرفه خود بود.
ریچارد شیکلِ مستندساز درگذشت

به گزارش د رپ، اریکا شیکل دختر ریچارد شیکل که خود یک نویسنده است، گفت: او یکی از پدران نقد فیلم در آمریکا بود. او صدایی استثنایی داشت. وقتی می‌نوشت یا حرف می‌زد تعابیر را به شکلی قدیمی به کار می‌برد. او هم روی کاغذ و هم در زندگی، رک و موجز بود.

شیکل از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۲ به عنوان منتقد فیلم در مجله لایف کار کرد. او بعد از بسته شدن لایف به مجله تایم رفت و برای ۳۸ سال در آنجا مشغول کار بود. صدای او همچنان متمایز، فصیح و گاهی تند بود، نه تنها هنگام نقد کردن بلکه وقتی از هنر یک منتقد دفاع می‌کرد.

او سال ۲۰۰۷ در واکنش به مطلبی در لس آنجلس تایمز نوشت: اجازه بدهید بی‌پرده بگویم. حتی یک وبلاگ‌نویس پرکار هم می‌تواند درک کند که نقد - و پسرعموی فروتن او، "مرور" - یک کار دموکراتیک نیست... کاری است که به ذوق و سلیقه منضبط، اطلاعات تاریخی و نظری، و حسی نسبتاً عمیق نسبت به مجموعه آثار یک مؤلف (فیلمساز یا نقاش) و ویژگی‌های دیگر نیاز دارد.

شیکل در دوران کاری خود بیش از ۳۰ مستند ساخت از جمله " Life Goes to the Movies"، "مینه‌لی درباره مینه‌لی: لایزا، وینسنت را به یاد می‌آورد" و "از جنگ‌های ستاره‌ای تا جدای: ساخت حماسه".

او در کتاب خاطرات خود با عنوان "صبح بخیر، آقای زیپ زیپ زیپ: سینما، خاطره و جنگ جهانی دوم" که در ۲۰۰۳ منتشر شد، نگاهی به دوران کودکی خود و عشقش به سینما انداخت.

اطلاعات گسترده شیکل درباره سینما در ضمیمه دی‌وی‌دی‌های بیش از ۳۰ فیلم‌ کلاسیک چون "شرق بهشت"، "در بارانداز" و "تایتانیک" استفاده شده است. او همچنین چند کتاب درباره تاریخ سینما و زندگی‌نامه ستاره‌های سینما از کری گرانت و لنا هورن تا وودی آلن منتشر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج