جاباما
۴۸۳۶۸۰
۱ نظر
۵۰۴۵
۱ نظر
۵۰۴۵
پ

«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر

کمتر کسی است که با دنیای سرگرمی و سینما آشنا باشد و هری پاتر را نشناسد. هری پاتر با کتاب‌های داستانی و سری فیلم‌های خود در جهان شناخته شده است و دارای طرفداران بسیار زیادی است که هرلحظه منتظر خبر از فیلم جدید آن هستند تا باری دیگر با لذت هرچه تمام به تماشای دنیای فانتزی مورد علاقۀ خود بپردازند و خاطراتشان را زنده کنند.

وب سایت سینما گیمفا : کمتر کسی است که با دنیای سرگرمی و سینما آشنا باشد و هری پاتر را نشناسد. هری پاتر با کتاب‌های داستانی و سری فیلم‌های خود در جهان شناخته شده است و دارای طرفداران بسیار زیادی است که هرلحظه منتظر خبر از فیلم جدید آن هستند تا باری دیگر با لذت هرچه تمام به تماشای دنیای فانتزی مورد علاقۀ خود بپردازند و خاطراتشان را زنده کنند.
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر
جی. کی رولینگ را باید خالق اصلی هری پاتر و تمام داستان های مربوط به آن دانست که اصولاً فیلم‌های آن نیز از روی همین داستان‌ها تولید شده‌اند. رولینگ پس از انتشار آخرین قسمت از سری فیلم‌های هری پاتر به فکر خلق داستان جدیدی افتاده. داستانی که مثل همیشه برای روایت آن به سراغ دنیای فانتزی و مملو از سحر و جادوی آن رفته.
منتها این بار کمی عقب‌تر از برهۀ زمانی داستان‌های هری پاتر و با کمترین مقدار ارتباط به ماجراهای این شخصیت دوست‌داشتنی و پرطرفدار. جانوران شگفت‌انگیز یا همان Fantastic Beasts، عنوان جدید داستان‌های نگاشته شده توسط جی. کی رولینگ است که به تازگی پا به دنیای سینما گذاشته و اینطور که پیداست قرار است دنباله‌دار و طولانی باشد. با توجه به اخبار تایید شده در رابطه جانوران شگفت‌انگیز، قرار است شاهد یک سری پنج قسمتی از این فرنچایزِ تازه متولد شده باشیم که تمام داستان‌های آن توسط جی کی رولینگ نوشته شده است.
اولین فیلم این سری پنج‌گانه به تازگی تحت عنوان Fantastic Beasts and where to Find Them به اکران رسیده است و گویا فیلم خیلی خوبی هم بوده است و اینطور که پیداست نه تنها در همین فیلم، بلکه در قسمت‌های پیش رویش هم خواهد توانست از پس راضی کردن طرفدارانی بر بیاید که پیش از این فانتزی‌های خود را با دنیای هری پاتر گذرانده‌اند. در مطلب پیش رو به بررسی این فیلم می‌پردازیم و در می‌یابیم که آیا واقعا Fantastic Beasts and where to Find Them ( با این اسم طویل خود!) می‌تواند جایگزینی مناسب و مطلوبِ طرفداران برای سری فیلم‌های محبوب و دوست داشتنی هری پاتر باشد؟

اتقاقات فیلم در سال‌ها پیش از ماجراهای سری فیلم‌های هری پاتر جریان دارد و ما را با خود به دل ماجراهای جادوگران مخفی در شهر نیویورک در سال ۱۹۲۶ می‌برد. نیوت اسکمندر، شخصیت اصلی و مبتلا به اوتیسم است که با اهداف شخصی و مهمی وارد نیویورک می‌شود. کیفی که نیوت به همراه دارد دریچه‌ای است برای باز شدن دنیای موازی درون آن که جانوران بزرگ و کوچکی که هر یک به نحوی شگفت‌انگیزند، در آن زندگی می‌کنند.
ماجرای خارج شدن برخی از جانوران درون آن و پرسه زدنشان در گوشه و کنار شهر نیویورک و از همه مهم‌تر تلاش های نیوت به همراه دوستانِ جدیدش برای پیدا کردن آنها؛ خط داستانی فیلم را شکل می‌دهد که رفته رفته با اتفاقات گوناگون، شخصیت های اصلی فیلم را در جبهه‌ای قرار می‌هد که در طرف مقابل آن یک نیروی پلید و شیطانی که برای تمام شهر خطرآفرین محسوب می‌شود، قرار دارد. هنوز نمی‌توان در رابطه با اینکه ادی ردماین بهترین گزینه برای بازی در نقش نیوت بوده است یا خیر، تصمیم گیری کرد.
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر
از طرفی در حوادث این فیلم شاهد نقش آفرینی خاصی که تابحال در نمونه های مشابه ندیده باشیم و ما را به وجد بیاورد، از طرف ادی ردماین نیستیم. از طرفی دیگر نیز همانطور که گفته شد، در آینده شاهد چهار قسمت دیگر از این سری فیلم های تازه کلید خورده خواهیم بود که هر یک به نوعی به روایت داستانی در رابطه با نیوت اسکمندر خواهند پرداخت. از همین رو در رابطه با درستی ردماین برای حضور در این نقش بعدا باید اظهار نظر کرد. در میان بازیگران شخصیت‌های فرعی‌تر داستان نیز شاهد انتخاب‌های مناسبی هستیم که هر یک به خوبی توانسته‌اند در حد قابل قبولی در فیلم ایفای نقش کنند.
دن فالگر، کاترین واترستون و کمی تا قسمتی نیز جانی دپ. پتانسیلی که در بطن تیم بازیگری فیلم، مخصوصا پس از تماشای قسمت اول به مخاطبان ثابت شده، نوید از چند دنبالۀ بسیار خوب در آینده می‌دهد که البته مطمئنا بازیگران حرفه‌ای دیگری نیز به آن افزوده خواهند شد. پس اینطور که به نظر می‌رسد از حیث تیم بازیگری فیلم به هیچ وجه نباید نگرانی‌ای به دل خود و از همه مهم‌تر دل طرفدارانی راه بدهیم که سال‌ها به شخصیت‌های دوست داشتنی موجود در دنیای هری پاتر عادت کرده بودند. اینطور که پیداست شخصیت های جانوران شگفت‌انگیز نیز می‌توانند دوست داشتنی و محبوب واقع شوند.
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر

یکی از شرط هایی که جی کی رولینگ برای شروع پروسۀ ساخت فیلم با اقتباس از داستان های جدیدش، در مقابل عوامل سازندۀ آن قرار داد، این بود که وی بتواند در جایگاه نویسندۀ اصلی فیلم، فیلمنامۀ آن را بنویسد. این خواسته مورد استقبال قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد فیلمنامه‌ای هستیم که توسط جی کی رولینگ نوشته، و به دست دیوید یتس، کارگردانی شده است. آقای دیوید یتس، پیش از این فیلم نیز چهار قسمت از فیلم‌های هری پاتر را نیز کارگردانی کرده است و به خوبی هرچه تمام‌تر، امتحان خود را از بابت کاگردانی در یک فیلم فانتزی - ماجراجویی پس داده‌ است و به نوعی نیز یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کارگردانی این فیلم، یا شاید هم بهترین آن‌ها به حساب می‌آید.
یکی از بهترین نقاط قوت همیشگی فیلم‌های آقای دیوید یتس این است همیشه می‌تواند فیلم خود را در اوج هرج و مرج و همهمه، متعادل نگه دارد و مخاطب را سردرگم نکند. موردی که در جدیدترین ساخته‌اش یعنی جانوران شگفت‌انگیز نیز شاهد آن هستیم. در وهلۀ اول، موضوعات فرعی و غیر یکپارچه، شخصیت‌های مهم و کلیدی بیش از یک یا دو نفر و گسترش وسعت خط اصلی داستانی، بسیار گیج کننده و پیچیده به نظر می‌رسند. اما به لطف فیلمنامه‌ای استادانه و کارگردانیِ حرفه‌ای، شاهد روایتی روان و مطلوب هستیم که به هیچ وجه ذهن مخاطبان را برای درک بسیاری از حوادث درون فیلم، به چالش نمی‌کشد.

اولین قسمت از سری فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز شروعی بسیار خوب دارد که حتی در زمینۀ فروش نیز به خوبی توانسته موفق ظاهر شود و خیال طرفداران را از بابت بودجۀ کافی برای ساخت دنباله‌های دیگر، راحت کند. جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها بیش از آن که یک فیلم ماجراجویی خلاقانه و بسیار جذاب باشد؛ شروعی مطلوب و شایسته برای یک سری پنج قسمتی است که به معرفی شخصیت‌های اصلی درون دنیای فانتزی و مملو از سحر و جادویش می‌پردازد و روابط بین شخصیت‌های مختلف و از همه مهم‌تر جایگاه و چگونگی رفتار شخصیت‌های منفی و شیطانی‌اش را به تصویر می‌کشد. سازندگان هنگام شروع این فرنچایز به نوعی روی لبۀ تیغ حرکت کرده‌اند و اینطور که پیداست بسیار به قدرت و توان خود ایمان داشته‌اند.
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر
آنها باید دنیای جدیدی با شخصیت های تازه و جذابی خلق می‌کردند که جایگزنی مناسب و صد البته بهتر برای هری پاتر به حساب آید و خود را با موفقیت در دل طرفداران میلیون نفریِ هری پاتر جا کند. در اولین قسمت از این فرنچایز که به خوبی هر چه تمام‌تر این موفقیت به چشم می‌آید و شاهد فیلمی هستیم که به عنوان وارثی شایسته، بر تخت پادشاهی هری پاتر در دنیای فیلم های فانتزی و جادو محور، تکیه می‌دهد و از همه مهم‌تر اینکه فروش خوبی را هم تجربه می‌کند.

در آینده شاهد دنباله‌های بسیار جذاب و پر سر و صدایی از این فرنچایز خواهیم بود. جانی دپ در اولین قسمت فرصت چندانی برای هنرنمایی نداشت اما اینطور که پیداست در قسمت‌های آینده قرار است شاهد آنتاگونیستی پلید و شیطانی از وی باشیم که یکی از نکات مثبت بسیار خوب فیلم به حساب می‌آید.

بیش از این حرفی در رابطه با Fantastic Beasts and Where to Find Them باقی نمی‌ماند و تنها سفارش می‌کنم که چنانچه اگر از طرفداران سری فیلم‌های هری پاتر هستید یا حداقل از تم جادویی و فانتزی آن لذت می‌برید؛ به هیچ وجه تماشای این فیلم جذاب را که در کنار ماجراهای جادویی و شگفت انگیزش، منظره‌ای بسیار زیبا را از شهر نیویورکِ امریکا در سال ۱۹۲۶ تماشا می‌کنید که واقعا اتمسفر خارق‌العاده‌ای را در قالب یک فیلم فانتزی تقدیم به بیننده می‌کند. جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، اولین قسمت از فرنچایز پنج قسمتی این فیلم است که تمام داستان‌های آن توسط خانم جی کی رولینگ نوشته شده‌اند و دیوید یتسِ باتجربه و حرفه‌ای نیز کارگردانی آنها را انجام خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان منتظری

      همشون یک افسانه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج