۴۸۳۸۰۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

اراضی میلیاردی قشم در اختیار افراد خاص!

طبق اعلام مسئولان در اواخر دولت قبلی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اراضی مختلف در جزیره قشم به افراد یا سازمان‌های مختلف که با عنوان "خاص" از آن‌ها نام برده می‌شد واگذار شد تا موجب تشکیل ۴۱ پرونده در دستگاه قضایی شود.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام مسئولان در اواخر دولت قبلی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اراضی مختلف در جزیره قشم به افراد یا سازمان‌های مختلف که با عنوان "خاص" از آن‌ها نام برده می‌شد واگذار شد تا موجب تشکیل ۴۱ پرونده در دستگاه قضایی شود.

حمیدرضا مومنی - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با پرونده زمین‌هایی که در اواخر دولت احمدی‌نژاد به افراد و سازمان‌های خاص واگذار شده تا حجمی از پول‌های بیت‌المال مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و نیز دستور ویژه دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای بازگرداندن این اراضی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ که به منطقه آزاد قشم آمدم ۴۱ پرونده مساله‌دار از قبل وجود داشت و کمیته‌ای را در این راستا تشکیل دادیم که شامل مشاوران حقوقی بود تا بتوانیم به راهکارهای مناسب دست یابیم.

وی ادامه داد: پس از تشکیل این کمیته دستگاه قضایی کمک فوق‌العاده‌ای به سازمان مناطق آزاد قشم کرد تا در پیشبرد این پرونده‌ها گام برداریم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این‌که ۴۱ پرونده مذکور که با آنها روبه‌رو بودیم رقمی معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان داشت، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۱۳۵۰ میلیارد تومان از این ۳۰۰۰ میلیارد تومان را بازگردانیم و این موفقیت را مرهون کمک دوستان در دستگاه قضایی در عودت بیت‌المال هستیم. علاوه بر این پرونده‌های باقی‌مانده نیز در دست بررسی است.

مومنی با اشاره به این‌که ۴۱ پرونده مذکور تا پایان سال ۱۳۹۶ تعیین تکلیف می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۱۳۵۰ میلیارد تومان از ۳۰۰۰ میلیارد تومان مورد نظر بازگردانده شده و امیدواریم تا پایان سال آتی وضعیت کلیه پرونده‌ها مشخص شود.

وی همچنین در پاسخ به این‌که این زمین‌ها به سازمان‌های خاص و نیز افراد خاص واگذار شده بود، اظهار کرد: نمی‌توانیم به صراحت بگوییم زمین‌های واگذار شده به افراد خاص یا سازمان‌های خاص بوده است، اما شبهات مختلفی در زمینه‌ی انعقاد قرارداد مابین وجود داشت که در نهایت به اختلاف تبدیل شد که در این زمینه باید دستگاه قضایی رای صادر می‌کرد که بخشی از این پرونده‌ها بررسی شده و سایر پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به این میگن فرار به جلو تو این دولت ... مشکلات رو هم می اندازن گردن دولت قبلی خجالت هم خوب چیزیه

    • morteza

      افراد خاص در همه شهرها اراضی میلیاردی دارن. میتونید با یه تحقیق کوچیک از محلی های شهرهای مختلف بپرسید. ربطی هم به دولت خاصی نداره توی همه دولتها این واگذاری ها شکل گرفته.

    • بدون نام

      متاسفم برای ایران که دارن نابودش میکنن

    • بدون نام

      اینهمه که دزدی از جزیره میکنن،یک درصدش خرج شهر میکردن الان جزیره بهشت بود،شما بیا تو کوچه هاش نگاه کن،خیال میکنی تو عصر حجر هستی،منطقه آزاد اومده حوالی بازار رو رنگ آمیزی کرده کسی ندونه همه چیز گل و بلبل هست.....

    • بدون نام

      پس نتیجه میگیریم که دولت بعدی باید اختلاسها و رانت خواریها و حقوقهای نجومی این دولت راپیگیری وبه بیت المال برگرداند
      پس بااینحساب هردولتی دنبال پرونده سازی برای دولت قبل هست ودیگه فرصتی برای خدمت ورفع مشکل مردم باقی نمیماند واینطوری است که مملکت پیشرفت نمیکنه ودرحال درجا زدن هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج