۴۸۳۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

روبات ها کمر همت به قبضه کردن دنیای انسان ها بسته اند.گر این طور شود که چه دنیای سرد و بی روحی در انتظار نسل های آینده است. زندگی ماشینی و صفر و یکی.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد



برترین ها: کمی آهسته‌تر زیبا، کمی آهسته‌تر رد شوروبات ها کمر همت به قبضه کردن دنیای انسان ها بسته اند. البته این موجودات فلزی، با فکر و دست خود ما انسان ها ساخته می شوند. اما گویا قرار است همه کنترل زندگی آینده خود را به دست آنها بدهیم و نظاره گر دیجیتالی شدن همه چیز در دنیا باشیم. اگر این طور شود که چه دنیای سرد و بی روحی در انتظار نسل های آینده است؛ زندگی ماشینی و صفر و یکی.

البته صرف نظر از تاثیرات منفی حضور این آهن پاره ها و گرفتن جای انسان در برخی مشاغل، باید گفت روبات ها تاثیرات مثبتی نیز در زندگی بشر دارند. شاید دلیل رشد دایمی و سریع آنها نیز همین است.
برخی از مزیت های آنها را در ادامه با هم مرور می کنیم.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۱.روبو سرویس

یکی از پروفسورهای علم روبوتیک می گوید، در آینده ای نه چندن دور روبات ها حضور اجتماعی بیشتری در جوامع بشری خواهند داشت و روبات های متعددی را در صنایع خدماتی خواهیم دید.

ابتدا، انسان ها بیشتر از طریق ارتباط از راه دور با روبات ها در تماس خواهند بود. سپس به جایی م یرسد که نمی تواند به راحتی تفاوت بین انسان و روبات را تشخیص دهند. و در انتها، روبات ها مشاغل خدماتی همچون پیشخدمت ها را در چنگ خود خواهند گرفت.

درست برخلاف گارسون های انسانی، روبات ها همه اطلاعات لازم در مورد شما را پیش از سفارش دادن غذا ، می دانند و حتی می توانند به شما بگویند چه چیزی می خواهید سفارش دهید. از آنجا که روبات ها همیشه به اینترنت وصل هستند، می توانند همه اطلاعات موجود در مورد شما در دنیای وب را استخراج کنند و بر اساس آن حدس بزنند چه نوع غذای میل دارید.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۲.روبات های پزشکی و درمانی

روبات هایی که در علم پزشکی و خدمات درمانی استفاده می شوند، می توانند نوع درمان‌ بیماری ها را نیز تغییر دهند. محققان دانشگاه خصوصی «کارنگی ملون» در حال آزمایش استفاده از روبات های میلی‌متری برای انجام عمل های جراحی قلب هستند. هندسان «آتودسک» نیز در حال توسعه نانو-روبات هایی هستند که می توان آنها را به بیماران سرطانی تزریق کرد تا ماموریت انهدام سلول های سرطانی را به خوبی انجام دهند.

همچنین، افرادی که در اثر سکته دچار قطع نخاع یا فلج شده اند نیز می توانند با کمک روبات ها مراحل درمانی خود را پیش ببرند و به سلامتی خود امیدوار شوند.

دانشمندان دانشگاه کلمبیا در حال مطالعه این هستند که چگونه اسکلت های روبوتیک می توانند به بیماران کمک کنند تا دوباره توان راه رفتن بیابند. البته در حال حاضر آنها کشف کرده اند چگونه با کمک اسکلت های روبوتیک به مغز افرادی که دچار فلج از ناحیه پا هستند راه رفتن را یادآوری کنند تا بتوانند دوباره حرکت کنند.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۳.روبوکاپ

روبات ها در ارتش نیز اهمیت ویژه ای دارد. اما در آینده شاهد حضور پررنگ تر این تکه آهن ها در نیروهای امنیتی خواهیم بود.

روبوتکس که کمپانی سازنده روبات است و توسط موسس PayPal - پیتر تیل - تاسیس شده است، روبات های «آواتار» خود را در ایالت متحده عرضه کرده است. گروه ضربت SWAT نخستین افرادی بودند که از این وسایل برای تخمین میران خطر موجود در شرایط استفاده کردند.

اما در آینده نزدیک، فقط نیروهای پلیس نیستند که از روبات ها برای مانیتور کردن محیط افراد استفاده می کنند. روبات هایی که می توانند به طور مجازی در محلی دیگر نیز حضور داشته باشند، می توانند به انسان کمک کنند تا وضعیت و شرایط خطر مکان های مقصد را بررسی کند.

روبوتکس همچنین روبات هایی برای استفاده خانگی نیز تولید می کند. این روبات ها به صاحب خانه - وقتی خانه نیست - می گویند که در خانه چه اتفاق هایی در حال رخ دادن است. این کار برای حفظ امنیت خانه بسیار مناسب است.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۴.حضور در همه جا

اگر تصور می کنید انسان های امروز همیشه با گوشی های موبایل خود مشغول هستند، باید صبر کنید تا روبات های از راه‌دور وارد بازار شوند که می توان آنها را از هر جایی و در هر زمانی از راه دور کنترل کرد.

با ایجاد امکان حضور مجازی روبات ها در موقعیت های دیگر، می توان به راحتی کنترل خانه یا مکان هایی دیگری که در آنجا حضور ندارید را به دست بگیرید. این علم هنوز کامل نیست اما در دست انجام است.

یکی از استفاده از روبات های Telepresence (حضور مجازی در مکانی جدا از موقعیت کنونی) این است که انسان می تواند از راه دور کار کند. انسان می تواند روباتی را از مکانی دیگر کرایه و مسایل جدیدی را تجربه کند. به طور مثال، دوست دارید در کنسرتی شرکت کنید اما پول بلیط آن را ندارید. می توانید روباتی در آن مکان کرایه کنید و از همه اتفاق های آنجا لذت ببرید.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۵.رانندگی روبات ها

روبات ها خیلی زودتر از آنچه تصور می کنید جانشین انسان می شوند. بر اساس یافته های گوگل، ما فقط ۵ تا ۶ سال با تولید و عرضه اتومبیل های خودمختاری که خودشان مستقل از انسان حرکت می کنند و فقط برای جاده مناسب هستند، فاصله داریم. البته هنوز زیرساخت های لازم برای تولید اتومبیل های بدون راننده فراهم نشده است. اما اگر این اتفاق رخ دهد، به طور قابل ملاحظه ای شاهد کاهش میزان ترافیک، آلودگی و مصرف انرژی خواهیم بود.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۶.روبات های معلم

برخی از مدارس در آمریکا در حال حاضر در کلاس های خود از روبات استفاده می کنند، االبته نه به عنوان معلم که به عنوان دستیار. اما خیلی دور نیست زمانی که روبات ها وظیفه تدریس به انسان ها را به عهده بگیرند.

روبات ها را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که اطلاعات و ابزار لازم در مورد تدریس درس مورد نظر را داشته باشد. جذابیت کلاس های روبات ها در این است که اطلاعات زیادی دارند و به همه سوال های دانش آموزان می توانند به راحتی پاسخ دهند.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۷.روبات های هنرمند

در زمینه هنر باید بی خیال روبات هایی باشید که طی العرض می کنند. در این مقوله شاهد روبات هایی خواهیم بود که می توانند ساز بنوازند یا کارهای هنری زیبایی انجام دهند که برای انسان ها خوشایند است.

جالب است بدانید باند موسیقی به نام Compressorhead که همه اعضای آن را روبات ها تشکیل می دهند، در جشنواره موسیقی فرانکفورت در فرانکفورت آلمان، برنامه اجرا کرده اند.

روبات هایی که دنیای ما را قبضه خواهند کرد

۸.عمر طولانی با آواتار

به ادعای یکی از ثروتمندان روسی به نام دیمیتری ایتسکوف، روبات ها همچنین می توانند به انسان ها کمک کنند تا عمر طولانی تر داشته باشند.

ایتسکوف موسس شرکت ۲۰۴۵ Initiative است که روی تولید مرکز تحقیقاتی بین المللی برای دانشمندان به منظور تحقیق و توسعه فناوری در زمینه افزایش عمر انسان متمرکز است. دیدگاه او این است که سرانجام انسان بتواند بصیرت و هوشیاری انسانی خود را به فرم های مجازی آوارتارهای خود منتقل کند.

ایتسکوف به روبات هایی می اندیشد که بسیار شبیه صاحبان آنها هستند و انسان با انتقال بصیرت خود به آنها، می تواند عمر خود را افزایش دهد.

مقوله عمر جاویدان همیشه مورد توجه انسان های مختلف در طول تاریخ بوده است و در عصر فناری نیز گویا قرار است با آواتارهای خود عمر جاویدان پیدا کنیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج