جاباما
۴۸۳۹۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا جیرانی به کمیسیون فرهنگی مجلس نرفت؟

فریدون جیرانی یکی از سه مهمانی بود که به جلسه روز گذشته اعضای کمیته هنر کمیسیون فرهنگی مجلس با چند سینماگر دعوت شده بود ولی در آن غیبت کرد.

خبرگزاری خانه ملت: فریدون جیرانی یکی از سه مهمانی بود که به جلسه روز گذشته اعضای کمیته هنر کمیسیون فرهنگی مجلس با چند سینماگر دعوت شده بود ولی در آن غیبت کرد.
چرا جیرانی به کمیسیون فرهنگی مجلس نرفت؟

فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان سینمای ایران، یکی از افرادی بود که روز گذشته (یکشنبه، ۱ اسفند) از سوی کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی به مجلس دعوت شده بود تا همراه دو مهمان دیگر(معتمدی و فراستی) نقطه نظرات خود را درباره جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به سمع و نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برساند اما او که یکی از غایبان این جلسه بود، در گفت‌وگو با ما دلیل این امر را «کسالت» عنوان می‌کند.

وی همچنین به خانه ملت گفت: دلیل انتقادم به جشنواره را طی یک نامه به همکارانم که انصراف داده بودند اعلام کردم و دیگر درخصوص مسائل جشنواره اعم از داوری و ... اظهارنظری نکرده‌ام البته درصورت ایجاد شرایط مناسب و عبور از فضای سوءتفاهم، تحلیل خود را ارائه خواهم داد اما اکنون ترجیح به سکوت دارم.

کمیسیون فرهنگی مجلس باید به مسائل کلان حوزه فرهنگ و هنر بپردازد

جیرانی مطرح کرد: با همه احترام به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و درک حسن نیت آنها، معتقدم بهتر بود به مسئله جشنواره فیلم فجر ورود نمی‌کردند، چراکه اختلاف‌های پیش آمده در جشنواره جزء موضوعات کلان جامعه محسوب نمی‌شود بنابراین بهتر است سینماگران دعواهای داخل سینما را خودشان حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌های پیرامون جشنواره فیلم فجر صرفا به داوری و سلیقه آنها منوط می‌شود و این یک مسئله درونی و شخصی برای خانواده سینما است، لذا بهتر بود مجلس به آن ورود نمی‌کرد، گفت: شاید اشتباهاتی نیز توسط داوران در برخی از بخش‌ها -که بحث سلیقه در میان نبوده- صورت گرفته باشد اما بهتر است مجلس به همین موضوع هم ورود نکند چراکه سیاست نباید در عرصه هنر دخالت کند و هنر بدون دخالت سیاست رشد بیشتری خواهد داشت؛ کما اینکه این مشکلات در داخل صنف (خانه سینما) قبال پیگیری و بررسی است.

رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تفاوت مشخصی با دور قبل دارد

این فیلمساز با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی با تصمیمات کلان خود می‌تواند در ترسیم آینده‌ای بهتر برای سینما موثرتر باشد، درخصوص عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به واسطه تغییر در ترکیب اعضای آن، تفاوت مشخصی با مجلس نهم داشته است اما ارزیابی دقیق عملکرد کمیسیون فرهنگی نیازمند گذشت زمان بیشتر است.

وی همچنین ضرورت ارتباط مستقیم هنرمندان با کمیسیون فرهنگی را به چالش کشید و گفت: معتقدم کمیسیون فرهنگی مجلس نباید وارد تمام جزئیات مرتبط با سینما و هنرمندان شود چراکه آن‌ها باید وقت خود را بیشتر صرف مسائل کلان حوزه فرهنگ و هنر کنند؛ ضمن آنکه با وجود صنوف سینمایی، خانه سینما، کانون کارگردانان و... لزومی برای طرح تمامی مسائل در کمیسیون احساس نمی‌شود و درواقع بهتر است سینماگران مشکلات خود را در درون خود حل کنند.

لزوم اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل مشکل بیمه بیکاری هنرمندان

این فیلمنامه‌نویس حل مشکلات پیرامون "بیمه بیکاری" هنرمندان را با توجه به بیکاری به وجود برای هنرمندان و درآمد ناچیز پیشکسوتان آن‌ها را از مسائل مهمی که کمیسیون فرهنگی باید برای حل آن اقدام کند دانست و افزود: حل مشکل بیمه بیکاری کمک فراوانی هنرمندان و بازنشستگان این عرصه می‌کند، درواقع نمایندگان می‌توانند با طرح قوانین مشخص کمک‌های اقتصادی مناسبی به آن‌ها داشته باشند.

این سینماگر تاکید کرد: همچنان بیشترین مشکل هنرمندان حول مسائل معیشتی، بیمه و بیکاری می‌چرخد و مجلس می‌تواند صنوف سینمایی و خانه سینما را در حل این مشکل یاری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج