۴۸۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

گوزن دوست داشتني خانه ما!

پیشنهاد ما برای اتاق شما گیاه «شاخ‌گوزنی» است؛ بعضي از خانم‌هاي خانه‌دار هستند که دوست دارند در اتاق‌شان یک گیاه عجیب و غریب داشته باشندو گیاهان عادی را دوست ندارند. آنها به دنبال گیاهی هستند که هرجایی به راحتی پیدا نشود.

سرخس شاخ گوزنی از گیاهانی است که در وضع طبیعی خود در نواحی جنگلی و مناطق مرطوب استرالیا روی تنه پوسیده درختان زندگی می‌کند.این گياه هميشه سبز، شباهت زیادی به شاخ گوزن دارد. ريشه‌هاي اين گياه در پوست درخت فرورفته و به‌تدريج محكم مي‌شود. البته اين گياه زيبا سرخسی را مي‌توان در آپارتمان هم نگهداري كرد. اگر گياه را داخل گلداني بگذاريد كه بشود روي ديوار نصب كنيد، منظره بسيار جالبي خواهيد داشت.

گوزن دوست داشتني خانه ما!


دمای اتاق را تغییر بدهيم؟

لازم نیست برای این گیاه، دمای خاصی به وجود بیاورید، همان دمای استاندارد اتاق یعنی دمای بين 15 تا 25 درجه سانتي‌گراد بهترين دما برای این گیاه است.


چقدر آب مي‌خواهد؟

باید حواس‌تان باشد که این گیاه نياز شديدي به آبياري دارد، بنابراین باید سعی کنید حداقل هفته‌اي ۲ تا ۳ مرحله با آب ولرم آن را آبیاری کنید. بهتر است آب را از شب قبل کنار بگذارید تا به اصطلاح بیات و هم دمای محیط شود.


کنار کدام پنجره؟

این گیاه را باید در اتاقی پرنور قرار دهید. آن را در کنار پنجره ای قرار دهید که نور زياد يا نور غيرمستقيم خورشيد داشته باشد البته باید بگوییم گیاه، نور مستقیم خورشید را دوست ندارد. شما مي‌توانيد در تابستان با نصب پرده در مقابل پنجره های آفتابگیر، شدت نور را کم کنید. اين گياه نسبت به نور کم، حساسیت چندانی ندارد، اما از نور تند آفتاب، آزار می‌بیند.


روی خاک، خزه بریزید

این گیاه در زادگاه طبیعی خود از تنه گیاه تغذیه می‌کند بنابراین شما باید تقریبا چنین محیطی برای آن فراهم کنید، «شاخ گوزنی» خاك پيت‌موس را ترجيح مي‌دهد البته بهتر است خاک آن را با مقداري خزه اسفاگنوم مخلوط کنید تاکمی شبیه تنه درخت شود.


مه‌پاشي مي‌خواهد؟

محیط طبیعی این گیاه یعنی استرالیا هوايي کاملا مرطوب دارد بنابراین باید براي آن در اتاق، چنين محیطی فراهم کنید. بنابراین در هواي گرم به طور روزانه گیاه را مه‌پاشي کنید.


توقع زیادی ندارد

از بابت کود برای این گیاه خیال‌تان راحت باشد، این گیاه، توقع چندانی ندارد و اگر از همان ابتدا برای آن، خاک خوبی تهیه کنید دیگر در طول سال نیاز چندانی به کود ندارد.


نظافت نیازی ندارد

وقتی شما برای حفظ رطوبت، هر روز گیاه را مه پاشی می‌کنید در واقع برگ های آن را نیز پاک می‌کنید، بنابراین دیگر لازم نیست به طور جداگانه برگ های گیاه را تمیز کنید.


آنچه باید بدانید :

  • خاک گلدان همیشه کمی مرطوب باشد. قبل از این‌که خاک کاملا خشک شود، مقدار کمی به آن آب بدهید.
  • قسمت ريشه گياه را در اسفنج و چوب‌پنبه قرار داده تا هميشه رطوبت داشته باشد.
  • سیاه شدن برگ‌های سرخس شاخ گوزنی براي بیماری نیست، بلکه به دلیل ظهور دانه های گردمانند و سیاه رنگی است که اسپور نامیده می‌شود. وقتی این اسپورها مي‌رسند، خود به خود می‌ریزند و اگر در خاک مرطوب قرار گیرند، دوباره سبز می‌شوند و به این وسیله سرخس شاخ گوزنی تكثير مي‌كند.
  • اين گياه در محیط‌های خشک، مبتلا به کنه و شته می‌شود که سمپاشی با مالاتیون و بعد آب پاشی برای شست‌وشوی باقی مانده سموم، توصیه می‌شود.
منبع : مجله سیب سبز

گوزن دوست داشتني خانه ما!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج