۴۸۴۰۹۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

آغازِ آشتی ایران و اعراب خلیج فارس؟

برخی منابع بر این باورند سفر روحانی و رویکرد او برای اشتی با اعراب خلیج فارس در پی حضور ترامپ و تهدیدات او صورت گرفته و برخی دیگر معتقدند رئیس جمهور با سخنان خود در کنار امیر کویت به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

پایگاه خبری انتخاب: العرب نوشت: امیرکویت روز دوشنبه با هدف مذاکره در مورد نتایج سفر روحانی به کویت و عمان، به مسقط رفت.

این روزنامه اورده است: برخی منابع بر این باورند سفر روحانی و رویکرد او برای اشتی با اعراب خلیج فارس در پی حضور ترامپ و تهدیدات او صورت گرفته و برخی دیگر معتقدند رئیس جمهور با سخنان خود در کنار امیر کویت به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

به گفته ی منابع آگاه، ظاهرا عربستان سعودی از رویکرد کویت در قبال ایران خشمگین است. سعودی ها به شدت گفتگو با ایران را رد می کنند، اما در مقابل کویتی ها اعتقاد دارند که هیچ مانعی برای پاسخ دادن به سخنانی که از سوی مسئولان ایرانی بیان می شود با سخنان دیگر وجود ندارد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به همکاری با ایران به منظور برطرف کردن "عوامل نگرانی" و خشونت در منطقه ترغیب کرده بود.
ظریف خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت "درباره گفتگوی منطقه ای انتظاراتم کم است. روی خلیج فارس تمرکز می کنم. ما به اندازه کافی مشکلات در منطقه داریم از این رو خواستار آغاز گفتگو با کشورهایی هستیم که آنها را برادران مسلمان خود می دانیم."

چند موضوع موجب شده است تنش بر فضای روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران حاکم باشد. برجسته ترین این موضوعات، موضوع هسته ای ایران است که ریاض آن را تهدید کننده امنیت منطقه می داند و نیز موضوعات یمن، سوریه و عراق که عربستان، ایران را به حمایت از بشار اسد در سوریه و ائتلاف حوثی ها و رئیس جمهور پیشین علی عبدالله صالح در یمن و شبه نظامیان در عراق متهم می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شیوخ حاشیه نشین تا سودی از رابطه با ایران نداشته باشن آشتی نمیکنن....

    • بدون نام

      اخه چ اشتی؟این همه ابرویه زن و دختراو حتی پسرایه ایرانی رفت بس نبود.پس غیرته ایرانیتون کجا رفته؟شماها نصل اریایی هستین غرورتون و غیرتتون باید زمین و بلرزونه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج