۴۸۴۱۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبرد انتقامي پرسپولیس با الهلال

پرسپوليس و ذوب‌آهن، دو نماينده ديگر ايران در ليگ قهرمانان آسيا، امروز اولين بازي خود در اين رقابت‌ها‌ را برگزار مي‌کنند.

روزنامه شرق: پرسپوليس و ذوب‌آهن، دو نماينده ديگر ايران در ليگ قهرمانان آسيا، امروز اولين بازي خود در اين رقابت‌ها‌ را برگزار مي‌کنند. اين دو تيم در سال‌هاي اخير معمولا موفق شده‌اند از گروه خود در آسيا صعود کنند.پرسپوليس در شرايطي امروز به مصاف الهلال عربستان مي‌رود که ميزبان بازي است، اما به دليل مشکلات سياسي بين ايران و عربستان اين بازي در مسقط عمان برگزار مي‌شود. انتظار مي‌رود با اينکه الهلال ميهمان است، اما جو ورزشگاه به نفعش باشد و پرسپوليس ظاهرا ميزبان خواهد بود و عملا ميهمان، حتي شنيده شده يک شرکت، بليت بازي‌ها را از ايراني‌ها خريده و به هواداران الهلال فروخته است.

پرسپوليس در آخرين حضورش در ليگ قهرمانان آسيا با شکست برابر الهلال کنار رفت. پرسپوليس حالا پس از دو سال دوباره با بازي با الهلال به آسيا برمي‌گردد. در ليگ قهرمانان ۲۰۱۵ در مرحله يک هشتم نهايي پرسپوليس و الهلال برابر هم قرار گرفتند. در بازي رفت پرسپوليس يک- صفر در ورزشگاه آزادي برنده شد، اما در بازي برگشت با سه گل به آبي‌هاي عربستان باخت و با آسيا وداع کرد. پرسپوليس و الهلال تاکنون چهار بار در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند که پرسپوليس يک برد داشته، دوبار الهلالي‌ها برنده شدند و يک بازي هم مساوي شده است.اين دو تيم در گروه D ليگ قهرمانان آسيا قرار دارند و بايد براي صدرنشيني باهم بجنگند. الهلال و پرسپوليس، هر دو در فصل گذشته در ليگ داخلي دوم شدند و اين فصل صدرنشين‌اند. درواقع بازي امروز تقابل صدرنشينان ليگ ايران و عربستان است؛ دو تيمي که به احتمال فراوان در پايان فصل قهرمان خواهند شد و اين فصل نتايج بسيار خوبي گرفتند.

برانکو ايوانکوويچ در بازي امروز تمامي نفراتش را خواهد داشت. ديروز اعلام شد مهدي طارمي هم براي حضور در اين بازي مشکلي ندارد. سرمربي کروات پرسپوليس درباره بازي امروز گفت: «ما در سخت‌ترين مرحله گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا قرار گرفته‌ايم. گروهي که در آن الهلال عربستان به عنوان صدرنشين و قهرمان ليگ عربستان حضور دارد، الريان که قهرمان قطر است و پرسپوليس هم درحال‌حاضر بهترين تيم ايران محسوب مي‌شود. همين‌طور الوحده در کنار تيم العين، قدرتمندترين تيم امارات است. افتخار مي‌کنيم که توانسته‌ايم در اين رقابت‌ها حاضر باشيم و در اولين بازي به مصاف الهلال که بهترين تيم آسياست برويم.
متأسفانه اين بازي در تهران برگزار نمي‌شود، وگرنه مي‌توانستيم با حضور تماشاگران‌مان يک روز خيلي خوب را داشته باشيم. اولين بازي ما در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به نوعي سخت‌ترين بازي ماست. ضمن اينکه در اولين بازي نتيجه براي ما بسيار مهم است. اين بازي مي‌تواند مسير اصلي ما براي بازي‌هاي آينده باشد و به نوعي مسيرمان را مشخص کند». الهلال، تيمي که دوبار قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شده است، در اين فصل از يک سرمربي عربستاني به نام رامون دياز بهره مي‌برد. الهلال چند بازيکن باکيفيت خارجي هم دارد. لئو بوناتيني، مهاجم جوان برزيلي الهلال يکي از خطرناک‌ترين بازيکنان اين تيم است. بازيکني که در اين فصل ۱۱ گل زده است. ياسر القحطاني و محمد الشلهوب، از جمله بازيکنان نام‌آشناي الهلال محسوب مي‌شوند. داوراني از سريلانکا قضاوت اين بازي را برعهده دارند.

ذوب آهن مقابل مرد سال آسيا

ذوب‌آهن اصفهان هم تقريبا هم‌زمان با بازي پرسپوليس در امارات با العين بازي دارد. اين دو تيم در فصل گذشته در مرحله يک‌هشتم نهايي رقابت‌ها برابر هم قرار گرفتند که در نهايت العين، ذوب‌آهن را حذف کرد. العين درنهايت به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيد و آنجا به جونبوک کره‌جنوبي باخت. ذوب‌آهن هم سابقه رسيدن به فينال آسيا در سال ٢٠١٠ را دارد.ذوب‌آهن در گروه سختي قرار دارد، الاهلي عربستان و بنيادکار ازبکستان، ديگر تيم‌هاي اين گروه‌اند و به نظر مي‌رسد هر چهار تيم شانس صعود داشته باشند.ذوب‌آهن در اين روزها در ليگ برتر ايران شرايط خوبي ندارد. اين تيم از چهار بازي اخير خود تنها يک امتياز کسب کرده است. شاگردان مجتبي حسيني هر سه بازي آخر خود در ليگ ايران را واگذار کردند و به رده چهارم سقوط کردند. ذوب آهن اميدوار است با فراموش‌کردن ناکامي‌هاي اخير در ليگ ايران در آسيا خوش بدرخشد. بدون ‌شک در اين ديدار، همه نگاه‌ها به عمر عبدالرحمان، هافبک خلاق العين است. هافبکي تکنيکي که در سال ۲۰۱۶ مرد سال آسيا شد، ذوبي‌ها سال گذشته بازي مقابل او را تجربه کردند. قضاوت اين بازي برعهده داوران عراقي است.

اولین برد ایرانی‌ها به نام استقلال خوزستان

اولین بازی در آسیا هیچ شباهتی به حال‌و‌روز استقلال خوزستان و البته خود خوزستانی‌ها نداشت؛ بازیکنان استقلال خوزستان که فصل پیش با درخشش در لیگ برتر کشورمان به‌عنوان قهرمان، بلیت رقابت‌های لیگ ‌قهرمانان آسیا را به دست آوردند، تا همین هفته پیش به‌دلیل نداشتن پول، برای سفر به عمان و انجام اولین بازی در مانده بودند. بی‌پولی برای آنها کم بود که ریزگردها هم از راه رسید و حال خوزستان را مانند نماینده آسیایی‌اش وخیم کرد. با تمام این اتفاقات ناخوشایند، استقلال خوزستان در اولین بازی تاریخش در لیگ ‌قهرمانان آسیا خوش درخشید و موفق شد با یک گل، الفتح، نماینده فوتبال عربستان را شکست دهد. در این بازی ابوالفضل علایی در دقیقه ٨٠ تک‌گل خوزستانی‌ها را با ضربه سر وارد دروازه رقیب کرد تا اولین چراغ نمایندگان ایران در لیگ ‌قهرمانان آسیا روشن شود. این گل که درعین‌حال اولین گل تاریخ استقلال خوزستان در این بازی‌ها بود، دلگرمی زیادی به تیم بی‌پول سیروس پورموسوی داد و حداقل باعث شد خوزستانی‌ها برای چند ساعت هم که شده خاک‌های نشسته بر زمین و زمان‌شان را از یاد ببرند.
استقلال خوزستان در شرایطی اولین گام را محکم برداشت که رقیب عربستانی‌اش هم چندان دل خوشی از ایرانی‌ها نداشت؛ الفتح تیمی که این روزها حال‌و‌احوال خوشی ندارد و خطر سقوط تهدیدش می‌کند، پیش از این در این بازی‌ها دو بار دیگر هم با یک تیم ایرانی (فولاد خوزستان) در مرحله گروهی روبه‌رو شد که عین دو بازی را واگذار کرد. استقلال خوزستان دومین تیم ایرانی و درعین‌حال دومین تیم خوزستانی بود که تلخی شکست را مجددا به الفتح چشاند. دیگر نکته‌ای که از دل این بازی هم بیرون آمد این بود که برای چهاردهمین‌بار پی‌درپی تقابل نمایندگان ایران و عربستان برنده داشت. در ١٤ بازی گذشته هرگز هیچ دیداری مساوی نشده است. خوزستانی‌ها که حالا اولین بازی‌شان را با برد پشت سر گذاشته‌اند، باید در دومین دیدارشان در این رقابت‌ها هفته دیگر به مصاف الجزیره امارات بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج