۴۸۴۳۸۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تنش سایبری احتمالی در روابط چین و کره شمالی

بعد از مرگ مشکوک برادرخوانده رهبر کره شمالی در مالزی، روابط چین و کره شمالی هم تا حدودی دچار تنش شده و در پی آن، چین در اقدامی عجیب، واردات نوع خاصی از زغال‌سنگ را از کره شمالی ممنوع اعلام کرد.

وب سایت سایبربان: به ادعای برخی کارشناسان، ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از کره شمالی توسط چین، احتمالاً باعث مهارناپذیر شدن کره شمالی در فضای سایبری خواهد شد.
تنش سایبری احتمالی در روابط چین و کره شمالی

بعد از مرگ مشکوک برادرخوانده رهبر کره شمالی در مالزی، روابط چین و کره شمالی هم تا حدودی دچار تنش شده و در پی آن، چین در اقدامی عجیب، واردات نوع خاصی از زغال‌سنگ را از کره شمالی ممنوع اعلام کرد.
به اعتقاد کارشناسان، با وجود آنکه کره شمالی، سهم کمی از واردات زغال‌سنگ چین را تشکیل می‌داده است، اما این کار سبب خواهد شد تا درآمد سالانه کره‌ای‌ها محدود شود و همین موضوع، اقتصاد کره را با چالش‌های جدی احتمالی مواجه خواهد کرد.
حال این تنش در روابط دو کشور، سبب شده است تا کارشناسان امنیتی، نسبت به افزایش حملات سایبری احتمالی کره شمالی، هشدار بدهند. موضوع توان سایبری کره شمالی، از سال ۲۰۱۴ به بعد و در پی حمله اتهامی به شرکت سونی پیکچرز آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد و هرازگاهی، اتهامی توسط برخی کشورها متوجه پیونگ‌یانگ می‌شود.
عده‌ای دیگر از کارشناسان هم معتقدند که کره شمالی، فاقد توانایی لازم برای سازمان‌دهی چنین حملاتی است و این اتهامات، صرفاً ابزار لازم برای افزایش فشار بر این کشور از جانب غربی‌هاست.
از طرفی، طی ماه‌های اخیر و با گسترش بحث در زمینه نبردهای سایبری، موضوع بهره‌برداری از حملات سایبری برای پیشبرد اهداف بین‌المللی یک کشور، موضوعی است که به‌شدت بر سر زبان‌ها افتاده است و عده‌ای معتقدند برای کشوری که در عرصه بین‌الملل، تقریباً چیزی برای از دست دادن ندارد، حملات بی‌مهابا و مرگبار سایبری، یک سلاح مطلوب محسوب می‌شود.
به‌عبارت‌دیگر، ممکن است در پی کاهش درآمد سالانه پیونگ‌یانگ، این کشور با چالش‌های متعددی در عرصه داخلی و بین‌المللی روبرو شود و بخواهد این چالش احتمالی را با سازمان‌دهی حملات مخرب سایبری، جبران کند؛ موضوعی که در صورت تحقق، برای بسیاری از کشورهای جهان یک هشدار جدی محسوب می‌شود.
تاکنون اتهامات سنگینی نیز به این کشور در زمینه حملات سایبری وارد شده که یکی از اصلی‌ترین اتهام زنندگان به این کشور، همتای جنوبی آن، یعنی کره جنوبی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج